Ga naar inhoud

Stadslichten plaatsen


Ronlittle

Aanbevolen berichten

Vandaag de stadslicht fittingen bij de dealer gehaald, 2 stuks á €11,40.

De koplamp loshalen.Draai eerst de 2 schroefjes aan de voorkant los, 8mm dopsleutel.

Let er wel op dat de blokjes erachter niet meedraaien, draaien ze mee kun je ze met een 19 steeksleutel tegenhouden.

stadslicht1.jpg

De andere 2 schroefjes kun je via deze (zie foto) gaten bereiken.

stadslicht02.jpg

De koplamp zit nu los.

De lamp iets naar voren halen en dan de stekkers van knipperlicht, groot licht, koplampverstelling en dimlicht eraf halen.

De lamp eruit nemen.Op de achterkant (zie foto) zie je waar de fitting moet komen.

stadslicht03.jpg

De fitting heeft een diameter van 12 mm.

Boor niet in eens 12mm maar doe dit in 3 stappen 5mm, 8mm, 12mm.

Link naar reactie
  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

stadslicht04.jpg

De fitting heeft 2 nokjes. Deze kun je insnijden en eruit breken(met beleid).

Lampje in de fitting doen, fitting paatsen.

stadslicht05.jpg

Daarna in omgekeerde volgorde terug plaatsen, voordat je de koplamp vast zet controleer even de verlichting.

Grtz Ron

Link naar reactie
stadslicht04.jpg

De fitting heeft 2 nokjes. Deze kun je insnijden en eruit breken(met beleid).

Lampje in de fitting doen, fitting paatsen.

stadslicht05.jpg

Daarna in omgekeerde volgorde terug plaatsen, voordat je de koplamp vast zet controleer even de verlichting.

Grtz Ron

Precies zoals ik het je omschreven had. :newblush:

Ik zei toch dat het zo gedaan was. :unsure:

Link naar reactie

Ron, erg goede how-to :drank:

Zo te zien kan ik mijn koplampen er ook makkelijk eens uithalen om ze eens echt goed te polijsten!

Link naar reactie

Okay op veler verzoek :schater:

stadslicht1-1.jpg

Wat die plastic snippers aangaat, die heb ik met de stofzuiger op de plek van de halogeenlamp en met de compressor via het geboorde gat eruit gekregen.

Bij de tweede lamp heb ik nog voorzichtiger geboord en de snippers vallen dan in de ruimte waar de koplampverstelling zit, en zie je dus niet.

Let niet op het kenteken, ik heb wel nog gevraagd wie 4711 gekregen had. us4alldeuk.gif

En ja nog geen gele platen maar wel andere pedaaltjes.

schnitzer.jpg

Grtz Ron.

Link naar reactie

En als ik nog een opmerking mag geven.

Koplampen staan niet mooi in lijn met motorkap en bumper.

De onderste (vertikale schroeven ) zijn ook verstelbaar.

Ik heb ze door de mistlampgaten kunnen verstellen.

Je ziet je koplamp scheef zitten.

Groetjes Ron

Link naar reactie
En ja nog geen gele platen maar wel andere pedaaltjes.

schnitzer.jpg

Pedalen zijn mooi (als er binnenkort een gek bij je auto staat te kwijlen, is het die scooter-muis/AC-schnitzelfan uit Schaesberg! :)

Je vloermatjes zouden wel gigantisch opfleuren in Hoensbroek, bij Reggie en Emanuel. Zowiezo wel aan te raden, je beige lederen bekleding en je mooie Atlanta Blaue lak gaan je dankbaar zijn!!

Voor sommigen mensen is de behandeling daar een lang weekend limburg waard. Wij Limbo's kunnen hem gewoon brengen na een kwartiertje in de auto :P

Link naar reactie
Pedalen zijn mooi (als er binnenkort een gek bij je auto staat te kwijlen, is het die scooter-muis/AC-schnitzelfan uit Schaesberg! ^_^

Es ist alles eXtreem Beswaffelbaar... :ok:

Stond al in de planning een bezoekje aan clean and shine.

Hoop wel dat ie voor het bezoekje is wezen kwijlen. :schater:

Je wilt toch je schatje toch alleen in concours staat aan me tonen hé? Mij vind ein wenig glanZ wel Zo schön... B)

Een tweetal meingen mijnerZijds:Kijk eens voor een setje ///M of Ac-SchnitZer spiegeltjes, want die flaporen Zijn wel erg extreem bij jou, en,

persoonlijk denk ik dat je wat te ver bent gegaan met die booskijkende koplampen... :kicking:

ron2.jpg

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Hoi, ik ben nieuw op dit forum en kwam dit item tegen. Ik heb sinds kort een Z3 2.2i uit 2001 :) en daarmee van na de face-lift. Ik heb daarom breedtelichten in de voorbumper. Nu zou ik het wel geinig vinden om ook verlichting in de verstralers te hebben (ziet het er niet zo donker uit als je ze niet kunt gebruiken B) ) maar ik heb (volgens mij) geen stekkers bij de koplampen zitten waar ik deze parkeerlichten mee kan aansluiten. Weet iemand van jullie een truuk hoe ik ze toch onder stroom krijg? Alvast hartelijk dank voor jullie inbreng.

Met vriendelijke groetjezzz, Zetti :wave:

Link naar reactie
De "breedtelichten" zoals jij ze noemt zijn eigenlijk je stadslichten, dus zul je stroom vandaar moeten halen.

Grtz Ron.

Dank voor je snell reactie Ron. :nono: Wat dan nog over blijft: is de stekker die in de lamphouder gaat ook los te koop? En kan ik daar zelf draden aan bevestigen? Ik kan daarvan geen bestelnummer vinden (van de lamphouder wel), weet jij die toevallig ook?

Groetjezzz, Zetti

Link naar reactie

Als je de stekker bedoelt die ik gebruikt heb bij mijn stadslichten[orginele kabelboom] die kan ik zo ook niet vinden.

Op de stekker staat PBT+ASA -GF20 en 2-967-096-1.

Je kunt ze mss op de sloop krijgen en de kabels verlengen.

Grtz Ron.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.