Ga naar inhoud

Z3 rampenplan


PeterZ90

Aanbevolen berichten

Goedemorgen!

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Peter, 24 jaar en sinds kort trotse eigenaar van een Z3 1.8i '96. Sinds een jochie van 10 wist ik al dat ik ooit een Z3 moest hebben!
14 jaar later heb ik er 1 gekocht, met de nodige mankementen.. Het is nu aan mij om haar beetje bij beetje weer in ere te herstellen. Ik volg het forum al een tijdje (zelfs vóór ik überhaupt een Z3 had :hypocritesmiley: ) maar vond het nu een mooi moment om me aan te sluiten!

De garage waar ik de Z3 heb gekocht verzekerde mij dat er een nieuwe kap opzit. Op het moment van bezichtigen en later tijdens de overdracht was de kap ook in orde, visueel dan. Het begon rechtsonder bij m'n achterruit, en een week later ook linksboven. Precies op de stiksels is het begonnen met loslaten, en zitten er behoorlijke gaten en spleten in m'n kap. Tijdelijk provosorisch vast getaped met duct-tape om er in ieder geval voor te zorgen dat het geen BMW Badkuip3 word.

Nou heb ik een aantal vraagjes. Ik las dat de Z3 standaard met uitritsbare achterruit uit de fabriek komt, is dit zo voor elke Z3? Want mijne heeft dat namelijk niet, heb ik dan een imitatie/budgetkap? En natuurlijk de hamvraag, is dit nog te repareren? Ik ben helaas niet in de gelegenheid om foto's te plaatsen op dit moment... Ben al bij een bekledings bedrijf geweest en die zei dat het niet te repareren is en dat er dus een nieuwe kap op moet komen, ik weet alleen niet of dit waar is of dat de beste man mij gewoon een nieuwe kap probeert te slijten.

Aangezien ik even geen foto kan plaatsen, het is bij de stiksels los gaan laten en je kan zo je hand in de auto steken.

Ik hoor graag van jullie!

PS. Er is nog genoeg mis met de wagen, dus verwacht meer vragen in de nabije toekomst :)

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heb hetzelfde probleem,ook de stiksels laten los,heb toch een nieuw achterruitje laten plaatsen,maar het wordt alleen maar erger,dus in september naar Memelink in Laren gelderland en dan komt er een nieuwe kap op.

de butget kap kost daar dik 600 euro,de betere dik 800 euro,dat is met dubbele stiksels rondom de ruit.

Die gaat het bij mij worden,voor die 200 euro zou ik de duuurdere nemen als ik jou was.

gr kees

Link naar reactie

Neem van mij aan dat je bij Memelink eerlijk en super snel wordt geholpen,bekijk ook diverse forums.

Ook de prijzen zijn concurerend,gewoon een goud eerlijk adres,bel hem maar eens.

Er komen zelfs mensen uit belgie en de andere kant van nederland daar,dat doen ze om de prijs en de service en de snelle afhandeling.

Zo en nu een stukje cabrio rijden......groeten

Link naar reactie

Leuk op die leeftijd een Z! Al je vrienden zien je graag langskomen met zon auto ;)

Zon lekkend dak kan je nachtmerries en hoofdpijn bezorgen :( mijn nieuwe dak moest eerst nog zetten en heeft een tijdje het euvel gehad dat er altijd een druppel hing in de hoek van het achterraam als het ging regenen. Druppelde overigens nooit verder. Is na enkele maanden overgegaan trouwens, is nu geheel waterdicht. De verkoper van het dak zei dat dat kan gebeuren, omdat de naden dan nog niet geheel dicht zijn. Na wat blootstelling aan bb stof en vuiligheid is dat geheel dicht. Misschien is dat bij jou ook, weet niet hoe lang de kap er op zit. Kan ook zijn dat je ff wat lijm tussen de naden kan doen. Dat werd mij als optie aangeboden, maar miraculeus op de dag dat zit zou gebeuren, regende het en was er geen druppel meer te bekennen.

aangepast door Guido
Link naar reactie

Bedankt voor je antwoord Guido! Maar nee helaas, het is onderhand zo ver gaan scheuren dat de gehele linker bovenhoek van mijn achterruit los van de kap zelf is.

Maar goed, ergens volgende week is ie als het goed is vervangen :)

PS: M'n vrienden zijn er juist niet heel blij mee haha, er kan maar 1 iemand meerijden :hypocritesmiley:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.