Ga naar inhoud

Vieze geurtjes in de auto


Tja

Aanbevolen berichten

Ik ben maar even zo vrij om een topic uit een andere rubriek hier voort te zetten (excuus als ik mij nu onbevoegd op het gebied der moderators begeef :wave: ).

Er zit een asbak in mijn auto. Als verstokt NIET-roker B) kan ik die missen.

Weet alleen niet of die asbak een op een om te wisselen is met het centenbakje :mellow: anders mag je 'm gewoon ruilen met me.

De vorige eigenaar was overigens GEEN niet-roker... en dat ik nog steeds te ruiken... Heeft er misschien iemand een tip hoe ik die stank eruit krijg (zit vooral in de softtop volgens mij want nu met de hardtop erop is het minder.

Ik heb toevallig net een schoonmaakbeurtje van de airco gedaan. Forté heeft hiervoor een speciaal middel op de markt. Het doet vast ook iets aan de sigarettenluchtjes, maar het kan zijn dat ze daar ook nog een apart middeltje voor hebben.

De reden dat ik de cleaning heb uitgevoerd is dat mijn vrouw vreselijk alergisch is voor schimmels en ik maar gelijk vooraf wil voorkomen dat het haar een keer op de longen slaat als ik de airco inschakel.

De verklaring van aircostank is (van de Forté website):

Schimmels en sporenelementen vinden een voedingsbodem in een vochtige omgeving zoals op de buitenzijde van de verdamper van een airconditioningsysteem. Als het interieur van de auto slecht geventileerd wordt is een muffe lucht waarneembaar en de bekleding van de auto vormt een soortgelijke voedingsbodem voor micro-organismen.

Forté Air Conditioner Treatment is een speciaal reinigingsproduct dat een antimicrobisch agens bevat dat schimmels en sporenelementen verwijdert. Dit antimicrobisch agens is, indien volgens voorschrift toegepast, veilig in gebruik voor mens en dier en heeft geen nadelig effect op de onderdelen van het te behandelen airconditioningsysteem, noch op de bekleding van het interieur van automobielen.

De werkwijze is als volgt: je zet de airco aan, op recirculeren en zo koud mogelijk, drukt op de knop van de spuitbus zodat deze langzaam leegloopt en met de deuren dicht laat je de boel een kwartier draaien. Dan een kwartier laten inwerken, dan luchten (en dat laatste gaat lekker snel met zo'n open dakje).

Ik kan me zo voorstellen dat je ook als je geen airco hebt, dat daar wel een mouw aan te passen moet zijn... Ik zal het nog eens navragen.

DISCLAIMER:ik heb zelf geen economische binding met Forté, maar ben een tevreden klant.

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Goede tip, maar hoe kom ik aan dat spul en werkt het ook om de vieze rookgeuren (van de vorige eigenaar) er uit te krijgen??

Link naar reactie

ik raad een behandeling met een vaportek machine aan plus een bacterie dodend middel aan.

deze heeft een patroon met 180 verschillende geuren die de vuile luchtincapselen,wil je er echt lang vanaf zijn dan moet de auto van binnen gereingd worden.

en voor dat het apparaat geplaatst wordt geheel droog zijn.

hier krijg je een zeer goed resultaat mee alleen krijg je de geur nooit uit je auto of je moet de stoffen gedeelte`s vervangen.

bel riwax eens voor info 0383333315

ps ozon werkt maar heel tijdelijk en zoals iedereen weet is ozon schadelijk dus ook in de auto

m vr gr marco

Link naar reactie
Ik kan me zo voorstellen dat je ook als je geen airco hebt, dat daar wel een mouw aan te passen moet zijn... Ik zal het nog eens navragen.
Zeer mooie tip voor de airco-Ztjes! Echter, wanneer je geen airco maar slechts arko hebt dan zul je dit probleem ook niet hebben.

Voor het fris maken in het algemeen is uiteraard stoom het antwoord voor de meeste gevallen (helaas valt rook daar niet onder). Luchtjes werken slechts als deken maar die deken valt altijd vroeger of later af.

Link naar reactie
Goede tip, maar hoe kom ik aan dat spul en werkt het ook om de vieze rookgeuren (van de vorige eigenaar) er uit te krijgen??

Forté airconditioner cleaner in de zeep uitvoering (de frangrance = >smokebuster) is de versie die ook schijnt te helpen tegen rookgeur. Ik schrijf 'schijnt' omdat ik er zelf geen ervaring mee heb. Het schijnt (alweer: geen ervaring mee...) ook nog goed te werken zelfs als je geen airco hebt.

Veel garages gebruiken het zelf als aircocleaner en daar kun je dan meestal wel een spuitbusje kopen. Er zijn verschillende geurtjes, ik vond ze niet allemaal even lekker. De prijs zal rond de EUR 26,00 liggen.

(prijs bijgewerkt: nog even nagevraagd bij de garage)

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Er is ook een spuitbusje van Motip, je moet dan de auto starten en de airo vol aanzetten op de recirculatiestand, het busje op de vloer achter de voorstoelen zetten

(is bij een tweezitter dus weer wat lastiger) dan druk je op de spuitbus die zich dan helemaal leegspuit in het interieur. Dit werkt echt prima en kost 5 of 6 euro.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
gebeurt niets laten roken gaat niet branden maar smeulen. Koffie is sterker dan rook. natuurlijk niet zo op het tapijt zetten maar iets onder zetten. maar werkt wel.

mmm, ik weet het niet hoor een auto die naar koffie stinkt. Moet je daarna nog iets zoeken om van de koffie geur af te komen... :kisstogether:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.