Ga naar inhoud

Probleempje met achterraam.


Blackadder

Aanbevolen berichten

Een klein optisch probleem:

Dit weekend de hardtop afgehaald en opgeborgen, en vervolgens de softtop terug dicht geklikt.

Nu is er mij iets opgevallen:

Bovenaan rechts aan de achterruit (zie foto's) is een stukje stof losgekomen vanonder de rubber.

(op de detailfoto links dus.....)

Ik heb dit reeds enkele malen met een fijne schroevendraaier zeer voorzichtig terug onder de rubber gestopt.

Nu blijft dit er precies maar uitkomen. Waterdichtheid? :thumbup:

Hoe is dit op te lossen? Is dit door het lang plat liggen van de softtop?

Graag jullie raad en oplossing. :m:

IM004168.jpg

IM004170.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het stof terug tussen het rubber prutsen gaat ook lekker met een plamuurmes. Is lekker dun. neem er wel 1 met afgeronde hoekjes. Ik heb inderdaad ook goeder ervaringen met transparante siliconenkit. Blijvend flexibel en duurzaam.

Link naar reactie

Owkei,

Bedankt.

Had nochtans de zoekfunctie gebruikt met "achterruit" en "softtop".

Maar wegens teveel pagina's en mezelf kennende (lees: luierik).....

Sluit of verwijder dit draadje dan maar.

Link naar reactie

Ik had het probleem ook. Heb het opgelost met Repair Extreme van Pattex. Dit is een supersterke, transparante, kleurloze en flexibel blijvende lijm. De verpakking van de lijm belooft dat de lijm in extreme omstandigheden vele materialen (waaronder plastic en textiel) herstelt en verbindt en weerstand biedt aan trillingen, spanning, water en extreme temperaturen.

Ik heb de vergrendeling van de softtop losgemaakt om de spanning van het dak te halen. Vervolgens heb ik met een kleine schroevendraaier de stof tussen het rubber teruggeleid. Daarna heb ik met schilderstape de stof afgeplakt tot tegen de rubber rand. Toen heb ik de schroevendraaier en het spuitmondje van de tube tussen het rubber gestoken en de schroevendraaier met daarachter het spuitmondje van de lijmtube langs de te herstellen plek gebracht, terwijl ik licht in de tube kneep. Nadat je de lijm op deze manier tussen de rubberrand hebt gebracht kun je de tape onmiddellijk weghalen. Even een uurtje laten drogen voordat je de vergrendeling van de kap weer vastmaakt en klaar is kees.

Link naar reactie

Mijn ervaringen met een (betaal)pasje zijn erg goed. Geen scherpe randen en flexibel. Geen beschadigingen.

Overmorgen gaat de hardtop eraf, ben benieuwd hoe ik de top zal aantreffen.....

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.