Ga naar inhoud

accu


nic

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

Ben een tijdje niet actief geweest op het forum gedurende de periode dat mn Z4 voor de winter was weggezet. Heb hem afgelopen Vrijdag weer verzekerd en uit de schorsing gehaald. Starten deed ie niet meer zomaar maar met behulp van een startaccu was het tikken en gelijk lopen. Heerlijk om weer op de weg te zijn!

Vrees wel dat de accu is overleden. Na een stuk rijden was ie nog steeds leeg.

Er zit een BMW 70Ah in. Mijn vraag is of en waar er accu's verkrijgbaar zijn met deze capaciteit en ook afmetingen.

Bvd,

Nico.

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

roodkapje, bmw, halfords, brezan, kwikfit ..........................................................................................

Link naar reactie

of gewoon door de wegenwacht erin laten zetten. Zijn wel iets duurder dan de rest uiteraard.

Link naar reactie
80 eu?? neeh das weer van die cheapo zooi joh niet doen!!!

http://diensten.marktplaats.nl/auto-monteu...ice-almere.html

kijk hier eens naar bv :holiday:

ONZIN

ik heb zelf deze accu gekocht http://www.hefra.nl/partner/webshop.asp?ac...;itemcode=57412

Voldoet prima

In mij vorige BMW 5 serie is zo'n accu's zeker 5 jaar meegegaan (daarna is de auto ingeruild)

Als je bedenkt dat iedere Lood accu jaarlijks 5-10% van zijn capaciteit verliest , zal iedere accu een gemiddelde levensduur hebben van ca 7 jaar.

Origineel BMW of een ander merk.

Met de goedkope accu heb je ook 12V hoor . De start stroom is dik voor elkaar.

Mijne koste nog geen 80€ > bij de dealer 2x zoveel ???? en ook 2 jaar garantie

Dit is voor mij geen onderdeel waar een merk op hoeft te staan als de prijs een factor 2 is.

Kijk banden / filters etc is een andere zaak

Link naar reactie

hjah

das een goede!

toevallig ken ik deze batterijtjes ,het zijn dezelfde die wilco en vetus ook op de markt kwakken vanaf de pallets die vanuit korea nederland bereiken.

en een ieder plakt daar zn eigen sticker op.

wij hebben ze zelf ook nog heel even in de verkoop gehad,daarna heb ik wilco en vmf de deur gewezen (we verkochten al 25 jaar wilco)

en zijn overgestapt op centurion.

maar idd ze gaan gerust wel een jaar of wat mee als je een beetje geluk hebt,alleen houd ik het voor mezelf op een kwaliteits accu.

maar dat is mijn idee daarover doe wat je zelf goed acht. (of negen)

Link naar reactie

"als je een beetje geluk hebt"

Ik moet sander helaas uit eigen ervaring gelijk geven. Nadat ik drie keer zo'n goedkope accu net na de garantie dood zag gaan, koop ik ze maar niet meer.

Toch maar iets meer betalen met de aanschaf. Ik heb wel een keer een goedkope accu gehad die lang meeging maar helaas ook drie keer niet.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

Kwaliteit van een accu zit wel degelijk een zeer groot verschil in. In de auto die ik voor m'n Z4 had (e36 compact), heeft 13 jaar lang de origineel af-fabriek geleverde accu gezeten. In het 12e jaar was deze accu nog goed genoeg om op wintersport bij min 10 de auto te starten. Als ik dan lees dat goedkope accu's vlak na het aflopen van de garantie al stuk zijn, dan zal ik zeker nooit zo'n goedkoop ding aanschaffen.

Die accu gaat altijd stuk wanneer het uiterst ongelegen komt en het starten met startkabels is met het oog op alle electronika een actie om zoveel mogelijk te vermijden.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.