Ga naar inhoud

JK-Z4-3.0i

Member
  • Aantal items

    2089
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    75

JK-Z4-3.0i won de laatste dag op 19 juni 2020

JK-Z4-3.0i had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

317 Uitstekend

Over JK-Z4-3.0i

  • Titel
    The Perforator

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z4 3.0i (E85) / Alpina B6 Bi-Turbo Gran Coupé / 118i (F21) / Citroën DS19 Pallas Hydraulique 1965
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Noord-Holland
  • Interesse(s)
    Als het maar van plastic is.

Recente bezoekers van dit profiel

3081 profielweergaven
  1. Weinig keus als de horeca gesloten is...
  2. Dat is nog veel meer werk en dan zouden de bout ook gebroken zijn.
  3. De startmotor zit op je versnellingsbak gemonteerd dus die moet er sowieso af af je de bak demonteert. Kleine moeite om hem dan meteen te vervangen voor een gereviseerd exemplaar.
  4. Nieuw deksel voor de Alpina velgen (Oeps, is niet voor de Z4)
  5. In mijn enthousiasme had ik besloten om eens een flinke klus aan de Z4 zelf te gaan doen. Op het programma staan nog: - Koppeling vervangen (na. 168k km) - Waterpomp vervangen - Expansietank koelsysteem vervangen De onderdelen voor de laatste 2 klussen liggen al een tijdje te wachten op het moment dat ik er tijd voor vrij wil maken. De eerste klus moest voor de vakantie in juli nu toch gebeuren want de koppeling rook na de laatste poging tot een burn-out toch echt als een verbrande remvoering. Samen met vriend Dennis (goede klant en BMW l
  6. Dank je. Mijn vorige was ook een (witte) 640d GC en daar was niets mis mee. Een Alpina B6 is echter wel van een andere orde qua comfort, power en exclusiviteit.
  7. BMW 5 serie groot, zeker.. Alleen is mijn Alpina B6 GC (BMW 650i) 5,01 m lang en past niet meer in mijn garage.. Is als auto in de stad en in parkeergarages een nachtmerrie. Alleen geschikt voor op de snelweg en industrieterreinen.. Gelukkig wordt hij daar voor gebruikt.
  8. Mijn 'nieuwe' dailly sinds eind 2019. Sorry, het is geen BMW geworden want een M6 is me te langzaam, te ordinair en veel te oncomfortabel... Alpina B6 Biturbo Gran Coupe Allrad, no. 075 van 124.
  9. Ja, dat is hetzelfde. Je kunt alleen i.p.v. het dubbelmassa vliegwiel ook voor wat anders kiezen als je andere aspiraties met je Z4 hebt. De koppelingsplaat en drukgroep van een Z4 3.0i E85 en die van een E46 330i zijn vreemd genoeg niet hetzelfde. Heeft wellicht met het gewicht van de Z4 te maken.. Ik vind de koppeling van de Z4 altijd al een beetje zwak, dus dit lijkt me een mooie upgrade zonder direct een racekoppeling te nemen. Guido nog bedankt voor de tips!
  10. De koppeling van mijn Z4 3.0i was na 168k km nu echt een keer aan vervanging toe. De laatste poging om een paar zwarte strepen op het wegdek achter te laten eindigden in een hoog oplopend motortoerental dat nauwelijks gepaard ging met enige vorm van acceleratie,. Wel met de ontwikkeling van een branderige lucht van oververhit frictiemateriaal ! Na overleg met onze Forum goeroe Guido heb ik besloten de iets grotere versie van de frictieplaat en drukgroep van een E46 330i erin te zetten,. Deze heeft een diameter van 240 mm tegenover de standaard 224 mm in Z4.. Gezien de km stand
  11. Verkoop die Aeroskirts dan maar mij, voor op de volgende Z4.
  12. Ik heb mijn oude Aerobumper na het vervangen door een M bumper gewoon weggegooid. Dat wil toch niemand hebben, zo'n lelijk ding....
  13. Gezien de huidige crisis lijkt het me geen goed plan een mini meeting in Katwijk te organiseren voor de Z Forum leden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt eventueel de cookie instellingen zelf beheren, anders gaan we er van uit dat je akkoord gaat.
Privacybeleid | Richtlijnen | Registratievoorwaarden & Forumregels