Ga naar inhoud

24 uren van de Nürburgring


Aanbevolen berichten

sieg07galleryquerformat.jpg

BMW reed voor de eerste maal de 24 uursrace met de M3 GT2. Beide wagens werden ingezet door het Schnitzer team en finishten als 1e en 7e. De jarenlange Porsche dominantie werd effe weggeblazen (ja, ik heb hier echt genoten van dit resultaat).

Met dank aan Oliver Wegen en Hardy Elis voor de prachtige actiefoto's.

201005132024hnr202087.jpg

De winnaars Muller/Farfus/Alzen/Lamy.

201005132024hnr201758.jpg

Verrassende tweede plaats op 4 min. van de Farnbacher Ferrari 430GT

201005132024hnr201672.jpg

De Phoenix Audi R8 eindigde op een ronde als 3e

201005152024hnr203546.jpg

De Schubert "Need for Speed" Z4 GT3 werd 4e op 2 ronden. Ook niet slecht voor de een eerste deelname aan een 24-uurs race.

24htraining20100514184.jpg

De 26 M3 GT2, met Priaulx/Werner/Muller/Adorf werd 7e.

24htraining20100514135.jpg

Deze Z4 GT3, ingezet door een privé team, werd nog 9e. Het was hun eerste race met deze wagen.

En omdat ik 'm zo lekker brutaal vind uitzien, de BMW 1-ser met een dikke 335i motor.

24htraining20100514175.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

(ja, ik heb hier echt genoten van dit resultaat).

Dat was gisteren te merken toen we hoorden via de walkie talkie [piep]...Jaaaa, BMW heeft de 24 uur van Nürburg gewonnen!!!!...[piep]

Je had niet blijer kunnen zijn als je zelf zo'n bolide had bestuurd :gathering:

Heeft Tim Schrick nog gereden dit jaar? Die kwam vorig jaar niet eens tot aan de grote Karusel op zijn eerste ronde, met zijn homebrew Aston Martin. Hij zou het dit jaar weer gaan proberen :discussie:

(ja, ik heb hier echt genoten van dit resultaat).

24htraining20100514175.jpg

Toch ook maar eens zo'n body kitje bestellen voor mijn 1 :mellow:

Link naar reactie

Ik ben d'er wel content mee, ja :discussie:

Lees ook regelmatig duitse autosporttijdschriften en daar was het voornamelijk Porsche en Audi zijn de grote favorieten, BMW materiaal is nog te nieuw, nog niet genoeg aangepast aan de Nordschleife, etc...

En dan pakken die mannen van Schnitzer eens lekker de overwinning met 2 auto's in de top10. Gedaan met zeveren daar bij Porsche en Audi.

BTW : ik was druk met mijn zoon aan't sms-en die de finish on-line volgde. Enig probleem : ik had mijn handen vol met het nemen van Kurven :schater:

Maar zonder ASC lukt (mag) dit wel, hé :gathering:

Link naar reactie
BMW reed voor de eerste maal de 24 uursrace met de M3 GT2. Beide wagens werden ingezet door het Schnitzer team en finishten als 1e en 7e. De jarenlange Porsche dominantie werd effe weggeblazen (ja, ik heb hier echt genoten van dit resultaat).

Met dank aan Oliver Wegen en Hardy Elis voor de prachtige actiefoto's.

Fijn dat je zo kunt genieten als er een keer gewonnen wordt van de Porsche. Doet me denken aan FC Twente. :discussie: :gathering:

(btw BMW gefeliciteerd met de overwinning hoor!!)

Link naar reactie

artikel op Autoweek

BMW wint 24-uursrace Nürburgring

De 24-uursrace op de Nürburgring is dit jaar gewonnen door BMW. De M3 GT2 van de equipe van Jörg Müller bleef het snelle concurrentieveld van een dikke 200 auto’s voor.

De M3 GT2 (links op de foto) deelde het erepodium met een Ferrari F430 GTC (winnaar SP7-klasse) en de Audi R8 LMS met onder andere Markus Winkelhock achter het stuur (winnaar GT3-klasse). De race was een ware slijtageslag: zo bereikten maar twee van de zeven ingeschreven Audi’s R8 LMS de finish.

Als we naar de verschillende klassen kijken, dan zien we dat de debuterende Peugeot RCZ het D1T-dieselklassement op z’n naam schreef. De Porsche 911 GT3 R Hybrid haalde de eindstreep niet. Vorig jaar ging het niet zo denderend met de Lexus LFA, maar dit jaar wist de Japanse supercar de SP8-klasse op z’n naam te schrijven. De auto bleef de debuterende Aston Martin Rapide voor, die door topman Ulrich Bez werd bestuurd.

Voor mij nieuw: er is een aparte dieselklasse :discussie:

Link naar reactie
201005152024hnr203546.jpg

De Schubert "Need for Speed" Z4 GT3 werd 4e op 2 ronden. Ook niet slecht voor de een eerste deelname aan een 24-uurs race.

mooie plaatjes Frank, bedankt. Geweldig mooie actiefoto :(

Link naar reactie

Diesels worden daar al jaren gepromoted. VW is begonnen met Golf Diesels en ik herinner me dat BMW ooit met een diesel de wedstrijd won. (met oa. Belg Marc Duez aan het stuur).

Enneuh rare racewagens zei u ...

24htraining20100514083.jpg

Aston Martin Rapide (4-deurs sportcoupé, of hoe noem je dat ?)

Link naar reactie
  • Administrator

Om de euforie een beetje te temperen en de Porsche liefhebbers een beetje zout in de wonden te strooien...

De hybride Porsche (WTF!!???) haalde vlak voor het einde in leidende positie de eindstreep niet. Het lag gelukkig niet aan de batterijen maar aan de benzinemotor :schater:

Vandaar dat BMW de zege kon oprapen. Desalniettemin een puike prestatie!

Link naar reactie

Euhm, vlak voor het einde ?! :newblush:

Um 13.08 Uhr kam es zu einer erneuten Wendung an der Spitze. Der Hybrid Porsche 997 GT3 R rollte langsam auf den Streckenabschnitt Breidscheid zu, verließ dort die Strecke und wurde über die Landstraße abgeschleppt. Damit sind die Siegchancen von Porsches Hybrid-Abenteuer dahin. BMW-Motorsport erbt die Führungsposition und Müller/Farfus/Alzen/Lamy sind auf dem besten Wege den Sieg zu holen

13.08u : Dan waren het nog 2 uren racen tot het einde ...

Link naar reactie
  • Administrator
Dan waren het nog 2 uren racen tot het einde ...

Na 22 uur is 2 uur toch wel vlak voor het einde, zeker voor een Porsche motor :newblush:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.