Ga naar inhoud

Zekering 44 - sluting?


WouterB

Aanbevolen berichten

Zekering 44 (15A)s volgens het overzicht gericht op de ruitenwissers, de radio en de telefoon. Deze laatste heb ik niet, dus daar ook geen last van. Sinds een week klapt de zekering er echter elke keer uit als ik de ruitenwissers aanzet. Dit probleem heb ik niet bij het aanzetten van de radio. Ik vermoed dus dat er ergens sluiting zit maar waar zou ik kunnen zoeken.

Dank voor de tips.

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Je zou kunnen beginnen met de stekker eruit te trekken. Dat is volgens het schema "X33, 4 Pins, Natur (= de kleur), Motorraum hinten unter der Mitte der Frischluftverkleidung". Als de zekering dan heel blijft, zal er wel iets met het motortje aan de hand zijn.

Als je ook nog een Scheinwerferreinigungsanlage hebt: die zit ook op dit relais.

Link naar reactie
Speurtocht zal worden voortgezet...

Zie hier voor schema's. Ik stel voor: eventueel de koplampsproeiers loskoppelen en anders de Wisch-Wasch automaat omwisselen. Ik moet er nog ergens een hebben liggen die je mag proberen (als het een passend type is voor jouw Z).

Als je 'm moet vervangen, neem dan gelijk een programmeerbare.

Link naar reactie

Mijn type is er een zonder koplampsproeiers dusz al inderdaad morgen de wis/was aanlsuitingen controleren.

Inmiddels de steker van de ruitenwisser motor gehaald, evenals de steker van de ruitensproeierverwarming maar helaas knalt zekering 44 er nog steeds uit.

Iemand nog ideen voor dat ik de auto bij de dealer parkeer voor nader onderzoek?

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Inmiddels radio er ook uit gehaald, steker los, nieuwe zekering maar helaas...

Heb inmiddels mijn weg gevonden tot achter het handschoenenkastje om het relais te bekijken maar voor een leek zoals ondergetekende kan ikhier uren naar blijven kijken en het blijft even kleurig... wie kan mij wat verder helpen?

Link naar reactie
voor een leek zoals ondergetekende kan ik hier uren naar blijven kijken en het blijft even kleurig...

dat klinkt bekend :thumbup:

wie kan mij wat verder helpen?

Tja...wie denk je? :foto:

Link naar reactie
Heb vandaag de wiswas module eruit gehaald, maar ook dan klapt de zekering eruit.

:)

Eh..... Dan lijkt parkeren bij de dealer me geen slechte gedachte.

:holiday: weet je zeker dat het de wiswas module was die je eruit had liggen?

Link naar reactie
Dat zal het wel worden.

En ja ik weet het zker dat het de wiswas module was omdat dit er simpelweg op stond

Ja, dat is wel overtuigend :schater: .

Ik begrijp er geen kl*te van (dat internationaal bekende woord, jeweetwel :wave: ). Je zou haast denken dat het in de schakelaar zit, maar die schakelt alleen maar massa door naar de ww-module, als ik het schema goed lees. Dan zou het haast al een sluiting in de bedrading moeten zijn - hoedanook iets om mee naar de garage te gaan.

Succes! En ik ben benieuwd wat eruit komt, laat je het nog weten?

Link naar reactie

Bart

Probleem is gevonden... het bleek dat het kabeltje van het pompje van de ruitensproeier dat onder het reservoir doorloopt was doorgesleten waardoor deze contact maakte met de carrosserie en voila, probleem verholpen na 2 dagen zoeken en meten. Ik heb in ieder geval wat meer inzicht gekregen in een aantal electronica onderdelen van mijn ZZZ

Bedankt voor de tips in ieder geval

Wouter

Link naar reactie
Probleem is gevonden...

<_< Mooi man!

het bleek dat het kabeltje van het pompje van de ruitensproeier dat onder het reservoir doorloopt was doorgesleten waardoor deze contact maakte met de carrosserie

;) Dat zou toch niet moeten kunnen, dat zo'n kabeltje doorschuurt...
Ik heb in ieder geval wat meer inzicht gekregen in een aantal electronica onderdelen van mijn ZZZ

Da's dan weer mooi meegenomen :schater:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.