Ga naar inhoud

Sper diff


Sandyman

Aanbevolen berichten

  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoi,

ik heb een Z3 2.8i op het oog uit '99. Ik vroeg mij af of daar standaard een sperdiff onder zit, of dat die alleen zijn geleverd op Z3's met het optionele M pakket?

Groeten,

Sander

Zit volgens mij standaard een 25% sper dif onder.

Link naar reactie
Zit volgens mij standaard een 25% sper dif onder.

Als ik mij niet vergis (en als dat zo is is er vast wel iemand die het me vertelt) is de sper diff onder QP's standaard, maar bij roadsters een optie....

Link naar reactie
Als ik mij niet vergis (en als dat zo is is er vast wel iemand die het me vertelt) is de sper diff onder QP's standaard, maar bij roadsters een optie....

Dacht ik ook....Sander, jij kunt toch de optielijst bekijken n.a.v. het chassisnr?

Link naar reactie
Dus geef maar op... :shifty: laatste 7 van het chassisnr...

Sander, check LD55265 eens. Dat zou een Z3 coupe 2.8 moeten zijn zonder :smart: onderstel ab werk. Heeft die dan een sper dif?

Link naar reactie
Sander, check LD55265 eens. Dat zou een Z3 coupe 2.8 moeten zijn zonder :shifty: onderstel ab werk. Heeft die dan een sper dif?

Een vraag in dezelfde richting: Wat maakt een M onderstel het M onderstel? En in hoeverre is het mogelijk/nuttig/zinvol/leuk om dit achteraf te fitten? :-)

Gr.,

Sandyman

PS Ik heet ook Sander maar ik zal, om verwarring te voorkomen, vanaf nu met mijn nick Sandyman ondertekenen. :-)

Link naar reactie
Een vraag in dezelfde richting: Wat maakt een M onderstel het M onderstel? En in hoeverre is het mogelijk/nuttig/zinvol/leuk om dit achteraf te fitten? :-)

:shifty: Volgens mij alleen de dempers en veren. De ophang rubbers zijn niet- :smart: .....toch mensen :smart:

Link naar reactie
0209 LIMITED SLIP DIFFERENTIAL (25%)

Dus ja...

okay, thanks. :ok: Dan zouden we nu de gegevens van Bart's (Tja) 2.8 roadster moeten hebben, die heeft wel een :m: onderstel, maar ook een sper dif??

:shifty: Volgens mij alleen de dempers en veren. De ophang rubbers zijn niet- :m: .....toch mensen :smart:

of de optie :m: onderstel op een 2.8 ook de :m: draagarmrubbers bevat, weet ik niet.

Ik weet wel dat de montage van :m: draagarmrubbers een van de beste investeringen is die je kan doen voor je Z!! :smart:

Link naar reactie
En in hoeverre is het mogelijk/nuttig/zinvol/leuk om dit achteraf te fitten? :-)

Mogelijk is het, ik heb het ook op mijn 2.8 (dempers, veren en draagarmrubbers)

nuttig/zinvol? hij ligt wat lager (1 cm of zo), bij mij waren de originele dempers versleten en ik kon voor een leuk bedrag aan dempers veren van een :shifty: coupe komen.

leuk? Ik heb me wel geamuseerd met Navigator samen ja, was wel leuk.

Link naar reactie
okay, thanks. :smart: Dan zouden we nu de gegevens van Bart's (Tja) 2.8 roadster moeten hebben, die heeft wel een :ok: onderstel, maar ook een sper dif??

of de optie :m: onderstel op een 2.8 ook de :m: draagarmrubbers bevat, weet ik niet.

Ik weet wel dat de montage van :m: draagarmrubbers een van de beste investeringen is die je kan doen voor je Z!! :shifty:

Ik heb die draagarmrubbers vorige week gemonteerd!

Maar tot die tijd in auto's van de zaak rond gereden...

Dus ik ga het vanavond meemaken?! Merk je dus wel?

Mooooi :smart:

Link naar reactie
Ik heb die draagarmrubbers vorige week gemonteerd!

Maar tot die tijd in auto's van de zaak rond gereden...

Dus ik ga het vanavond meemaken?! Merk je dus wel?

Mooooi :shifty:

En of je die draagarmrubbers merkt... :smart: volgende upgrade: veerpootbrug!

Link naar reactie
okay, thanks. :shifty: Dan zouden we nu de gegevens van Bart's (Tja) 2.8 roadster moeten hebben, die heeft wel een :smart: onderstel, maar ook een sper dif??
Yep: 0209 LIMITED SLIP DIFFERENTIAL (25%)

Edit: volgens de NL prijslijst van maart 1998 is dat sperdifferentieel standaard, maar het M-onderstel niet.

Dat kan in DL weer anders zijn geweest trouwens...

Edit2: het Duitse boekje Sonderausstattungen, Zubehör und Farben für den BMW Z3 roadster zegt:

Zur Ausstattung des M Sportfahrwerks mit Fahrzeugtieferlegung zählen härtere Federn, Gasdruck-Stossdämpfer und verstärkte Stabilisatoren sowie einem Sperrdifferential mit einem Sperrwert von maximal 25%.

Maar het volgens de bijbehorende Duitse prijlsijst is het Sperrdifferential standaard op de 2.8. En dat klopt dan ook weer: voor een 1.8 of 1.9 kostte het Sportfahrwerk DM 990, voor de 2.8 slechts DM 400.

Link naar reactie

Ik krijg zojuist de volgende PM van Sander (Sandyman):

Hi,

chassisnr = LE62937

Ben erg benieuwd! Alvast bedankt!

Groeten,

Sandyman

Maar ik ben Sander niet Sander, mijn naam is Ruud (eigenlijk de enig die in deze niet Sander heet <_< )

Dus Sander, zou je op basis van het chassisnr van Sander even uit kunnen zoeken of hij een ;) onderstel onder zijn Z heeft?

Nu ben ik ook benieuwd.

Edit2: het Duitse boekje Sonderausstattungen, Zubehör und Farben für den BMW Z3 roadster zegt:

Zur Ausstattung des M Sportfahrwerks mit Fahrzeugtieferlegung zählen härtere Federn, Gasdruck-Stossdämpfer und verstärkte Stabilisatoren sowie einem Sperrdifferential mit einem Sperrwert von maximal 25%.

Dan mist onze coupe nog de dikkere stabi's tov de coupe's die ab werk met "M onderstel" uitgerust zijn.

Link naar reactie
Ik krijg zojuist de volgende PM van Sander (Sandyman):

Maar ik ben Sander niet Sander, mijn naam is Ruud (eigenlijk de enig die in deze niet Sander heet <_< )

Dus Sander, zou je op basis van het chassisnr van Sander even uit kunnen zoeken of hij een ;) onderstel onder zijn Z heeft?

Nu ben ik ook benieuwd.

Dan mist onze coupe nog de dikkere stabi's tov de coupe's die ab werk met "M onderstel" uitgerust zijn.

Oeps, sorry! :-)

Groet,

Sandyman (Sander)

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

LSD 25%, dat kun je toch veel makkelijker testen..

Gewoon even een stil weggetje opzoeken en met dikke wielspin weg rijden..

Heb je twee strepen, dan is het LSD 25% of meer..

Tenminste, zo is het mij uitgelegd.. :schater::thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.