Ga naar inhoud

Stuur vervangen


dva78

Aanbevolen berichten

Via ebay een zgan stuur weten te bemachtigen. Ging ervan uit dat die gewoon zou passen. Qua looks nl. identiek aan m'n eigen stuur. Helaas kwam ik bij het inbouwen het volgende probleem tegen. Beiden sturen hebben een andere achterkant. Bij het nieuwe stuur zit geen sleepring en de oude past niet. Ben ik met een passende sleepring gered, of heb ik gewoon een toaal verkeerd stuur aangeschaft.....

Links het huidige stuur en rechts het nieuwe.

stuur1.jpgstuur3.jpg

Dit is het nieuwe stuur:

stuur4.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geen idee, waar vind ik die? Staan een hoop nummers in het nieuw stuur.

Na wat goegelen ben ik erachter dat er een verschil zit in stuur en sleepring bij modellen voor en na maart 1999.

M'n nieuwe stuur is dus voor de nieuwere modellen......

Blijft de vraag over of dat gaat passen op m'n oudje met een passende sleepring. Iemand ervaring hiermee?

Link naar reactie
M-sportstuur aangeschaft voor een mooie prijs, maar bleek ook helaas niet voor de pre-facelifts. Volgens hem was er echter geen mogelijkheid die passend te krijgen :(..

Als ik dat zo lees heb ik een heel mooi :m: stuur "op voorraad" liggen (uit Jochem's RIP :( S54 :m: coupe) waar ik dus niks mee kan in mijn Z3 coupe van het eerste uur (zelfs nog single vanos, they don't get more vintage than that! :D ).

Nog iemand met een facelift Z3 die van dat vreselijke "3 serie" stuur af wil en een "echt" Z3 stuur wil :thumbup:

Dus inderdaad: succes Dennis! :D

Link naar reactie

Is het dan niet een kwestie van een andere sleepring? De naaf zal even groot zijn denk ik? En het stuur zit met een grote moer op de naaf dus wat ik zo aan verschil zie..... is dan niet alleen die tulkjes die bij het ene stuur wel zitten en het andere niet? Of wat past er dan niet eigenlijk?

Link naar reactie

Ik kocht recent van een BMW-dealer in München een nagelnieuw :thumbup: -stuur aan. Volgens de advertentie was het geschikt voor de 'enkele' airbag (de nieuwe modellen hebben een twee-traps (met zes-pins stekker, geel van kleur).

Groot was mijn verbazing toen ik het thuis kreeg, paste zonder meer op mijn Mj 2000.

De sturen zijn nagelnieuw, en ze hebben er nog.

Ik kon er zelfs eentje vinden in het (denk ik toch) zeldzame beige.

Ze sturen niet naar buitenland, maar ik heb dat opgelost met Huifkar (bedankt RvE voor de tip).

Link naar reactie
1998er :D stuur in Teilekatalog

2002er :m: stuur in Teilekatalog

het artikelnummer voor "schwarz/schwarz" is bij beide modellen wel verschillend. :D

Ruud, een nummertje zegt niet altijd alles, ik heb zelf ooit in eMMy een ander model stuur ingebouwd, moet ff diep graven al een paar jaar geleden maar het verschil zit 'm AFAICR in de enkele of dubbele airbag en andere kabeltjes met bevestigingen dat kun je allemaal ompluggen van je eigen stuur :thumbup:

Link naar reactie
Ruud, een nummertje zegt niet altijd alles, ik heb zelf ooit in eMMy een ander model stuur ingebouwd, moet ff diep graven al een paar jaar geleden maar het verschil zit 'm AFAICR in de enkele of dubbele airbag en andere kabeltjes met bevestigingen dat kun je allemaal ompluggen van je eigen stuur :thumbup:

inderdaad

Ik vraag me inderdaad af of het met een andere sleepring niet passend te maken is, maar misschien ook veel moeite om die te vinden. Ik heb het stuur dus maar weer op MP gezet.....

nee sleepring van een 5 serie past niet, deze opties zijn jaren geleden ook al een paar keer voorbij gekomen

En ik heb het in mijn eerste zzztje ook geprobeerd met een stuur uit een 5 serie.

Beter verkopen en een model met het gat op de juiste plaats kopen.

:D

Link naar reactie

RvE!

Heb jij dan nog een origineel //M-stuur liggen? Zou die passen in mijn pre-facelift? Ik heb geen idee over sleepringen, whatever.. Haha.

Let me know!

Hmm ja wel een reactie geplaatst in de vroeg ochtend, maar zo na uitgaan check je wel 's het Z3Forum! Haha :thumbup:

...welkom kater...! Haha

Link naar reactie
Heb jij dan nog een origineel //M-stuur liggen?

yep! :thumbup: Dat stuur valt binnen het "onderdelenhamsterprogramma" dat we gestart zijn om in 2020 nog een tip-top Z3 coupe te rijden. Dus het is niet te koop.

Link naar reactie
"onderdelenhamsterprogramma"

In geval heb ik nog wel ergens een stel gloednieuwe naafkapjes liggen voor je :schater:

Toch raar dat het niet past. vraag me af waar de verschillen nou uit voort komen. Zo zijn sturen tussen e46 en e39 vanaf '99 uitwisselbaar. (zelfde naaf en sleepring) Dacht dat e46 en Z3/4 sturen ook uitwisselbaar waren (als er maar een correspoderende 1 of 2 traps airbag in gaat) Weet wel dat oude e39 sturen niet met nieuwere uitwislebaar zijn maar ik dacht dat dat ook aan de airbag lag. BMW maakt wel erg vaak verschillende onderdelen terwijl dat in veel gevallen niet nodig is. Als ze daar nou eens op bezuinigen i.p.v. de goedkopere materialen van moderne BMW's :thumbup:

Link naar reactie
In geval heb ik nog wel ergens een stel gloednieuwe naafkapjes liggen voor je :schater:

Z3 onderdelen waarvan ik überhaupt nog niet weet of ik ze ooit nodig ga hebben?? :thumbup: Hebbe hebbe :thumbup:

Link naar reactie
Als ik dat zo lees heb ik een heel mooi :sick: stuur "op voorraad" liggen (uit Jochem's RIP :sick: S54 :sick: coupe) waar ik dus niks mee kan in mijn Z3 coupe van het eerste uur

Als ik dat had geweten had ik 'm je niet verkocht, maar er is gelukkig niks aan de hand :vader: .

Behalve dan dat ik nu zelf een zwart stuur nodig heb en 't handiger was geweest als ik 'm

niet had verkocht :thumbsup: ...

Link naar reactie
Als ik dat had geweten had ik 'm je niet verkocht

Geen stress, had ik mijn huiswerk maar beter moeten doen destijds. :vader:

maar er is gelukkig niks aan de hand :sick: .

Is dat zo? :sick: Ik ben er nog steeds niet zeker van of het past :thumbsup:

Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • 2 jaren later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.