Ga naar inhoud

Z4 Interieurpanelen in carrosseriekleur zilver


MdV

Aanbevolen berichten

Na het 'koplampen met witte knippers project', weer tijd voor een nieuw klusje... <_< De interieurpanelen van de Z4 stonden me eerlijkgezegd tegen. Eigenlijk al vanaf het begin dat de Z4 in mn bezit is... eerlijkgezegd nooit echt een fan van geweest :fiew: . Het interieur van de Z4 mist IMHO een wat eigen karakter. Is niet klassiek (als een Z3) maar ook niet modern. Ja, wat doe je er aan... Pracht van een auto :thumbup: je kan niet alles hebben... :unsure:

cimg1868ur5.jpg

Niet bijzonder...

Tijdens een van de recente ritten opperde M Coupe/ Arno om de interieurpanelen op het dashboard, middenconsole en bij de lichtschakelaar, in de carrosseriekleur te spuiten: titan silber. Leuk idee maar ja, makkelijker gezegd dan gedaan... :blink: Geen goedkope meuk die panelen, dus een 'esthetische misser' (wat een term <_< ook wel bekend als f#ck up) kan aardig in de papieren gaan lopen. Twijfel, twijfel... Maarrr, toch recent de oude set interieurpanelen van stoploss kunnen overnemen, maar nog steeds wat twijfel, wat nou te doen.

cimg2268wh7.jpg

Z8... wel bijzonder <_<

Tijdens de rit in Zwitserland/ Engelberg waar ik de Z8's heb bewonderd, met een half oog naar binnen geloerd en toen was het voor mij helemaal zeker. Die panelen in de carrosseriekleur, dat is het gokje wel waard ;) Niet dat ik een Z8 van de Z4 wil maken (dagdromer) maar de accenten in de carrosseriekleur die dat interieur heeft geeft het klasse en uitstraling.

Dus vandaag was het eindelijk zo ver: klusje! :blink: Panelen inbouwen!

Dit gaat er in...

cimg2421ip3.jpg

Lekker alles openhalen

cimg2424hm1.jpg

Twijfel niet, het zit vast.

cimg2425lr3.jpg

Het resultaat :thumbup:

cimg2436mx6.jpg

Interieur is er een stuk frisser maar gelijk ook klassieker door geworden.

Arno, goede suggestie ;) helemaal gelukt. Bedankt!

Ik ben er waanzinnig blij mee, geeft de auto een geweldige uitstraling.

cimg2435yc2.jpg

NB Over hoe je de panelen moet loshalen en de midden console moet verwijderen ga ik niet teveel uitwijden, daar zijn betere topics voor op de diverse forums. Zal de links die we gebruikt hebben nog wel even toevoegen aan dit topic.

edit: voor links zie dit eerdere topic

Link naar reactie
  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Wel apart en gewaagde keuze natuurlijk :thumbup:

Alleen spiegelt het tijdens het rijden niet te erg? Ze staan aardig te glimmen en die panelen zijn best groot en staan onder een vervelende hoek lijkt mij.

Wat ik trouwens ontzettend jammer vind van het rode interieur is dat de rest van de interieurdelen grijs zijn. Persoonlijk vind ik dat echt een misser van BMW. Ze hadden dat gewoon zwart moeten laten. Bij latere modeljaren is dit geloof ik wel correct meen ik?

Zo is het:

LAT5_dreamred_oregon.jpg

Zo zou het moeten zijn (in mijn ogen):

LAT5_dreamred_oregon_BL.jpg

Link naar reactie

Leuk, net zoiets als een nieuw nagellakkie: subtiel verschil maar of je er nou meer klasse van krijgt?

<_<

Ok wat een rotopmerking.... de z4 is nou eenmaal niet mijn ding. :thumbup: Dus Martijn je mag me best een klootzak vinden. :schater:

Link naar reactie

Op basis van de foto's moeilijk te beoordelen of dit mooi is, zie het binnenkort wel IRL maar kan nooit slechter zijn dan die aluminium zooi. Was het niet handiger om dit topic toe te voegen aan het bestaande topic over interieurlijsten? :thumbup:

Link naar reactie

Erg mooi Martijn, geslaagde gok geworden! :rambo:

Je bent sinds je "Heimbastldremmelprojektweissblinklichtanlage" wel een serieuze Heimbastler geworden! Respect dat je daar ook nog tijd voor hebt, naast het 10.000 km voor de fun rijden per half jaar! Het lukt mij niet eens om de tijd te vinden mijn subwooferinbouw af te maken :lol:

Link naar reactie
Hou toch op. Ik wil wedden dat Martijn geen schroef heeft losgedraaid en dat Arno al het werk heeft gedaan. :lol:

net zoals jij dit soort mods doet/ laat doen bedoel je?

:rambo:

Link naar reactie
Wat ik trouwens ontzettend jammer vind van het rode interieur is dat de rest van de interieurdelen grijs zijn. Persoonlijk vind ik dat echt een misser van BMW. Ze hadden dat gewoon zwart moeten laten. Bij latere modeljaren is dit geloof ik wel correct meen ik?

Grijs is altijd een optie geweest en was zeker niet standaard. Ik heb maar 1 keer een grijze interieur Z4 gezien.

Het dash project ziet er aardig uit, maar zou best wel een foto van dichtbij willen zien om te zien hoe de groeven van het aluminium gedekt zijn.

Link naar reactie
Hou toch op. Ik wil wedden dat Martijn geen schroef heeft losgedraaid en dat Arno al het werk heeft gedaan. :lol:
net zoals jij dit soort mods doet/ laat doen bedoel je?

:rambo:

In deze ben ik het volledig met die lauthmouth eens. Hij heeft alleen maar aan bejaardepraat gedaan, en waarschijnlijk verstandig gesnoept... ;)
Link naar reactie
Het dash project ziet er aardig uit, maar zou best wel een foto van dichtbij willen zien om te zien hoe de groeven van het aluminium gedekt zijn.

De groeven zijn volledig weggewerkt. Aardig wat werk ingezeten voordat de panelen volledig vlak waren (heb ik vernomen :thumbup: ).

Er zitten meerdere lagen blanke lak op (4 geloof ik) zodat er een mooie diepte ontstaat.

Hier een paar ingezoomde ;)

2800x600kp1.jpg

3800x600jg5.jpg

4800x6002xp6.jpg

Link naar reactie
Zo zou het moeten zijn (in mijn ogen):

LAT5_dreamred_oregon_BL.jpg

Precies mijn idee B)

Maar Martijn, het ziet er gelikt uit hoor :thumbup:

Ik heb zelf de originele pianoblack panelen gekocht en ga me er ook aan wagen om ze te vervangen.

Link naar reactie
Precies mijn idee B)

Maar Martijn, het ziet er gelikt uit hoor :thumbup:

Ik heb zelf de originele pianoblack panelen gekocht en ga me er ook aan wagen om ze te vervangen.

Niet om mn eigen auto nou de hemel in te prijzen maar het grijs-rood vind ik iets minder lelijk <_< dan het zwart-rood. Ieder zn ding, zeg maar :m:

Succes met je upgrade!

Link naar reactie
NB Over hoe je de panelen moet loshalen en de midden console moet verwijderen ga ik niet teveel uitwijden, daar zijn betere topics voor op de diverse forums. Zal de links die we gebruikt hebben nog wel even toevoegen aan dit topic.

Ik wacht af :rambo:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.