Ga naar inhoud

verwijderen reservewiel


sledgehammer
 Share

Aanbevolen berichten

Mijn handjes begonnen alweer te kriebelen, dus ik dacht: Laten wij eens het reservewiel verwijderen.

Nadat de standaard procedure voor het verwijderen van het reservewiel is gevolgd(zie je z3 manual), blijven er twee bevestigingspunten over.

De eerste is de stang aan het eind. Zit met een M8 moertje vast.

rek6gh.jpg

Nu denk je van, het rekje is los. Maar de witte kabel die je op de foto ziet, zit aan de kofferbakzijde vast met een kogeltje. De enigste manier om het rekje te verwijderen is om het kogeltje eraf te dremelen :sadder:. Ja idd, kapot maken. :D

rekjeverwijdert5yx.jpg

Mooi bandje in de maat 125/90R15 :D Ook een lekker gewicht, auto veerde meteen een stuk omhoog nadat ik de band verwijdert had

wiel9sv.jpg

In principe kan het rek zonder bak+band blijven zitten voor de montage van de eissenman (4X), maar dat ziet volgens mij niet uit.

Dan nog even een vraagje aan de B) -roadster fahrers. Hoe zit het daar? Hebben jullie een noodbandje in de kofferbak?

Ben ik namelijk van plan. Zie mezelf geen band op pompen met zo'n flesje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 7
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

B) -ies hebben aggregaatje + bandenplak aan boord, zie andere topics ... :sadder:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ivo. Mijn vader mompelde iets over het verplicht bij je hebben van een reserve/nood band  B)

Lijkt me stug, veel nieuwe auto's hebben zo'n reparatiesetje aan boord. Lijkt me ook prima. Als je maar verder kunt, toch ???

Ik zou zelf nu een reoparatiebusje kopen bij de Halfords...

Mijn :m: is gewoon goedgekeurd door de RDW + later nogmaals bij APK met dat setje. Wel gaf BMW de opmerking dat ik dan ook echt die vloeistof bij me diende te hebben (zat er niet meer bij :) ).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga je die band er dan gewoon aflaten?

Jep, alles verwijderen.

@Ivo. Mijn vader mompelde iets over het verplicht bij je hebben van een reserve/nood band B)

Gewoon om em lichter te hebben dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, het gaat zich om de nieuwe uitlaat. De band moet verwijdert worden, anders pas de 4x76mm eisenmann er niet onder. :m:

En wanneer dat rekje blijft zitten, zie je zo'n stang onder de bumper lopen, dus dat verwijderen we dan ook maar meteen. B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, het gaat zich om de nieuwe uitlaat. De band moet verwijdert worden, anders pas de 4x76mm eisenmann er niet onder. :m:

En wanneer dat rekje blijft zitten, zie je zo'n stang onder de bumper lopen, dus dat verwijderen we dan ook maar meteen. B)

Ah ok, mooi meegenomen dan, gaat ie weer secondje sneller ook :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt eventueel de cookie instellingen zelf beheren, anders gaan we er van uit dat je akkoord gaat.
Privacybeleid | Richtlijnen | Registratievoorwaarden & Forumregels