Ga naar inhoud

Sportuitlaat & chip?


Mjamjam

Aanbevolen berichten

Hey iedereen,

Ik mag me zelf de nieuwste member noemen, yeah! B)

Nu, mijn vraagjes voor de kenners onder jullie...

Momenteel rijd ik met een knappe Z3, 2.2 uit '01. Graag zou ik er een sportuitlaat laten onder monteren, naar't schijnt win je daar wel wat pk's mee... Nu 't probleem is dat ik daar spijtig genoeg helemaal niets van afweet... 't Enige dat ik weet is dat je een hele pijp of een stuk pijp laat zetten (voor het geluid dan zeker?). Nu, ik wil pk's winnen én een mooi geluid horen. :D Wat kunnen jullie me aanraden?

Dan 2e vraag :)

... Laatst was een tuningbeurs in Mechelen, daar heb ik wat informatie gewonnen over chiptuning, wat ik me afvraag is of je daar de motor mee naar de ... helpt of niet?

Alle info is welkom.. B)

Alvast bedankt iedereen & hoop hier nog lang te kunnen rondsurfen!

Cedric (from Belgium B) )

Link naar reactie
  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

En ik mag de eerste Zijn om je te verwelkomen :D bij deZe.

Helaas weet ik jouwn vraag niet met eigen ervaring te beantwoorden,

alleen dat mijn AC-SchnitZer demper een mooi geluid achterlaat.

En goede chiptuners schijnen ZeldZaam en duur te Zijn :)

Link naar reactie
En ik mag de eerste Zijn om je te verwelkomen :D bij deZe.

Helaas weet ik jouwn vraag niet met eigen ervaring te beantwoorden,

alleen dat mijn AC-SchnitZer demper een mooi geluid achterlaat.

En goede chiptuners schijnen ZeldZaam en duur te Zijn :)

Bedankt B)

Dus wat jij hebt is gewoon het stuk achteraan? Is het zo dat je met een hele pijp aan kracht wint? Of is het gewoon geldverspilling?

Mja, voor het 2e vreesde ik al...

Link naar reactie

Cedric,

Allereerst van harte welkom, we verheugen ons op een fotootje in de Members Gallery.

Als je meer power wil zul je toch een sterkere motor moeten nemen, is het enige wat echt helpt tegen vaak de beste prijs. B) B)

Chiptuning bij turboloze benzinemotoren brengt niet erg veel qua power behalve ellende en geen garantie meer van BMW. :)

Sportuitlaten brengen pas echt iets als je ze van voor tot achter vervangt dus incl katalysator en spruitstuk, en dat wordt ook weer erg duur, wel leuk zo'n eindpot qua sound, ik heb goede ervaringen met Eisenmann.

Vergeet die meer power en geniet lekker van je zescilinder, gebruik je geld liever om hem wat te individualiseren, met velgjes en uitlaat voor de sound.

En als je power niet uit je hoofd krijgt is er maar een remedy: :D

groetjes,

Pierre

Link naar reactie

Het is absoluut geen geldverspilling. Het geluid dat uit zo'n sportuitlaat komt is onweerstaanbaar (ja zedri B) ). Voor de performance hoef je het niet te doen. Die enkele milliseconden tijdwinst merk je echt niet in je voet.

Pierre heeft niet het woord "eissenman" gebruikt, een wonder!!!! B) :) (wel dus :D B) )

Check deze schnitzer uitlaat op ebay:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewIt...ssPageName=WDVW

c9_12_s.JPG

(heeft zedri ook eronder hangen)

Link naar reactie
Ik Zie dat PiérreZ101 ook [alweer] online is,

komt Zo beslist high tech informatie, let op...... :)

B) Zie je wel, en Sledgehammer wil ook alweer niet slapen hé? :D

Link naar reactie
Cedric,

Allereerst van harte welkom, we verheugen ons op een fotootje in de Members Gallery.

Als je meer power wil zul je toch een sterkere motor moeten nemen, is het enige wat echt helpt tegen vaak de beste prijs. :D  B)

Chiptuning bij turboloze benzinemotoren brengt niet erg veel qua power behalve ellende en geen garantie meer van BMW. :)

Sportuitlaten brengen pas echt iets als je ze van voor tot achter vervangt dus incl katalysator en spruitstuk, en dat wordt ook weer erg duur, wel leuk zo'n eindpot qua sound, ik heb goede ervaringen met Eisenmann.

Vergeet die meer power en geniet lekker van je zescilinder, gebruik je geld liever om hem wat te individualiseren, met velgjes en uitlaat voor de sound.

En als je power niet uit je hoofd krijgt is er maar een remedy:  :D

groetjes,

Pierre

Pierre,

Erg bedankt alvast voor de vriendelijke verwelkomingen & zeer snelle reacties B)

't Probleem met sterkere motoren hier in België is dat je enorm veel aan taksen moet betalen dus had liever een omwegje gevonden B)

Dus chiptuning kunnen we al laten vallen, had ik wel kunnen vermoeden...

Dus : Sportuitlaat. Als je de gehele neemt, zoals je beschreef, is dat dan zo enorm duur? Lijkt me leuker om zoiets te nemen, heb ik zowel krachtwinst & een mooi geluid... Welke merken kan je me dan aanraden? Eisenmann, Schnitzer?

Thx,

Cedic

Link naar reactie
Nu al? Zedri toch..... :)

BTW. Onderdeeltjes voor de rolbeugels zijn besteld. Ik stuur je zo even een mailtje.

Ik dacht al, die Sledge is flink aan het bieden op die SchnitZer pot van Ebay B) :D

Link naar reactie
Het is absoluut geen geldverspilling. Het geluid dat uit zo'n sportuitlaat komt is onweerstaanbaar (ja zedri B) ). Voor de performance hoef je het niet te doen. Die enkele milliseconden tijdwinst merk je echt niet in je voet.

Pierre heeft niet het woord "eissenman" gebruikt, een wonder!!!! B) :) (wel dus :D B) )

Check deze schnitzer uitlaat op ebay:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewIt...ssPageName=WDVW

c9_12_s.JPG

(heeft zedri ook eronder hangen)

I'll have a look :D

Thx!

Link naar reactie
Voor een remus betaal je rond de €450,-

Zou ik toch voor een eisenmann gaan :)

Maar over dat vermogensverhaal: Als je écht alleen uit bent op vermogenswinst brengt alleen een uitlaat echt niet veel hoor, misschien 3-5 pk. Misschien is een compressorombouw wel iets voor jou, denk dat je dan op zo'n 220 pk zit voor jouw 2.2, en dat merk je echt wel, vooral de koppeltoename is giga :D

Grtz, Marc

Link naar reactie
Gezellig hier lijkt wel een chatforum Cedric welkom en Zedri heb jij er een stuk achter hangen je kan beter een stuk naast je hebben :) B)

Groet,

B) We gaan natuurlijk voor Ze alletwee he? Beter voor de :D

De SchnitZer einddemper staat voor 716.38 eypo in de folder !!!

Link naar reactie
Voor een remus betaal je rond de €450,-

Zou ik toch voor een eisenmann gaan B)

Maar over dat vermogensverhaal: Als je écht alleen uit bent op vermogenswinst brengt alleen een uitlaat echt niet veel hoor, misschien 3-5 pk. Misschien is een compressorombouw wel iets voor jou, denk dat je dan op zo'n 220 pk zit voor jouw 2.2, en dat merk je echt wel, vooral de koppeltoename is giga :)

Grtz, Marc

Hey Marc,

Geen idee wat een compressorombouw is... :D

Wat houdt zoiets in? (prijs, risico's,..)

B)

Link naar reactie
Misschien is een compressorombouw wel iets voor jou, denk dat je dan op zo'n 220 pk zit voor jouw 2.2, en dat merk je echt wel, vooral de koppeltoename is giga :)

Grtz, Marc

En je wilt niet weten wat Zoiets kost....... :D

en dan slijt je motortje wel iets B) sneller......

Link naar reactie
Schnitzer = remus lees ik net op die uitlaat Zedri. Kijk maar eens naar die ebay advertentie.

Iemand al eens over nieuwe nokken-assen nagedacht? :)

Klopt, made by Remus.

Nieuwe nokkenassen, alleen in nachtmerrie's :D

Link naar reactie

- De eerste 2 zijn "enkele potten" met twee verschillende diameters. Ik zou persoonlijk voor een diameter van 80mm gaan.

- De laatste 2 zijn "dubbele potten, dus voor links en rechts van de achterbumper(wil ik hebbe hebbe B) ) kom je wel aan het zagen :) :D

Ook weer in twee verschillende maten leverbaar.

Op aanvraag zijn er natuurlijk meerdere diameters mogelijk, en verder kun je kiezen uit drie soorten "sounds". Owja, eindoptiek is ook niet onbelangrijk:

http://eisenmann-technik.de/auspuffanlagen...te_endrohre.php

Kies maar uit B)

Dubbel endrohr: B) (laatste 2 opties)

00264274001049471253.jpg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.