Ga naar inhoud

rammeltje vacuumklep inlaatspruitstuk?


Roberth

Aanbevolen berichten

Hallo mede Z3-liefhebbers,

Na mijn eerdere topic vorige week met een aantal vragen heb ik met de bruikbare reacties en tips (dank!) gisteren na nogmaals een bezichtiging met monteur (auto op brug gehad etc.) i.p. een Z3 gekocht! Een zwarte 1.8 (ja weet het, lichte motor, maar om te beginnen...) sept 1999, 109km, ned.auto met onderh. boekjes, NAP, inclusief div. opties waaronder airco en stoelverwarming en hardtop.

Geconstateerde mankementen; beugeltje ophangsysteem uitlaat en een waar ik jullie hulp bij nodig heb;

EEN BLIKKERIGE RAMMEL, vermoedelijk VAN DE VACUUMKLEP IN HET INLAATSPRUITSTUK (zwarte ovale plastic kap tegen zijkant blok).

- Is dit een bekend probleem?

- Hoe te verhelpen?

- Dure ingreep?

Stel jullie reakties op prijs!

Met vriendelijke groet,

Een blije nieuwe Z3-rijder

Roberth

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

1.8 (ja weet het, lichte motor, maar om te beginnen...)

Welkom op t forum Roberth,

Enne.. 1.8 is wel lekker exclusief hoor hier :banaan:

We zijn al bijna een collectors item. :guitar:

Groet van een mede 1.8 er :lol:

Link naar reactie
EEN BLIKKERIGE RAMMEL, vermoedelijk VAN DE VACUUMKLEP IN HET INLAATSPRUITSTUK (zwarte ovale plastic kap tegen zijkant blok).

- Is dit een bekend probleem?

- Hoe te verhelpen?

- Dure ingreep?

Is dit met stilstaande motor met kontact aan of bij stationair draaiende motor ??

Link naar reactie

Robert welkom, eindelijk weer eens een 1.8 rijder op dit forum.

Ik hoor dit gerammel ook wanneer ik de motor uitzet, maar eigenlijk alleen wanneer deze in mijn garage staat. Buiten valt het niet zo op.

Heb het eigenlijk altijd genegeerd en de zzz rijdt er geen meter minder om. Zodra de motor loopt hoor ik het niet meer, dus ik neem aandat we het over de zelfde rammel hebben

gr rob

Link naar reactie
Is dit met stilstaande motor met kontact aan of bij stationair draaiende motor ??

Stationair is het te horen,met langzaam gas geven wordt het iets meer.

Soms is het niet waarneembaar, soms wel een schoonheids foutje.

Volgens mij is het een resonantie, het is allemaal kunststof de gebruikte materialen.

Mijn 1.8 heeft het ook, leer er maar mee te leven

Link naar reactie

Bedankt voor de reakties zover!

Roodkapje (een echte technische kenner heb ik wel begrepen uit dit forum);

Het is naar mijn idee iets meer als een lichte resonantie. Je hoort het met de motorkap open, lopende motor stationair draaiend, ook bij gas open trekken.

Net of er een stukje blik oid los ligt te rammelen?

Zag gisterenavond ook de topic "rammel m43 motor" https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=3383). Het geluid komt (vermoedelijk) uit de zwarte kap rechts van de tekening (waar de rode cirkel omheen staat).

Ideeen waar het aan ligt?

Hoe te verhelpen?

Te verwachten kosten?

Hoor graag verdere reacties!

Bedankt namens een blije nieuwe eigenaar/liefhebber,

Robert

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.