Ga naar inhoud

Esch

Member
  • Items

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 coupe 2.8 1999
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Nijmegen
  • Interesse(s)
    fotografie, vormgeving, reizen en alles wat het leven lekker maakt!

Contact Informatie

Recente bezoekers van dit profiel

603 profielweergaven

Esch's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Klopt, jammer dat de 'kapote luchtmassameter' als was weggegooid.. mmmmh ;) dat kan ik dus niet meer testen. Maar uit de computer kwam wel dat deze luchtmassameter 29 fouten had. Dus iemand die de zelfde probleem heeft, eerst even kijken naar deze luchtslang. Deze is NIET de rubberen slag tussen het luchtfilter en massa meter. Maar bevind zich vertikaal onder de massameter de slang heeft een diameter van ± 2cm. TIP : Als je 'm naar de garage brengt vraag dan ook het oude exemplaar terug voordat ze deze weggooien. grtz, Eric ik ben in ieder geval weer op de weg, laaste ritje van 266km was weer geweldig.
  2. Vandaag opgehaald, en hij rijd weer als een zonnetje! Wel was ook de rubberslang gescheurd zodat deze valse lucht aanzoog. Deze is nu tijdelijk gerepareerd met kit en tape. grtz
  3. Morgen ga ik mijn coupe weer ophalen. Na 4 dagen is eindelijk de luchtmassameter uit München aangekomen. Wat ik al schreef er is er dus in nederland via de BMW -dealer geen meer leverbaar. Hopelijk is het probleem dan opgelost... Maar zoals ik al schreef heb ik ook het gevoel dat de nokkenas-sensor het kan zijn. ik hou jullie op de hoogte. grtz
  4. Hallo, Z3 rijders Ben gister wel thuis gekomen maar de ellende begon 3km ervoor. Bij het stoplicht viel de motor stil, raar..?.. starten en wegrijden. Weer afslag bij het volgende stoplicht. En daarna kon ik moeilijk rijden in de 1ste en 2de versnelling. Steeds afslaan van de motor. Thuis nog een keer gestart. Toerental stationair was ineens behoorlijk laag ± 500 toeren ipv ±900. Na 5, a 6 seconde sloeg de motor weer af. Nog even een proefrondje gereden weinig koppel onderin, en natuurlijk steeds het doodvallen van de motor. mmmmm Gisteravond met een koude motor geprobeerd te starten. Maar hij sloeg na een 1/2 sec. al weer af. Heb net naar het starten geprobeerd de motor levend te houden door met het gas te spelen. Dat lukte wel maar met veel moeite. Vanochtend naar de garage gereden, met slippende koppeling en veel gascorrecties, ik leek wel z'n aso sjonnie. Wat ook opviel was dat de motor tijden het rijden in de 2 en 3 versnelling niet lekker liep (leek wel of hij op 4 cilinders ipv 6 liep), de motor trilde en had ook op rare plekken vermogensverlies. Naar aankomst bij de BMW garage en het uitlezen van de computer kwam de volgende diagnose eruit. 29 foutmelding van de Luchtmassa meter. In de garage de coupe gestart en niks hoor, meneertje liep weer alsof er niks gebeurd was. Paar keer gas geven en geen symptomen meer. Nu is er een luchtmassa-meter besteld (geen op voorraad in Nederland natuurlijk!!!) deze komt uit Munchen. Maar ik heb ook sterk het vermoeden dat het ook aan de nokkenas-sensor ligt. Omdat ik een soort gelijk symptoom ook op dit en het Duitse Z3 forum gelezen heb. Wie weet raad en heeft ongeveer het zelfde meegemaakt met een 2.8 M52 motor? grtz, Eric Z3 coupe 2.8 / 1999 / enkele Vanos
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.