Ga naar inhoud

Z3 QP 2.8 bouwjaar 2000 Oxford Grün II


Aanbevolen berichten

Hallo allen,

daar de kosten voor mijn nieuwe huis (zoals steeds) hoger oplopen dan voorzien, overweeg ik om mijn droom-Coupé van de hand te doen.

:thumbup: :ok:

De auto is compleet origineel, heeft verwarmde spiegels en sproeiers, erweitertes (beige) Leder, en uiteraard, zoals alle Coupé's airconditioning.

'M' stuur en sportstoelen in nappa-leder zijn ook normaal in de QP dacht ik. Vrij nette toestand, hoewel niet perfect (beetje steenslag vooraan, maar dat heeft mij nooit gestoord, en een klein builtje in het dak). Foutjes: raammechaniek bestuurdersdeur moet gelast worden, en de kabel naar de achterklep is defect (nieuwe siliconenset wordt meegeleverd)

Heeft nu iets van een 179.000 Km, en zoemt als een bijtje. Vorige woensdag 4 nieuwe Dunlop SportMaxx (breedset) er onder gezet (op Styling 32, die eens zouden mogen 'gerefurbished' worden), en onlangs een brandnieuw stuur.

er zit ook een LPI installatie in, met tank in de koffer, dus nog reservewiel aanwezig.

Ik heb helemaal geen idee wat die nog waard zou zijn. Iemand interesse of een idee?

Link naar reactie
  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Typ je gegevens in op autoscout24.de

met bouwjaar 1999-2001

km stand 150.000 en 200.000

en bekijk /weeg af wat jij zou kiezen (=redelijk prijs) als je er een moest kopen. (1999 met minder km of 2001 met meer km etc)

Stem daar je prijs op af.

ps, denk dat er niet veel mensen zijn die een LPG willen hebben?

Link naar reactie

Als hij technisch verder in goede staat is (boekjes en NAP) en er nog strak bij staat, is hij denk ik nog wel rond de 10 en 11 K waard...!

Maar volgens mij is het net wat de gek ervoor geeft! Want er staan er weinig te koop en de prijzen lopen heel erg uiteen.

Link naar reactie
. . . . . . is hij denk ik nog wel rond de 10 en 11 K waard...!

Maar volgens mij is het net wat de gek ervoor geeft!

Tussen 10 en 11K had ik ook gedacht. Op dit niveau is de km stand meer doorslaggevend dan het bouwjaar.

Link naar reactie
er zit ook een LPI installatie in, met tank in de koffer, dus nog reservewiel aanwezig.

He ,

GAS is toch om op te koken??!!! :thumbup::schater:

Oplossing 1 voor het coupe probleem van onze vlaming: verhuizen naar wallonie, daar zijn de huizenprijzen veeeelll lager! :wave:

Oplossing 2: GAS, die bom acherin, dat fikt wel, in de brand uit de brand............... :nono::nono:

Onverkoopbaar zo'n coupe, GAS wil (bijna) niemand! (omelo uitgezonderd)

Greetz Maarten

Link naar reactie
GAS is toch om op te koken??!!! :thumbup::schater:

Wij koken hier elektrisch :wave:

Maar de brandstof kost omtrent half zoveel dan diesel, toch?

Oplossing 1 voor het coupe probleem van onze vlaming: verhuizen naar wallonie, daar zijn de huizenprijzen veeeelll lager!

Maar.. dan moet ik Frans spreken (en dat doe ik niet graag), en weer TV-taks betalen. Aan de andere kant zullen dan de Vlamingen met het 'flitsgeld' wel het goedkoper wonen compenseren.

Oplossing 2: GAS, die bom acherin, dat fikt wel, in de brand uit de brand............... :nono::nono:

Hoeveel gevallen ken jij van in de fik gegane LPG's?

Onverkoopbaar zo'n coupe, GAS wil (bijna) niemand! (omelo uitgezonderd)

Nog niet zo zeker van, als je hem als dagelijkse wil gebruiken.....? Bovendien kan de LPI - installatie er nog altijd weer uitgehaald worden, niet?

Maar alle gekheid op het klassieke stokje... het is maar even een denkpiste. Ik heb hier nog steeds de E46 320D Touring staan, toch ook een fijne auto om in te rijden, hoewel een stuk 'banaler' dan de QP.

Tenzij er echt iemand goed geld geeft gaat de Z3 nog zo gauw de deur niet uit. (Ik zou mezelf haten telkens ik er een zie rijden)

Link naar reactie

Wat is goed geld in jou ogen?

Wat heb je dus zelf in gedachten voor een prijs voor deze auto??

En ik ken toevallig iemand die heeft LPI in zn z3 2.8 cabrio...

Wilde heel graag een Z3 maar rijd teveel! Dus je hoeft maar 1 gek te vinden... :thumbup:

Link naar reactie
Onverkoopbaar zo'n coupe, GAS wil (bijna) niemand! (omelo uitgezonderd)

Ehhh, ook ik heb mijn QP juist omgebouwd naar LPI. Dit zodat ik zonder blikken of :thumbup: lange afstanden kan rijden voor weinig geld....

20 euro voor 350 km is toch maar 5 cent per km in plaats van 14 cent per km :smart: , scheelt dus ca 60% in de kosten! B)

Qua vermogen is er GEEN verschil dus ik zou niet anders willen! En inderdaad: het is er zo weer uit!

Link naar reactie

Ik hoor de laatste jaren ook alleen positieve verhalen over gas.

Vroegah alleen slechte verhalen: vrbrande kleppen, startproblemen, garantietoestanden etc.

Ik heb er geen ervaring mee maar volgens mij heeft men deze technologie wel goed onder controle.

Hoor ook graag of dat niet klopt.

Link naar reactie

Ik hoor er ook weinig klachten over...

Zeker over LPI niet... Directe injectie op het standaard motormanagement van je auto.

Dus als je wat meer rijd is dit zeker een goede oplossing, alleen de brandstoftank is soms beetje lastig!

Z3 staat niet echt bekend om z'n ruime bagageruimte...! (reservewieltank?)

Link naar reactie
(reservewieltank?)

:thumbup: Nee, dat volume is veel te klein. Dit is ca 25 liter ipv 35 liter. Ik tank nu al iedere 350 km, en iedere 250 km tanken is gewoon echt te vaak. Wij hebben er weken over gedaan om te bepalen wat we nou moesten doen. OmeLo heeft wel een ringtank, maar die ligt in de kofferbak ipv eronder.

Wij hebben er zelf voor gekozen om een 40 liter (35 lt effectief) tank in het verlengde achter de bestuurdersstoel te plaatsen. Zo heb je nog de meeste ruimte over en de rollo gaat er precies overheen.

Gasvuldop achter de nummerplaat, gas-benz schakelaar in de asbak, rollo dicht, rijden maar! Niemand ziet er iets van.

Link naar reactie
:thumbup: Nee, dat volume is veel te klein. Dit is ca 25 liter ipv 35 liter. Ik tank nu al iedere 350 km, en iedere 250 km tanken is gewoon echt te vaak. Wij hebben er weken over gedaan om te bepalen wat we nou moesten doen. OmeLo heeft wel een ringtank, maar die ligt in de kofferbak ipv eronder.

Wij hebben er zelf voor gekozen om een 40 liter (35 lt effectief) tank in het verlengde achter de bestuurdersstoel te plaatsen. Zo heb je nog de meeste ruimte over en de rollo gaat er precies overheen.

Gasvuldop achter de nummerplaat, gas-benz schakelaar in de asbak, rollo dicht, rijden maar! Niemand ziet er iets van.

Precies, zo is het ook bij die van mij. De nummerplaat hangt aan scharniertjes, zodat ook niks zichtbaar is. Kofferbak is niet veel kleiner dan bij een Roadster, en het gereedschap is nog makkelijk bereikbaar.

Wat de kleppen betreft, Autogas Van Meenen (Eeklo, een van de betere adressen) heeft mijn installatie onder handen genomen, en sindsdien en een automatisch klepsmeringssysteem geplaatst. Speciale ontstekingskaarsen (bougies voor wie dat liever hoort), en we karren lekker goedkoop.

Link naar reactie
Wat is goed geld in jou ogen?

Wat heb je dus zelf in gedachten voor een prijs voor deze auto??

:thumbup:

Je hebt PM

Link naar reactie
Aha! Dus je vriendin is overstag ;)

Dat wordt nog gezellig druk met twee QP's op de oprit! :thumbup:

Haha nee dat helaas niet...

Dan gaat ze waarschijnlijk toch voor een cabrio! (kapster he?!) :schater:

Kameraad van me zit wel beetje rond te kijken, dus beetje informeren kan nooit kwaad he.

Link naar reactie
Ehhh, ook ik heb mijn QP juist omgebouwd naar LPI. Dit zodat ik zonder blikken of ;) lange afstanden kan rijden voor weinig geld....

20 euro voor 350 km is toch maar 5 cent per km in plaats van 14 cent per km :D , scheelt dus ca 60% in de kosten! :m:

Qua vermogen is er GEEN verschil dus ik zou niet anders willen! En inderdaad: het is er zo weer uit!

Ik sluit me volledig bij Rogier aan. De gasinstallatie is nu net de manier om op een betaalbare wijze van een auto als deze te kunnen genieten, en de onzin over vermogensverlies en motorschade is met de huidige technologie gewoon achterhaald. En daarbij lach ik me elke keer weer rot als ik iemand drie tot vier keer zoveel zie afrekenen voor zijn volle tank benzine.... ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.