Ga naar inhoud

Water in mijn Z4


Aanbevolen berichten

Hallo, eerst maar even voorstellen, maak alweer 2 jaar de omging Amersfoort/Utrecht onveilig met mijn BMW Z4 3.0 Roadster, mijn ultieme woon/werk auto, snel, open als het kan, en dat is vaak, opvallend en groot genoeg voor mij, mijn laptop en de tas met werkspullen, veel positieve reacties en ook al collega’s die mij volgen met een cabriolet aankoop, waaronder een die ook een Z4 3.0 heeft gekocht.

Tot op heden alleen wat onderhoud en remblokken kosten gemaakt, auto zonder problemen, echter recent is er water in de auto hoorbaar, volgens de garage kan het water van de kap niet onder uit de auto weglopen, door blaadjes en vuil is het verstopt, maar ze kunnen het bij de garage niet even snel oplossen, de kap zou er afmoeten, leek mij wat veel werk, een andere garage zegt dat het in de dorpel zit, die zou er afmoeten, weer een ander wil met een waterzuiger druk zetten op de afvoer, kortom veel verschillen in aanpak, met een fors prijskaartje, iemand hier weet misschien wel een goede oplossing of heeft hier ook mee te maken gehad, graag een

reactie.

Link naar reactie
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hallo, eerst maar even voorstellen, maak alweer 2 jaar de omging Amersfoort/Utrecht onveilig met mijn BMW Z4 3.0 Roadster, mijn ultieme woon/werk auto, snel, open als het kan, en dat is vaak, opvallend en groot genoeg voor mij, mijn laptop en de tas met werkspullen, veel positieve reacties en ook al collega’s die mij volgen met een cabriolet aankoop, waaronder een die ook een Z4 3.0 heeft gekocht.

Tot op heden alleen wat onderhoud en remblokken kosten gemaakt, auto zonder problemen, echter recent is er water in de auto hoorbaar, volgens de garage kan het water van de kap niet onder uit de auto weglopen, door blaadjes en vuil is het verstopt, maar ze kunnen het bij de garage niet even snel oplossen, de kap zou er afmoeten, leek mij wat veel werk, een andere garage zegt dat het in de dorpel zit, die zou er afmoeten, weer een ander wil met een waterzuiger druk zetten op de afvoer, kortom veel verschillen in aanpak, met een fors prijskaartje, iemand hier weet misschien wel een goede oplossing of heeft hier ook mee te maken gehad, graag een

reactie.

Hoi Gert,

Kijk ff in de kofferbak.

Lift de afdekplaat, zodat je de ruimte ziet waar de accu zich bevindt.

Kijk op de bodem van de bak of zich daar water heeft opgehoopt.

Zo ja:

Kan erin zijn gekomen door het invoergat van de RODE PLUSkabel van de accu. (opnieuw goed sealen)

Lek in de afdichting van je 3e remlicht. (opnieuw sealen)

Als in dezelfde ruimte een DSP versterker is geplaatst, heb je kans dat deze het binnenkort begeeft.

Suc7

Link naar reactie

Afvoer makkelijk te controleren.

Achterwiel er af, linkerkant van plastic wielkuip los ( een aantal schroeven, dan zie je een afvoerplug. die kan er uit, en even doorsteken of mer perslucht doorblazen.

Water kan niet in dorpel staan, water loopt uit afvoer direct op straat.

Link naar reactie
Afvoer makkelijk te controleren.

Achterwiel er af, linkerkant van plastic wielkuip los ( een aantal schroeven, dan zie je een afvoerplug. die kan er uit, en even doorsteken of mer perslucht doorblazen.

Water kan niet in dorpel staan, water loopt uit afvoer direct op straat.

Goede tip RdeKnegt, even een aanvullende vraag, zitten die pluggen links en rechts, of alleen links, of rechts, en waar zou het water nog meer naar toe kunnen lopen, hoop wel dat het hiermee is opgelost! Groet Gert

Link naar reactie
Goede tip RdeKnegt, even een aanvullende vraag, zitten die pluggen links en rechts, of alleen links, of rechts, en waar zou het water nog meer naar toe kunnen lopen, hoop wel dat het hiermee is opgelost! Groet Gert

Gert, uiteraard zowel links als rechts, had er een beschrijving voor, kan hem nergens meer vinden.

wiel eraf, binnenkant wielkast bescherming, carrosserie zijde, in wielkast 2 schroeven los, aan de onderkant, 1 schroef en dan kun je deze naar achteren lostrekken. (halve binnekant wielkast, incl spoilertje war er van onderen aanhangt)

Aan de binnenkant zie je dan een plug, ongeveer 2,5 cm dia met een soort klepje er aan. deze er uit trekken en goed schoonmaken.

Testen door water van boven in te gieten, moet er dan uit lopen. Eerst keer dat ik ze schoonmaakte kwam er drap uit.

succes

Link naar reactie

Heren, allemaal erg bedankt voor de tips, vooral de HowTo foto bijlage is van belang gebleken, hier konden wij direct mee op zoek gaan naar de afwateringsplug, en wat blijkt, er stond water in de dorpelbalk aan de bestuurderszijde, zo'n 2 1/2 liter is er uitgezogen, hoe dit er in is gelopen, weten wij nog niet, heeft iemand hier een tip?

Link naar reactie
Heren, allemaal erg bedankt voor de tips, vooral de HowTo foto bijlage is van belang gebleken, hier konden wij direct mee op zoek gaan naar de afwateringsplug, en wat blijkt, er stond water in de dorpelbalk aan de bestuurderszijde, zo'n 2 1/2 liter is er uitgezogen, hoe dit er in is gelopen, weten wij nog niet, heeft iemand hier een tip?

Mischien door verstopte plug via bovenkant carroserie hier in gelopen? Wanneer de waterafvoer verstopt is moet het water ergens heen

Link naar reactie
PvR beide kanten zijn gedaan, dwz de plug voor water dak afvoer was goed en schoon, dus daar zit het probleem niet, er komt alleen water in de dorpelbalk aan de bijrijders kant, en veel.

RdeKnegt als het aan een plug bovenzijde carrosserie ligt, waar kan ik die dan vinden?

niks plug, ging van verstopte afvoer uit en dan moet het water ergens heen.

Kan het niet zo zijn dat er ergens een afdichting niet in orde is en dit spatwater van de wielen is?

Heb hier (gelukkig) zelf geen ervaring mee.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.