Ga naar inhoud

Vreemd geluid tijdens het rijden


Brandrover

Aanbevolen berichten

Wie helpt me? Als ik van het gas af ga (in welke snelheid dan ook) dan hoor ik van onder de auto een ffft ffft ffft geluid komen wat sneller te horen is dan dat de wielen rond draaien. Het geluid hoor ik ca drie keer zo vaak dan dat de wielen zijn rond gegaan (het zijn dus niet de remmen of iets anders met de wielen). Zodra ik weer optrek dan is het geluid weg.... :P

Het lijkt wellicht op iets wat vanuit de aandrijfas komt :unsure: (die draait uiteraard sneller rond dan de wielen)

Totdat ik vandaag met ramen open van een verkeersdrempel reed en toen hoorde ik ook een ffft geluid (1x, niet herhalend). Het zijn niet de wielen die aanlopen of iets dergelijks. Zelfs als ik met ca 10 km/u van een drempel rijd dan hoor ik het ook.

Iemand dit al eens eerder gehad? En ja, ik snap dat ik dan beter gewoon nooit van het gas af kan gaan want dan hoor ik het niet, maar ja, eens komt het moment dat ik er niet onderuit kom he :muur:

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • Reacties 4
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ik vermoed dat dit geluid komt van de schokdempers achteraan

de mijne doet dit ook, niet altijd maar soms wel op slechte weg het geluid is vooral achterin de wagen te horen

morgen ga ik ze vervangen :ph34r:

Link naar reactie

Ik kan me niet zo heel veel bij het pfft pfft pfft geluid voorstellen.

Maar het zou ook wel eens het druklager kunnen zijn. Heb je dit geluid ook als je je laat uitrollen in z´n vrij??

Maar aangezien je het hebt als je van drempels af rijdt lijkt het me sterk dat het je druklager is...

Dan zou het inderdaad iets met je schokdempers kunnen zijn!

Link naar reactie
Maar het zou ook wel eens het druklager kunnen zijn. Heb je dit geluid ook als je je laat uitrollen in z´n vrij??

idd, op een rustige weg even rijden met ingetrapte koppeling en een stukje rijden in de vrijstand. In beide gevallen luisteren, eventueel met raam open.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.