Ga naar inhoud

Iphone 3 - voor de gadget freaks onder ons


Ralf

Aanbevolen berichten

  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Yes, xie 'm nu. PB terug ;)

Link naar reactie

Iphone 3G s komt eraan, zojuist aangekondigd door Apple. Vanaf 19 juni in de winkel.

Bij de volgend BLB uuuhh Iphone meeting hoor ik bij de club gents (en Simone)

Mark, Bas, Ruud, Simone, Frido edit: en op verzoek Huub wat doen jullie met je oude ;) speeltje?

Tekst van allaboutphones.nl

Vandaag was de keynote van Apple's WWDC en Apple heeft hier op het laatste moment toch nog de nieuwe iPhone aangekondigd, met de naam iPhone 3GS.

Iedereen die een beetje de telefoonwereld volgt, hoopte voor een nieuwe iPhone tijdens de keynote van Apple tijdens het WWDC '09 en hoewel Apple alles goed heeft weten te rekken tijdens de keynote, is er inderdaad een nieuwe iPhone aangekondigd. Het toestel gaat de iPhone 3GS heten, waarbij S staat voor speed. Dat wil dus zeggen dat deze nieuwe iPhone een stuk sneller is dan de vorige iPhone en dat is ook meteen de grootste update van het toestel. Daarnaast is de camera van de nieuwe iPhone verbeterd en heeft het toestel eindelijk goede video-opname gekregen. De camera heeft nu een resolutie van 3,2 megapixel en ook autofocus is eindelijk aanwezig. Daarnaast neemt de iPhone 3GS video's op met een vga-resolutie in combinatie met een framerate van 30fps. Andere nieuwe camerafuncties zijn onder andere touchfocus, dat we al een tijdje kennen van verschillende Sony Ericsson-telefoons en kan de camera close-up foto's maken tot een afstand van 10cm.

Natuurlijk zijn er ook andere updates met de iPhone 3GS meegekomen, behalve alleen snelheid en de camera. Zo zijn de geruchten over het digitale kompas werkelijkheid geworden, zodat je nu bijvoorbeeld in Google Maps direct je richting kan zien. Een andere leuke nieuwe functie is voice-controll, waarmee je je iPhone 3GS met spraak kan besturen. Als je even de home-toets ingedrukt houdt activeer je de voice-controll. Als voice-controll aan staat kun je zelfs dingen vragen aan je iPhone, zoals "What song is playing now?" om de muziek te herkennen, iets dat Shazam dus overbodig maakt. Een andere handige toevoeging is encryptie, zodat je bestanden minder makkelijk gehacked kunnen worden. Voor de sporters onder ons is er tevens Nike+ ondersteuning te vinden in de nieuwe iPhone, waardoor het makkelijker wordt om je sportprestaties bij te houden en te analyseren. Als topje van de ijsberg is de 3GS de meest millieuvriendelijke iPhone ooit en heeft het toestel een langere stand-by tijd.

De iPhone 3GS zal in twee versies op de markt gaan komen, een 16GB-versie en een 32GB-versie. De versie met 16 gig geheugen komt in Amerika met AT&T op de markt voor een prijs van $199 inclusief contract, de 32GB-versie zal $100 meer gaan kosten bij AT&T. De huidige iPhone 3G zal beschikbaar blijven in een 8GB versie voor een prijs van $99 voor iedereen die wat minder te besteden heeft. De iPhone 3GS komt op 19 juni al in de winkel te liggen in de VS, Canada, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Zwitserland en de UK, andere landen moeten nog wat langer wachten op het toestel.

Link naar reactie
Iphone 3G s komt eraan, zojuist aangekondigd door Apple. Vanaf 19 juni in de winkel.

Bij de volgend BLB uuuhh Iphone meeting hoor ik bij de club gents (en Simone)

Mark, Bas, Ruud, Simone, Frido wat doen jullie met je oude ;) speeltje?

Mag mijn naam er ook bij?? :kicking:

Link naar reactie
.Bij de volgend BLB uuuhh Iphone meeting hoor ik bij de club gents (en Simone)

Ruudwat doen jullie met je oude :kisstogether: speeltje?

Wachten hoeveel van deze features in de 3.0 in de iPhone 3G beschikbaar komen. Navigatie op een telefoon is voor iig niet interessant (en is waarschijnlijk een softe feature die de 3G ook aan kan). Kompas en de 3.2 megapxiel (ipv 2) is hardware based. Videootjes opnemen met het ding zou wel fijn zijn en de mogelijkheid om te zoomen met je camera. Langere accuduur zou ook wel fijn zijn (trekt het nu net twee dagen met iedere 15 minuten een pull-sync).

Link naar reactie
Wachten hoeveel van deze features in de 3.0 in de iPhone 3G beschikbaar komen. Navigatie op een telefoon is voor iig niet interessant (en is waarschijnlijk een softe feature die de 3G ook aan kan). Kompas en de 3.2 megapxiel (ipv 2) is hardware based. Videootjes opnemen met het ding zou wel fijn zijn en de mogelijkheid om te zoomen met je camera. Langere accuduur zou ook wel fijn zijn (trekt het nu net twee dagen met iedere 15 minuten een pull-sync).

Videootjes opnemen kan al. De huidige Google maps navigatie funktie is voldoende (is uiteraard geen vervanger van de tomtom). Langere batterij en betere camera is prettig maar geen showstopper op dit moment. Na alle dure en complexe samsung etc. telefoontjes is de IPhone wel een verademing. Werkt altijd. Zeer goede speaker en microphone. Bellen in een roadster met open dak is echt geen probleem (als bijrijder uiteraard). Dat hoefde ik met die dure samsungs echt niet te proberen. Syncen met Exchange geen probleem. Gebruik als internetmodem voor de laptop: super.

En megaveel apps verkrijgbaar. :kisstogether:

Link naar reactie
Videootjes opnemen kan al.

Gebruik als internetmodem voor de laptop: super.

Dan is die van jou toch "jail gebroken" (nieuw NL)?? :kisstogether:

Link naar reactie
Videootjes opnemen kan al. De huidige Google maps navigatie funktie is voldoende (is uiteraard geen vervanger van de tomtom). Langere batterij en betere camera is prettig maar geen showstopper op dit moment. Na alle dure en complexe samsung etc. telefoontjes is de IPhone wel een verademing. Werkt altijd. Zeer goede speaker en microphone. Bellen in een roadster met open dak is echt geen probleem (als bijrijder uiteraard). Dat hoefde ik met die dure samsungs echt niet te proberen. Syncen met Exchange geen probleem. Gebruik als internetmodem voor de laptop: super.

En megaveel apps verkrijgbaar. :kisstogether:

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik dit moet beamen. Ik heb nog nooit zo lang dezelfde telefoon gehad en hoef voorlopig ook geen andere. 3GS.. hmmm klinkt niet interessant genoeg. Zoals Ruud zal meldde zulleen een aantal features ook in de 3.0 update zitten voor de "gewone" 3G. Ben alleen benieuwd of deze update de 19e al via iTunes beschikbaar is.

Link naar reactie
Precies! Ik hou wel van wat burgerlijke ongehoorzaamheden op z'n tijd. :unsure:

Ik dacht dat jij je in principe altijd netjes aan de regels hield? :kisstogether:

Link naar reactie
inderdaad indrukwekkend, TomTom op je telefoon :kisstogether:

o ja, en een camera :schater:

Ga jij maar lekker met een stylus op een telefoon met windows demobile krassen

Link naar reactie

- Video's maken? Kon ik al vanaf 2003 op mijn Sony Ericsson P900

- TomTom op je telefoon kon ook al vanaf de P900. De Psion (half jaren 90!) kon dit zelfs al

- Tekst kopiëren en plakken? Wow.... Al mogelijk sinds.... altijd

- Tethering (via mobiel internetten) kon ik al met mijn Ericsson R520m (met grote antenne, en monochroom scherm, je weet wel in 2000/2001)

- 3 megapixel met autofocus? De N95 van Nokia komt volgens mij uit 2006, 5mp met autofocus en zeer goede kwaliteit. De nieuwste Sony Ericsson & Samsung gaan tot 12 megapixel.

Ik geef toe dat de UI op de Iphone super en ongeëvenaard is. Verder is (door de hype) het aantal apps ook zeer indrukwekkend, en dat maakt de Iphone wel interessant.

Maar deze zogenaamde nieuwe features zijn verre van vernieuwend. Daarnaast is het gebrek aan multi-tasking (nog altijd!) ook erg opvallend.

Ik ben altijd een Symbian-adept geweest (heb nu de Nokia e71), maar ik moet ondanks de veelzijdigheid van het OS wel toegeven dat het qua UI en "slickness" wel erg af moet leggen tegen de Iphone. Ik heb mijn hoop een beetje gevestigd op de Palm Pre met WebOS....

(smartphones zijn, naast de Z3, mijn grote hobby...)

Link naar reactie

Zeg Delta737 hoe es ff op, open een eigen p900 topic :unsure:

.

.

.

:kisstogether:

look en feel (en de apps) zijn inderdaad dé USP's voor dit product.

Link naar reactie

Die heeft vast niemand meer, aangezien ie al uit de tijd is :unsure: Alhoewel, als je de lyrische reacties overal leest over de "nieuwe iPhones", kan Sony Ericsson hem zo weer in de verkoop doen :kisstogether:

Link naar reactie
Mark, Bas, Ruud, Simone, Frido edit: en op verzoek Huub wat doen jullie met je oude :kisstogether: speeltje?

Gewoon houden tot de allerlaatste dag dat het schatje werkt, wat een ongelooflijk gaaf speeltje.

TomTom op de iPhone was mijn grootste wens.

Voor "even vlug onverwacht" een plaatje kieken is 2 megapixel meer dan voldoende, voor het mooie werk gebruik ik liever een échte camera.

Zoals Ruud zal meldde zulleen een aantal features ook in de 3.0 update zitten voor de "gewone" 3G. Ben alleen benieuwd of deze update de 19e al via iTunes beschikbaar is.

De 17e wereldwijd als software-update, gratis.

Ik denk dat de meeste verbeteringen met OS3 ook voor ons 3G'ers belangrijk genoeg Zijn.

Link naar reactie

Blijft apart volk hoor, die Mac Mensen. Wat Windows Mobile al jaaaren kan, daar gaan ze helemaal hyper op nu. Volg zo'n beetje het nieuws op iphoneclub maar voor de lancering van de iphone.. ieder geruchtje of zogenaamde spyfoto of screenshot wordt breed uitgemeten. Denk dat menige grapjas met Photoshop best lol gehad heeft aan die periode.

En die nieuwe iphone.. Tja d'r zit niet eens een frontcam op. En die 3 megapix camera, vind ik ook niet erg van deze tijd. Al moet ik wel nageven dat de 2 megapix camera hele aardige foto's maakt.

Had ook wel een ledje op gemogen, die blijft knipperen bij sms of een gemist belletje. En dat syncen mogen ze ook wel eens aanpakken. Dat iTunes is om te janken. Dat heeft Windows ook absoluut veel beter voor elkaar.

Wat trouwens wel interessant is. Er komt ook een nieuwe Windows Mobile versie aan. En Windows gaat een cloudservice aanbieden die op alles gaat werken, ook Mac en Iphone.

Kan je gewoon alles syncen met 1 account. Geloof dat het zelfs gratis wordt.

Dus Mobile.me krijgt dikke concurrentie. Daarbij.. Je kan veel zeggen van Microsoft maar zoveel storing als Mobile.me hoef je niet van ze te verwachten.

Link naar reactie
Blijft apart volk hoor, die Mac Mensen. Wat Windows Mobile al jaaaren kan, daar gaan ze helemaal hyper op nu. Volg zo'n beetje het nieuws op iphoneclub maar voor de lancering van de iphone.. ieder geruchtje of zogenaamde spyfoto of screenshot wordt breed uitgemeten. Denk dat menige grapjas met Photoshop best lol gehad heeft aan die periode.

En die nieuwe iphone.. Tja d'r zit niet eens een frontcam op. En die 3 megapix camera, vind ik ook niet erg van deze tijd. Al moet ik wel nageven dat de 2 megapix camera hele aardige foto's maakt.

Had ook wel een ledje op gemogen, die blijft knipperen bij sms of een gemist belletje. En dat syncen mogen ze ook wel eens aanpakken. Dat iTunes is om te janken. Dat heeft Windows ook absoluut veel beter voor elkaar.

Wat trouwens wel interessant is. Er komt ook een nieuwe Windows Mobile versie aan. En Windows gaat een cloudservice aanbieden die op alles gaat werken, ook Mac en Iphone.

Kan je gewoon alles syncen met 1 account. Geloof dat het zelfs gratis wordt.

Dus Mobile.me krijgt dikke concurrentie. Daarbij.. Je kan veel zeggen van Microsoft maar zoveel storing als Mobile.me hoef je niet van ze te verwachten.

Ga nou gewoon eens met een iphone werken en je zult zie dat er by far niets in de buurt komt qua gebruikersgemak. heeft voor de rest niets met apple te maken. zelfs de consumentenbond die nooit veel van apple moest hebben vond hem de beste.

Link naar reactie

Ik heb er 1, een 3G/16GB. En nu denk je vast, ze is hem niet gewend, of er onbekend mee. Ook dat niet, zelfs software voor gemaakt (beheertool voor bedrijf).

En toch he... gebruik ik em meer als ipod dan als telefoon. Ik twitter erop en neem em mee naar de sportschool, voor muziek, video en kijk er tv op tijdens het sporten.

Wel eens een sms gestuurd als je loopt of auto rijdt? Op een HTC met toetsenbord kan dat blind hoor. Evenals door je contacten heenscrollen. Wat heet, kan zelfs roepen naar dat ding wie ik wil bellen.

Of dat ik Tomtom wil opstarten. Leuk ding hoor, maar als telefoon/sms medium schiet ie dus wel een beetje tekort. En daar heb je eigenlijk in de eerste plaats een mobiel voor.

Link naar reactie
Ga nou gewoon eens met een iphone werken en je zult zie dat er by far niets in de buurt komt qua gebruikersgemak.
:schater::schater::schater: Ik denk dat ik 1 van de pioniers was met een I phone. De grootste k.. telefoon die je je kan bedenken. Ben niet de handigste met een mobiel maar dit ding sloeg alles. Zelfs Nicole die vrij handig met dergelijke apparaten is kon er niet mee overweg. Dus dat "by far niets in de buurt" is jouw mening maar ik denk dat er door een boel mensen anders over wordt gedacht. Mijn tip nokia E71 en stukken gebruiksvriendelijke dan zo'n I phoontje. Kan ook nog eens op de grond vallen zonder kapot te gaan :kisstogether:
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.