Ga naar inhoud

Mediacenter


ivodl

Aanbevolen berichten

  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Nu vraag 2, geluid :banaan: Dat 1,2,3 systeem van Bose: WOW!!!

Ah nee! Ivo!!!! :) ;) :D

Doe dat nou niet! BOSE is zeg maar de Frisia onder de geluidsapparatuur.

En mensen blijven d'r in trappen.

Toen de hele wereld al met metalen of kunstof tweeters werkte had Bose nog steeds kartonnen tweeters. Ik weet niet of ze dat inmiddels verholpen hebben maar het geeft iets aan.

Het hele idee van stereo is dat je de plaats kan bepalen waar het geluid vandaan komt. Je krijgt dus "diepte" in je geluid. Stereobeeld is van de belangrijkste dingen van de geluidsbeleving, dat helpt Bose dus nou precies om zeep, en wel op zo'n manier dat je een soort ondefinieerbaar behang krijgt. Dan gooien ze d'r een C-kwaliteit subwoofertje bij om d'r nog iets van te maken. En dan net doen of het allemaal wetenschappelijk is uitgedokterd. Tenslotte vragen ze voor deze goedkope nepperij ook nog eens astronomische bedragen!!! :huh:

En nu hebben ze dan surround d.m.v. 3 speakers he? Nou, dat kan dus niet. Wat ze doen is spelen met de fase waardoor je oor voor de gek gehouden wordt. Het nadeel is echter dat er kamfilters optreden en die verneuken je geluid. bepaalde frequenties vallen compleet weg.

Misschien moet je het vergelijken met een Susuki Liana met een Ferrari-body ombouwkit, waar ze een prijs voor vragen als was het een Maybach. Als je nog nooit in een auto heb gereden rijdt ie best lekker. totdat je b.v. in een BMW klimt. :banaan:

Weet je wat het is: je krijgt er spijt van want idd lijkt het best leuk in het begin maar je wordt er doodmoe van. Zo werkt je brein nou eenmaal als het voor de gek gehouden wordt. Is gewoon een psychacoustisch dingetje. Weet je wat je moet doen? Naar een behoorlijke hifiwinkel gaan en vragen of ze Bose hebben. Wordt je keihard uitgelachen. Als je echt iets moois wil moet je maar met me meegaan naar Hobo hifi, of Zwolsman, en ik garandeer je dat je voor hetzelfde geld met een VEEL mooiere installatie thuiskomt.

Link naar reactie

zou nog niet eens zo erg zijn als het niet zo godvergeten duur was. mijn simpele sony surround setje klinkt inderdaad beter dan de bose van een vriend. maar zijn vriendin wou niet overal kabels door het huis. ZO verkoop je dus apparatuur!

Kweet nog wel dat ze als een van de eerste die belachelijke "melkpakken" subwooferset introduceerde voor 1900 gulden. Inderdaad belachelijke prijs als je ziet wat je daarvoor koopt.

Link naar reactie
Ivo,

Kijk anders ook even op www.htforum.nl

Ben daar ook aktief... :huh:

Dankje, zal me er een dezer dagen wel aanmelden en even gaan snuffelen!

Bose word niet echt goed ontvangen hier merk ik wel...

Ivo,

Ik heb hier een Panasonic XV-10 thuis staan met een Bose Acoustimass II set boxen.

Dat is dus een set met 5 van die satteliet boxen en een grote subwoofer (geen aktieve helaas).

Ik weet dat Bose geen goede naam, maar ik heb in een bioscoop gewerkt en dit geluid vind ik voor thuis voldoende.

Het blijft altijd een gehoor/gevoel/budget kwestie, dus laat je niet gek maken.

Rustig zoeken op fora, zeker eens een luistersessie doen met je favo film en/of muziek.

En bij anderen gaan kijken en luisteren, heb ik ook gedaan.

Suc7!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.