Ga naar inhoud

Plaats CD wisselaar


RobC

Aanbevolen berichten

Een vriend/mede-Z3-rijder uit mijn dorpje vraagt mij waar hij zijn CD-wisselaar het beste kan onderbrengen. Ik heb er geen ervaring mee. Waar hebben jullie die, ideeën/ervaringen/raad????

Link naar reactie
  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hij zit normaliter links onder in de hoek, maar heb hem ook weleens in een van de twee uitsparingen achter de lampen gezien. Hangt af van HK-stereo ja/nee, en facelift ja/nee.

Sledge, mats me even, iets meer detail graag. Gaat om een 1.8, oude type, geen HK.

Achter de lampen betekent opstaande montage in die beperkte ruimte???

Link naar reactie

Laat dat achter de lampen maar zitten, heb ik op MZ3.net gezien en gaat om een Amerikaanse Z. Hebben een andere indeling:

http://www.mz3.net/articles/080.html

Je krijgt bij de dealer een inbouwrekje waarmee je de cd wisselaar tegen het plafond van de kofferbak kan schroeven. Ik stuur je de inbouwhandleiding wel even door. Hier nog meer handige tips:

http://www.z3-roadster-forum.de/phpBB2/fsitemap2-21.html

Link naar reactie
Rob, je wist het zelf :) mooiste plekje in de ZZZ is waar ik de navigatiecomputer bij jou heb gemonteerd en gedemonteerd :D

Ik begrijp zeker wat je bedoelt, alleen, daar zit de HK-versterker waar je de wisselaar kan aanhangen. Die versterker is in dit geval niet aanwezig. Er is "niets" en alles wat ruimte inneemt is te veel. Vandaar de vraag welke plek is het beste, neem ik aan.

Link naar reactie
Daar hebben wij nooit een DHZ topic van gezien. :) :D :m:

Ruud monteerde mijn VDO compu daar. Wat later weer demonteren, want andere navi. En zo blijf ik heen en weer rijden... ;)

Link naar reactie
Ik begrijp zeker wat je bedoelt, alleen, daar zit de HK-versterker waar je de wisselaar kan aanhangen. Die versterker is in dit geval niet aanwezig. Er is "niets" en alles wat ruimte inneemt is te veel. Vandaar de vraag welke plek is het beste, neem ik aan.

Ook al zit er niets, komt de wisselaar mooi hoog te hangen en heb je met bagage er het minste last van.

Ik blijf er bij het is de beste plek :)

Link naar reactie
Ook al zit er niets, komt de wisselaar mooi hoog te hangen en heb je met bagage er het minste last van.

Ik blijf er bij het is de beste plek :D

Yep, blijkt ook uit de bijlages die ik van Danny ontving. Klasse heren, die reacties. Ga het doorgeven (en zal Erik wederom uitnodigen op ons forum!). :)

Link naar reactie

Aha, dit verklaart bij mij de "kast" boven de wisselaar. En ik maar denken dat het een ruimte is voor de motoriek van de (bij mij niet aanwezige) automatische dakbediening. Het is dus een loze ruimte! Kan dat niet wat efficienter?

Link naar reactie

Wanneer je een HK systeem (ook te herkennen aan de sub tussen de stoelen, en de extra twee luidsprekers achter de stoelen) hebt krijg je zo'n bobbel in je kofferbak, hier zit de versterker in weg gewerkt. De optionele wisselaar hangt hier onder.

Z3's zonder HK systeem hebben een ander plafond zonder bobbel. Op de plaats van die bobbel kan dan de optionele wisselaar gehangen worden.

Het motoriek van de kap zit ergens links binnen het schutbord.

100-0075_IMG.JPG

Link naar reactie
Aha, dit verklaart bij mij de "kast" boven de wisselaar. En ik maar denken dat het een ruimte is voor de motoriek van de (bij mij niet aanwezige) automatische dakbediening. Het is dus een loze ruimte! Kan dat niet wat efficienter?

Die "kast" linksboven is niet je versterker van het HK systeem? Bij mij wel.

EDIT: dubbelpost Sledge en ik, zelfde tijd, zelfde antwoord.

Link naar reactie
Die "kast" linksboven is niet je versterker van het HK systeem? Bij mij wel.

EDIT: dubbelpost Sledge en ik, zelfde tijd, zelfde antwoord.

Nee ^_^ . Voor zover ik weet heb ik geen Harman Kardon in de auto. Ik weet het eigenlijk wel zeker. Typisch.... Toch eens de bekleding verwijderen dan.

Link naar reactie

Dezelfde vraag maar nu voor een coupe. Ik heb namelijk geen orginele CD-wisselaar, maar ik denk er over om bij mijn pas gekochte BMW Traffic Pro (komt binnenkort) een orginele BMW CD-wisselaar toe te passen. Het liefst zou ik deze dan op de orginele plaats willen monteren. Graag foto's/afbeeldingen.

Momenteel heb ik ook geen Harmann Kardon set, maar ook deze zou ik wel willen. Ook graag ervaringen hiermee en hoe deze naderhand in te bouwen zijn of goede alternatieven.

Bij voorbaat dank

Han

Link naar reactie

Bij mijn vorige had ik hem rechts onder de afdekking, als het ware boven het bandenplaksysteem :(

Nu gewoon op de originele plaats niet ideaal want alles wat in de kofferbak los ligt vliegt er tegenaan.

Ik ga hem eruit halen doet het nu met de BMW Indianapolis sowieso niet meer en weer een kilootje minder :foto:

Link naar reactie
Dezelfde vraag maar nu voor een coupe. Ik heb namelijk geen orginele CD-wisselaar, maar ik denk er over om bij mijn pas gekochte BMW Traffic Pro (komt binnenkort) een orginele BMW CD-wisselaar toe te passen. Het liefst zou ik deze dan op de orginele plaats willen monteren. Graag foto's/afbeeldingen.

Momenteel heb ik ook geen Harmann Kardon set, maar ook deze zou ik wel willen. Ook graag ervaringen hiermee en hoe deze naderhand in te bouwen zijn of goede alternatieven.

Bij voorbaat dank

Han

Sluit er een I-pod op aan :m: geen geklooi meer met cdtjes wissellen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.