Ga naar inhoud

BMW M coupe hulp. Tips over aanschaf aub.


Gast Arjan

Aanbevolen berichten

Geachte Z3 fans,

Gaarne uw ervaring en tips over BMW M Coupe. We willen er graag een aanschaffen.

We hebben een paar vragen:

1. In Duitsland of Nederland kopen?

2. Dealerauto?

3. Historie, schade e.d. Makkelijk te achterhalen?

4. M coupe voor of na facelift, i.v.m. VANOS e.d.???

5. Onderhoudskosten.

6. Richtprijzen.

Alvast bedankt!

Mvg,

Arjan

Link naar reactie
  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

1) Als je in Nederland bij een BMW dealer een auto met onderhoudshistorie, schadevrij en in de door jouw gewenste uitvoering kunt krijgen is dat altijd de beste deal. Je zult alleen een dikkere beurs moeten meenemen dan in vergelijking met Duitsland.

In Duitsland zijn deze auto's natuurlijk veel meer verkocht, dus een grotere keus, verder zijn de prijzen daar scherp, de auto is daar in verhouding erg duur in de verzekering, prijzen staan verder onder druk door de grotere concurrentie

2) Vooral bij M-s een aanrader, vanwege de garantie in Duitsland zelf 2 jaar europlus!!

3) in Duitsland is men veel eerlijker hierover, wordt ten allen tijde gemeld en in de koopovereenkomst vermeld. Schade hoeft echter niet altijd een probleem te zijn mits niet te erg en fatsoenlijk (door de dealer met originele onderdelen hersteld) ANWB keuring of een goede plaatwerker meenemen bij de koop is altijd handig.

Mijn ervaring is dat een schadevrije M langzaam een uitzondering wordt, veel power en geen hulpsysteempjes pas bij de laatste modellen, dan zit een ongelukje in een klein hoekje, vooral met regen erg verraderlijk, die power!

4) Maakt niet zo veel uit, maar een later model is nog zeldzamer, heeft een slipregeling en ietsje meer power, alhoewel ik over die nieuwe motor in de m3 E46 wel vaker over problemen hoor praten in de forums.

5) Duurder dan een gewone drie liter echter relatief als je maar 10.000 km per jaar rijdt!

6) Vanaf 20000 euro voor een oudere Duitse tot 50.000 + euro hier in Nederland!

Mijn tip, koop bij de Duitse BMW dealer je wensauto met twee jaar europlus en onderhandel goed over de prijs!!

Link naar reactie

Arjan,

Bovenstaande antwoord zegt eigenlijk alles....

In Augustus 2003 mijn 1999 M Coupe uit Duitsland gehaald, met 2 jaar Europlus garantie. :lmao:

In Nederland zijn ze te zeldzaam (dealers denken altijd dat je een E36 M3 Coupe bedoeld) en te duur ... of je moet eer eentje uit 2000 of later willen hebben. Dan is de BPM die je moet betalen echt waanzinnig, was in mijn geval al een jaarloon van een toiletjuffrouw :blush:

Duitse dealers zijn correct, kunnen goedkoop eventuele noodzakelijk onderdelen vervangen en kijken niet vreemd op als je ALLES over de auto wilt weten. :(

VANOS bouten vervanging staat in hun servicesysteem, dus ze kunnen voor je kijken of dat gebeurt is. Met garantie ben je meer safe. ;)

Ik zou M techniek altijd bij een dealer halen, het is niet zomaar een auto .... -_-

Kijk ook eens op het forum van http://www.z3mcoupe.com (ik ben daar ook vaak te vinden)

Suc6 en laat gerust weten als je meer vragen hebt.

Link naar reactie

Bedankt voor jullie reactie,

Waren al van plan om in Duitsland te gaan kijken, wel bij een BMW dealer.

Iemand nog richtprijzen voor BPM voor 99/2000 M coupe.

En dan nog BPM, invoerrechten. Is dit makkelijk zelf te doen.

Zijn ze in Duitsland moeilijk te verkopen door BMW dealers? Dus korting mogelijk?

2 jaar garantie heb je nodig, of verder in principe probleemloze auto.

Is M te vergelijken met een Z3 roadster (facelift) qua ervaring, familielid had er zo een?

In ieder geval gaan we verkennen in Duitsland (binnenkort), misschien dan meer zinnige vragen of opmerkingen van onze kant. Maar hij komt er (ooit)!!!

Link naar reactie

Arjan,

Meer informatie over auto invoeren staat hier;

http://www.homepages.hetnet.nl/~ferienhaus...importeren.html

BPM kun je berekenen op;

http://www.vwe.nl

Richtprijzen liggen zo rond de 23 tot 27 k EUR denk ik. Hou rekening met meer dan 6 duizend EUR BPM :lmao:

Bij Duitse dealers kun je makkelijk korting krijgen, maar niet al te veel, 5% ofzo moet kunnen. Laat ze ook helpen met exportkenteken. ;)

Verder is 1 jaar Europlus vaak standaard bij dealer, ikzelf heb 1 jaar bijgekocht.

Laat verder alles op papier zetten (eventuele schade, originele motor etc.), ze doen daar niet moeilijk over als het goed is.

M Coupe is absurd, zelfs verradelijk :blush: snel. Chassis is VEEEELLLL -_- stugger dan normale open Z3.

Achteraf had ik graag optie van Harman Kardon geluidsinstallatie gehad. Ook cruisecontrol was lekker geweest, maar uieindelijk heb je een M blok en daar gaat het om :(

Link naar reactie

Goed te lezen dat je het met me eens was, Ivo. Had vergeten mijn naam in te vullen. -_-

Ben inmiddels zo'n beetje aan mijn 15e auto toe die uit duitsland of belgie komt.

Leuke hobby die auto's.

Goed rondkijken in Duisland loont, ook dealers geven wel een meer dan 5% korting. Auto's vind je op mobile.de en autoscout24.de en natuurlijk de site van BMW zelf, bmw.de!

Gewoon bellen en vragen of er nog iets van af kan, inderdaad ook het exportkenteken kan als onderhandelruimte gebruikt worden, vooral als je een kenteken van een of twee maanden wil aanschaffen kost dat al gauw 300 euro met verzekering. Formeel mag je hier in Nederland echter niet mee rijden, zeurpieten!! :lmao:

Invoeren stelt niet zo veel voor, een half dagje vrijnemen en het is gepiept!

Let er wel op dat je naast de afhrzeugbrief de EWG-bescheinigung erbij krijgt anders kost dat later ook weer geld!

Ivo,

Harmon Kardon hoef je niet rouwig om te zijn, in mijn touring klinkt het wel aardig maar over de sound in de Z3 lees ik niet zulke super recencies in de forums, in mijn M heb ik er ook geen, wil wel van het voorjaar audio inbouwen, 16-ers voor en grotere speakers achter en de BMW traffic pro ligt al te wachten. Cruise heb ik wel maar wat moet je daar mee bij een auto die is gemaakt om op mooie bochtige wegen te gassen!

groetjes,

Pierre

Link naar reactie
Goed te lezen dat je het met me eens was, Ivo. Had vergeten mijn naam in te vullen. -_-

1 minuutje kost het om je te registreren ... levert geen spam mail op ofzo, maar je wordt automatisch op het forum herkent :lmao:

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Eindelijk een goede M coupe gevonden, gaan van het weekend proefrit maken. Misschien dan een nieuw lid van dit forum. :lmao:

Iemand nog goede opmerkingen/ vragen die je moet stellen aan de verkoper? :)

En waar moet je tijdens de proefrit op letten? Kun je het ergens mee vergelijken?

Is trouwens wel in Duitland, bij BMW dealer.

Link naar reactie

Arjan,

Dat wordt leuk eieren zoeken :lmao:

Let zeker op de volgende zaken;

  • remschijven, zijn ze niet versleten
  • velgen/beschadigingen (geven indruk over rijstijl)
  • indicatielampjes servicebeurt, heeft-ie er net een gehad?
  • banden (met name achter), kosten al gauw 180 euro per stuk!
  • BMW dealer heeft overzicht van uitgevoerde TSB's
  • laat eventuele schades uit het verlden + feit dat oriniele motor erin zit allemaal op papier zetten en bij koopcontract meenemen. Kijkt zo'n dealer echt niet van op en het geeft lekker zekerheid

Succes :)

Link naar reactie

Arjan, misschien ten overvloede maar de mijne staat ook nog

te koop....zie elders op het forum.

Nederlandse auto met volledige onderhoudshistorie, je mag wat mij

betreft komen kijken om in ieder geval vergelijkingsmateriaal te hebben.

Iedereen is zo te spreken over de Duitse import dat ik daar

weinig tegen in te brengen heb.... :)

Link naar reactie
Tjee ja, was ik er bijna ingetuind. Als je hun website vergelijkt met die van een BMW dealer, dan lijken ze wel verdacht veel op elkaar....

Thanks

Dennis

Ik denk niet dat BMW hier zo blij mee is, websites rippen :)

Link naar reactie

Dat is toch echt geen auto van de 1e eigenaar. Ongetwijfeld een D import (geen komplampsproeiers en een achteraf ingebouwd alarm, zie TNO sticker).

Daar hoeft nix mis mee te zijn, maar het klopt gewoon niet.

Kenteken is van begin 2003 of eind 2002 ...

Link naar reactie

Zwart/rood mooiste combi.

By the way, zijn gaan kijken in Duitsland. Zie foto's. Wat vinden jullie?

My Webpage

www.356porsche.nl

Spec:

Extra's zijn Schnitzer pedalen, veel Hamann spullen:

- Motortuning naar 350pk

- Uitlaat gewijzigd

- Benzineklep

- Chrome handgrepen, nog meer?

- Achterspoiler.

- Folie

- Nog meer?

Niet te overdone?

Wat zouden juliie er voor geven?

Perfecte staat met Europlus garantie (alleen in heel klein krasje op velg en paar lijmresten op koplampen van sierlijsten?

56.000km

5/2000

2de eigenaar

Remmen geroest, van stilstaan?

Vanos hier ook van toepassing voor vervanging?

Link naar reactie

Ikke vind hem mooi :( Niet te.

Alleen folie vind ik niks, maar kun je er zo afhalen!!

Wie heeft de tuning gedaan?? Wat is gedaan??? Staat het ingeschreven in de fahrzeugbrief?? Zit het checkheft (serviceboekje) erbij. Hoeveel eigenaren??

Hoeveel jaar europlus krijg je (Op een M en zeker een getunede zou ik zeker twee jaar nemen.

Uitlaat is Superspint (daar laat Hamann ze bouwen).

Als hij van eerste of tweede eigenaar is en je hem voor rond de 25000 euro- 26000 euro meekrijgt incl 2 jaar europlus heb je een goede deal gemaakt.

Er komt immers nog ca. 5000 euro aan BPM bij!!

Zou echter ook eens het nieuwe type 2001 overwegen (wordt nog meer collectersitem), zie je ook wel eens voor rond de 28000 geadverteerd komt alleen dan natuurlijk ook weer wat extra BPM bij.

groetjes,

Pierre

Link naar reactie

Hamann tuning. Chip. Vanos in 2000 moet ook gebeuren, hoe zit dit?

Boekjes aanwezig, net beurt gehad.

2 eigenaren

1 jaat standaard, 2 is bijbetalen.

2001 versie, zwart met rood zwart rood leer? Waar? Url?

Thanks.

Link naar reactie

Hoort zich goed aan, Hamann is serieuze BMW tuner, zou voor de 2 jaar gaan.

Of de Vanos aanpassing gedaan is/nodig is kan de dealer je vertellen.

Als er iets mis is hoor je dat echter!!!

2001 weet ik nu niet te staan, kwestie van zoeken zwart/rood was hierbij in ieder geval te krijgen!!

groetjes,

Pierre

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.