Ga naar inhoud

Open luchtfilter


peterz3

Aanbevolen berichten

  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Heeft er iemand ervaring met een openluchtfilter ?

Ik heb een KN, geen enkel verschil qua geluid, en ik denk ook niet dat de prestaties verbeterd zijn

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Hoi mede Z rijders,

Ik heb toch maar even een andere luchtfilter gemonteerd en moet zeggen dat het geluid onder de motorkap

een wat zwaardere brom teweeg brengt :kisstogether:

bedankt nog voor de reacties

Greets Peter

260720101970.jpg

Link naar reactie
En merk je meer vermogen / beter brandstofgebruik?

Dat is allemaal "sales talk" Vermogenswinst is erg onwaarschijnlijk. De luchtfilterweg wordt al op een zeer ideale manier geregeld met de snorkel bij de nieren. Daar verandert dit ding nauwelijks wat aan. Sterker nog, het Ram-air effect is zo te zien een stuk minder ook nog. En Ram-air werkt alleen als zodanig er echt een serieuze toeter op zit en goed lucht kan vangen van buitenaf (want moet koel zij natuurlijk)

Gewichtsbesparing qua carbon is natuurlijk onzin. En zuiniger rijden? Laat me niet lachen zeg.....

Nee als je het doet is het voor het geluid.

Uit testen (die ik helaas nooit meer heb kunnen terug vinden) is wel eens gebleken dat de OEM filter (het pappiertje dus) zelfs een betere luchtdoorlaatbaarheid heeft en tevens beter filtert dan een kuststoffen/metalen variant.

Link naar reactie
Dat is allemaal "sales talk" ...

mod edit:full quote verwijderd

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zou hij er verstand van hebben ?

Gelukkig ging het mij om het geluid wat hij produceert :schater::schater::schater:

Link naar reactie
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zou hij er verstand van hebben ?

Laten we zeggen dat "hij" al een tijdje het internet afstruint betreffende dit soort zaken en daarmee in de loop der jaren het een en ander heeft opgestoken. Daarbij komt dat ik idd het een en ander heb uitgeprobeerd (dat ligt in mijn aard blijkbaar) en goed heb opgelet bij de eraringen van anderen. Dan heb ik ook nog een bovengemiddelde interesse in techniek en een gekte om altijd alles tot in de perfiectie te willen uitzoeken alvorens een beslissing te nemen. Ik ventileer mijn bevindingen hier in de hoop dat men er wat aan heeft, dat geeft mij n.l. ook voldoening. (Dat daarbij wel eens een vinger op een zeer plekje komt te liggen is nou eenmaal zo. Mocht je daar problemen mee hebben kan je me ook gewoon negeren natuurlijk) Vind het n.l. zonde als men 345 euro uitgeeft aan een apparaat dat van alles beloofd en het niet waarmaakt en waarbij je dus in feite een oor wordt aangenaaid. Als je het dan toch wil dan is dat je eigen beslissing maar dan is het tenminste een beslissing en niet een vergissing.

Link naar reactie
Uit testen (die ik helaas nooit meer heb kunnen terug vinden) is wel eens gebleken dat de OEM filter (het pappiertje dus) zelfs een betere luchtdoorlaatbaarheid heeft en tevens beter filtert dan een kuststoffen/metalen variant.

mogelijks bedoel je dit ? of dit?

EDIT: zie net dat de oorspronkelijke vraag over de Z4 gaat. Maar ok, de Z3 rijders hebben hier misschien wat aan...

Link naar reactie

hmmm, ik geloof beiden niet. Maar de resultaten zijn vergelijkbaar zo op het eerste gezicht. Wat ik destijds had gelezen was een zeer duidelijk series test waaruit een aantal resultaten kwamen:

1 de OEM papier filter had een fractie betere luchtdoorlaatbaarheid

2 de OEM paier filter had een veel betere filterwerking omdat de het veel fijnmaziger was dan de openlucht filters

Er werden er meerdere getest. Een Green air, een K & N en nog een 3e die ik niet kende. Maar dit is echt al 5- 6 jaar geleden

zie net dat de oorspronkelijke vraag over de Z4 gaat. Maar ok, de Z3 rijders hebben hier misschien wat aan...

Ik denk dat het niet echt veel uitmaakt met een inleg filter

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.