Ga naar inhoud

BMW 1-serie Closed Room


Ivo

Aanbevolen berichten

Ivo,

Wat houd dat in de "closed room"presentatie??

Huub

Met name een marketingtruuk: op een "geheime" lokatie mag je 4 maanden voor de verkoop start de 1 serie bekijken. Waarschijnlijk met een klein groepje per keer, want je krijgt een tijdslot van een half uur, te reserveren via een "geheime" website.

Alleen bepaalde mensen hebben een uitnodiging gekregen (mensen die de 1 mailing kregen) en dus creeert BMW een gevoel dat je speciaal bent enzo.

Marketing dus ;)

Maar ik ben eind dit jaar toe aan een andere leasebak en dus heb ik serieus interesse! :huh:

Link naar reactie
  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

:( Ivo,

Misschien stomme vraag, maar wanneer is die presentatie??? ;)

Volgende week vrijdag geloof ik ... maar er zijn er meer, op 5 plaatsen in het land.

En voor dat je het vraagt: alleen voor genodigden :huh:

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ivo,

Deze week de auto-visie kopen, heel uitgebreid artikel over de 1-serie met alle weetjes, ze zijn zelfs al meegeweest over de Nurburgring. Ikke vind het een hele mooie auto worden. En als enige in zijn klasse met achterwielaandrijving beloofd dat wat qua rijgenot, dan met die 2.0d met extra grote remmen en zesbak, schijnt net zo groot te worden als de oude e30 touring (heb ik zelf heel lang geleden, ook nog gereden)

Kun je zelf ook nog wat plezier beleven als je vriendin de coupe nodig heeft.

groetjes,

Pierre

PS benieuwd naar je bevindingen! :)

Link naar reactie

Vanavond mag ik er naar toe (Rotterdam). Ik vrees echter dat die 120d met 33k basisprijs (ZONDER airco :) ) toch wat te duur zal owrden in de lease.

Maar goed, dat is voor latere zorg :D

Link naar reactie

OK, kort verslagje.

Bij een of andere bouwvallige loods in de Rotterdamse havens stond een klein BMW bordje: hier moest het dus zijn :) Mijn vriendin zei nog: "het is toch wel legaal he?" :lmao:

Afijn, in die loods stond een 120d, in het dondergrijs metallic. Op wat tijdelijke plastic onderdelen na, helemaal produktieklaar.

Het exterieur viel me ontzettend mee: het is gewoon een mooiere auto dan ik dacht. Met name 3/4 van voor is hij mooi. Ze zijkant doet me erg aan mijn huidige Alfa 147 denken, en de achterkant .... ach ... die zie je zelf toch zelden :lmao:

De korte overhangen vallen direct op en ook de 16" velgen vielen op: ze leken zo klein :lmao: zeker met die run-flat GY banden erop.

Binnenin een fraai dashbord (met iDrive en de hele mikmak). Wel een beetje te steriel naar mijn smaak: het 147 dash is vele melen fraaier. Ook de klokkenwinkel is wat saai, maar goed. :D

Ruimte achterin wat krapjes, maar ik kon toch mijn maatje 45 onder de voorstoelen proppen.

Wat opviel;

  • geen reservewiel achterin, maar run flat banden
  • accu achterin
  • motor voorin lag erg ver naar achteren (vast wegens de achterwielaandrijving > betere gewichtsverdeling)
  • 16"is een te kleine velg
  • mooie groten geventileerde schijven voor en achter
  • GEEN oranje knipperlichten
  • sleutel steek je in het dash, en je hebt een ellendige startknop
  • stoelen gaven niet overtuigend veel steun
  • krappe zitpositie achter het stuur, maar dat zal wel wennen zijn
  • saaie, gekromde uitlaat op de 120d
  • standaard GEEN airco
  • iDrive is lekker voor de pats
  • mooie stoere neuspartij

Kortom, als die lease een beetje meevalt, kan er best eentje voor de deur komen te staan ...

Link naar reactie

Ivo,

geen echte spannende minpunten dus, die stoelen en die velgen zal af-fabriek wel een oplossing voor zijn, in de vorm van sportstoelen en 17inch of meer velgen.

Ben benieuwd naar de prijzen, wanneer staat hij trouwens bij de dealers volgens planning???

groet,

Pierre

Link naar reactie

Prijzen zijn bekend, ik heb de prijslijst.

Begint bij 25k voor de 116 en loopt op tot ruim 33k voor de 120d.

(High) Executive paketten zijn wenselijk, maar erg duur :D

Link naar reactie

Die euro toch, gtverdmmmmmmmnogklodikkemellende :D

Dat die 1 serie dan dadelijk al 60-70000 gulden moet kosten, een model dat onder de drie serie wordt gepositioneerd. Leuke truc van BMW om de drie serie dadelijk ook weer duurder in de markt te zetten.

Vraag me af hoeveel mensen dit straks nog kunnen/willen betalen :D

Maar als je vervolgens weer ziet hoeveel X5´s er rond rijden...........

Weet nog dat mijn vader een 316i executive kocht voor 34000 gulden.

Was wel in 1990 :D

Link naar reactie

Tja, ik kreeg ook de nieuwe Autovisie van BMW vrijdag: stond een leuke special in over de 1, met daarbij ook de opmerking dat de 3-serie ook op de Ring uitgeprobeerd werd. Die zal wel bijna net zo duur als de 5 worden :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.