Ga naar inhoud

19duims velgen op pas aangekocht coupé


wesp

Aanbevolen berichten

Foto te zien op het te koop topic (Z3 coupé met 19"duimsvelgen);

Momenteel staan er de originele velgen onder.

1. Ik had een testrit gedaan met die 19 duims, en de wagen sprong bij elke oneffenheid bijna op zij. Dus constant bijsturen.

De persoon waarvan ik de wagen kocht had die velgen zelf nog niet lang en ik denk dat hij achteraan nieuwe banden heeft gestoken en vooraan een paar occasie (ver versleten). Naar wat ik ondertussen gelezen heb, is dat een slecht idee,blijkbaar zijn de Z's nogal gevoelig aan de banden.

Nu weet ik niet goed wat te doen, ik vind de velgen mooi, maar heb geen zin om opnieuw te gaan investeren in een paar nieuwe voorbanden, om dan alsnog hetzelfde resultaat te bekomen. Hoe kan ik zeker zijn of dit werkt ? Of toch maar beter een paar 18"duims gaan kopen.

2. iemand heeft een opmerking gemaakt bij die advertentie dat de zetel best zou opfleuren bij een bezoek aan Hoensbroek. graag wat uitleg aub.

Thankx aan allen die constant zo snel reageren op wat hier neer geschreven wordt op het forum

Link naar reactie
  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hallo "Wesp"

Niet aan beginnen, 19 inch is te groot voor de coupe.

Ik kan het weten heb al in volgorde: 18 inch, 19inch en nu 17 inch onder de coupe gehad.

Het beste bevalt me de 17 inch! 18 inch is ook OK. 19 inch is echt niet aan te raden.

Groeten Maarten :blink:

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Hallo "Wesp"

Niet aan beginnen, 19 inch is te groot voor de coupe.

Ik kan het weten heb al in volgorde: 18 inch, 19inch en nu 17 inch onder de coupe gehad.

Het beste bevalt me de 17 inch! 18 inch is ook OK. 19 inch is echt niet aan te raden.

Groeten Maarten :blink:

Ik heb dus 19"onder mijn roadster, maar vind het dus echt super rijden.. geen stuiterbak oid.. :unsure:

Link naar reactie
  • Administrator
Ik heb dus 19"onder mijn roadster, maar vind het dus echt super rijden.. geen stuiterbak oid.. :blink:

Je zegt het zelf al hè... onder je "roadster", dat maakt al gelijk het verschil :schater:

Link naar reactie

Ik denk dat dit echt een persoonlijke voorkeur is en het ligt ook aan wat voor onderstel je hebt.

Ik moet iig zeggen dat ik met mijn 19 inch zeer tevreden was op mijn coupe. Reed gewoon goed afgezien van wat meer last van spoorvorming.

Ik rijd nu met de originele 17 inch op mijn M, maar eerlijk gezegd vind ik het verschil niet denderend. Het ligt voornamelijk ook aan wat voor banden en vering je hebt.

Link naar reactie
  • Administrator
19" onder een roadster vind ik te groot dat staat echt niet,

Ach wat zou het, als het maar imposant staat :blink:

(Ik rijd zelf op 17" btw, maar denk niet dat er 1 roadsterrijder wakker ligt van het feit of het wel/niet staat, zolang het maar rijdt :unsure: )

Link naar reactie

Of 19" te groot is voor de "looks" hangt sterk af van het design van de velg. Spaken tot de velgrand vergroot optisch de velg.

Ik rij sinds enige tijd op 19"-ers. Ik dacht ook dat deze te groot zouden zijn, maar na montage van de wielen onder de roadster (ter optische keuring) mochten ze echt wel blijven zitten. Qua weggedrag merk ik eigenlijk alleen het verschil dat kleine oneffenheden beter voelbaar zijn, voor de rest geen enkel probleem (banden: Dunlop SP Sportmaxx, 225 voor en 255 achter). Het stuiteren zoals je in je eerste post beschrijft herken ik niet.

Link naar reactie

Heb op een :m: QP 19" gehad en het comfortverlies tov bijvoorbeeld 17" viel me alleszins mee. De eerder genoemde factoren als onderstel (zat Bilstein dempers met AC Schnitzer veren onder) en banden spelen een belangrijke rol. Op de Z4 is 19" icm :m: onderstel ook prima te doen, al lijken de binnenschermen hier anders over te denken :schater:

Link naar reactie
Hallo "Wesp"

Niet aan beginnen, 19 inch is te groot voor de coupe.

Ik kan het weten heb al in volgorde: 18 inch, 19inch en nu 17 inch onder de coupe gehad.

Het beste bevalt me de 17 inch! 18 inch is ook OK. 19 inch is echt niet aan te raden.

Groeten Maarten :m:

Ik heb dus 19"onder mijn roadster, maar vind het dus echt super rijden.. geen stuiterbak oid.. :m:

Zoals je leest lopen de ervaringen uiteen.

HuubQP bijv. rijd ook op 19" en is uiterst tevreden.

Als je die velgen echt mooi vind wesp dan Zou ik er twee nieuwe sloffen op laten leggen, indien nodig spoorverbreders.

Het is wel al vaker voorbij gekomen dat op een Coupé 19" nét kan en dat het op een Roadster nét te groot is, maar smaken...

Ik denk dat dit echt een persoonlijke voorkeur is en het ligt ook aan wat voor onderstel je hebt.

Et voilá...

Dit i.c.m. nieuwe voorbanden Zou een strak op de wegliggende Coupé tot gevolg kunnen hebben.

(Ik rijd zelf op 17" btw, maar denk niet dat er 1 roadsterrijder wakker ligt van het feit of het wel/niet staat, zolang het maar rijdt :) )

:schater: Je weet ons op een geniale manier uit de tent te lokken Rob...

Anders kon ik de afstand die je ernaast Zat in kilometers uitdrukken... :lol:

@Wesp: Met een beZoek aan Hoesbroek Zal men beslist Car Clean and Shine bedoelen, gerund door

onZe Emanuel & Reggie, Maikel & Joyce.

Lees dat draadje maar eens op je gemak door, dan Zie je wat Zij met een Z kunnen... B)

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Gelukkig vindt ook niet iedereen het zelfde mooi, anders zouden we allemaal in de zelfde Z3/4 rijden.. zelfde kleur/interieur en velgen..

Zou ook erg saai zijn. :m:

Link naar reactie

Thankx, maar eigenlijk weet ik het nu helemaal niet meer.

Zoveel verschillende meningen ;

het is dus wat iemand zei: een geluk dat er zoveel verschillen zijn,anders reed iedereen met hetzelfde.

Maar ondertussen weet ik nog niet wat ik ga doen. de gok wagen voor een paar nieuwe sloffen of niet.

Zal er nog een paar nachtjes over slapen.

Moest Sinterklaas op ronde zijn ,wist ik wat vragen. Maar zover is het spijtig genoeg niet.

Binnenkort wel verjaardag,maar denk dat het vrouwtje dit niet zo ziet zitten.

Als ik haar een paar nieuw sloffen ga vragen, vrees ik het ergste.

Link naar reactie
  • Administrator
Maar ondertussen weet ik nog niet wat ik ga doen. de gok wagen voor een paar nieuwe sloffen of niet.

Zal er nog een paar nachtjes over slapen.

Moest Sinterklaas op ronde zijn ,wist ik wat vragen. Maar zover is het spijtig genoeg niet.

Binnenkort wel verjaardag,maar denk dat het vrouwtje dit niet zo ziet zitten.

Als ik haar een paar nieuw sloffen ga vragen, vrees ik het ergste.

Misschien heb je hier wat aan?

Link naar reactie
2. iemand heeft een opmerking gemaakt bij die advertentie dat de zetel best zou opfleuren bij een bezoek aan Hoensbroek. graag wat uitleg aub.

Ik had inderdaad opgemerkt dat het leer flink op zou knappen van een bezoekje aan Emanuel (M coupe for life), die samen met zijn "Miss M coupe for life" Reggie de "hofpoetser" zijn voor het forum.

Mijn eigen coupe heeft ook beige leder en het leer had een beetje "caramel-achtige" glimmende schijn hier en daar, vooral op de bestuurdersstoel. Een bezoekje aan Emanuel heeft het originele beige weer terug gebracht, en het leer weer mooi dof gemaakt! En de beige vloerbedekking was erna ook weer beige. Die "poetsbeurt" is de beste investering geweest sinds ik de coupe heb gekocht vorig jaar! <_<

Link naar reactie
Ik had inderdaad opgemerkt dat het leer flink op zou knappen van een bezoekje aan Emanuel (M coupe for life), die samen met zijn "Miss M coupe for life" Reggie de "hofpoetser" zijn voor het forum.

Mijn eigen coupe heeft ook beige leder en het leer had een beetje "caramel-achtige" glimmende schijn hier en daar, vooral op de bestuurdersstoel. Een bezoekje aan Emanuel heeft het originele beige weer terug gebracht, en het leer weer mooi dof gemaakt! En de beige vloerbedekking was erna ook weer beige. Die "poetsbeurt" is de beste investering geweest sinds ik de coupe heb gekocht vorig jaar! :thumbup:

Bedankt. Maar ik denk dat jullie hofpoetser een beetje te ver afgelegen zit van bij mij.

Zal misschien zelfs eens de handen uit de mouwen moeten steken.

Link naar reactie
  • Administrator
Bedankt. Maar ik denk dat jullie hofpoetser een beetje te ver afgelegen zit van bij mij.

Zal misschien zelfs eens de handen uit de mouwen moeten steken.

Och, wat is ver? Ik moet er ook ruim 160 km voor hobbelen binnenkort (en er zijn er hier die van nóg verder komen), gaan we gezellig Maastricht in.

Je moet er iets voor over hebben :thumbup:

Link naar reactie

ik heb eigenlijk helemaal geen idee waar ze gevestigd zijn. Ik moet bekennen dat ik Nederland niet ken. Buiten net over de grens, en dan nog. Zal eens op de kaart moeten kijken.

Ik was vorig weekend in Enschede. Niet echt een mooie stad, maar de buurtstreek is wel fijn.

Link naar reactie
  • Administrator
ik heb eigenlijk helemaal geen idee waar ze gevestigd zijn.

Hoensbroek ligt in Limburg, iets ten noorden van Maastricht.

Enschede ligt daar weer 200km boven :thumbup:

Link naar reactie
Hoensbroek ligt in Limburg, iets ten noorden van Maastricht.

Enschede ligt daar weer 200km boven :thumbup:

Dat is dus duidelijk veel korter bij dan ik dacht.

maar ik veronderstel dat je de wagen een nachtje daar moet laten , of blijf je gewoon ter plaatse koffie slurpen zolang ze je wagen onderhanden nemen ?

Link naar reactie
  • Administrator
Dat is dus duidelijk veel korter bij dan ik dacht.

maar ik veronderstel dat je de wagen een nachtje daar moet laten , of blijf je gewoon ter plaatse koffie slurpen zolang ze je wagen onderhanden nemen ?

Ik breng hem 's ochtends rond 10.00u en kan hem rond 18.00u weer ophalen. Station is volgens Reggie vlakbij, dus je kunt zo met de trein richting Maastricht.

Je kunt er ook wel de hele dag rondblijven hangen, maar of de dame en heer in kwestie dat op prijs stellen zul je toch met hun moeten overleggen :thumbup:

Link naar reactie
Bedankt. Maar ik denk dat jullie hofpoetser een beetje te ver afgelegen zit van bij mij.

Check anders eens Emanuel's poetsdraadje (inmiddels 17 pagina's!!), daar staat alles in.

Hier linkje naar de locatie.. Het station is echt letterlijk om de hoek inderdaad. 200 meter lopen. Je kunt ze het beste lekker hun werk laten doen, is het "ik heb een nieuwe auto" :thumbup: gevoel nog groter als terug komt.

Link naar reactie
Check anders eens Emanuel's poetsdraadje (inmiddels 17 pagina's!!), daar staat alles in.

Hier linkje naar de locatie.. Het station is echt letterlijk om de hoek inderdaad. 200 meter lopen. Je kunt ze het beste lekker hun werk laten doen, is het "ik heb een nieuwe auto" :thumbup: gevoel nog groter als terug komt.

Bedankt. lijkt me wel leuk, een dagje shoppen in maastricht. daar zal de echtgenote zeer blij mee zijn.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.