Ga naar inhoud

Z3 treffen Edersee Duitsland


navigator

Aanbevolen berichten

Zoals we hier een aantal weken geleden zagen, zijn de lui van het Z3 forum.de zeer aktief voor wat betreft toeren organiseren.

Op 20 en 21 september organiseren zij in de buurt van Kassel een treffen met momenteel zo'n 40-tal Z3's.

Zaterdag wordt er een rit gereden in Sauerland en Roothaargebergte.

Foto van vorig jaar :

edersee201oq9.jpg

Op zondag wordt er nog een (korte) rit gereden in de voormiddag door het Kellerwald.

Samen met Chris XL heb ik me aangemeld en een hotel geboekt via www.hrs.de

Hotel Wildunger Hof in Bad Wildungen (aangezien het voorziene Terrassen Hotel reeds volzet is).

Wij vertrekken op vrijdag 19 reeds, aangezien Kassel toch een 4-tal uurtjes rijden is vanuit Hasselt.

Ik weet wel dat er het Weekend ervoor en erna een rit gepland is, maar ik plaats deze thread op vraag van Gixxerin en Achim de moderators van Z3forum.de

Mochten er nog een aantal zin hebben in dit WE, laat maar iets weten.

Link naar reactie
  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik wil me graag inschrijven voor deze rit, 2 personen. Vorig jaar nog in Sauerland geweest, dat is ech mooi toeren daar.

Kan dat in deze topic of moet ik me aanmelden op het Duitse forum?

Link naar reactie
Ik wil me graag inschrijven voor deze rit, 2 personen. Vorig jaar nog in Sauerland geweest, dat is ech mooi toeren daar.

Kan dat in deze topic of moet ik me aanmelden op het Duitse forum?

Het is best dat je je even aanmeldt bij www.z3-forum.de en in de desbetreffende thread meldt dat je ook meekomt.

De grootste groep verblijft in het Terrassen Hotel, maar zoals gezegd, dat is reeds volzet.

Wij hebben dan de raad gekregen om in Bad Wildungen (via www.hrs.de) te boeken, dit blijkt maar een 10-tal km's van het verzamelpunt te liggen.

Mocht je nog vragen hebben, stuur je me maar een PM :(

Link naar reactie
Zo, we zijn nu al met drie Zetjes om hieraan deel te nemen.

Nog iemand zin om in die drukke toertijden richting Duitsland te trekken ?

Ik was heel graag met je mee gegaan maar het past niet in de agenda. :birthday:

Maarrrr de agenda kan de komende periode nog veranderen dus wie weet, kom ik hier nog op terug. :drank:

Link naar reactie

Top initiatief Frank! :drank:

Het is bij ons ook zoals je zelf al aangeeft "vrij vol" in september en past een weekendje Edersee er niet meer bij. Met de Limborit 2nd special edition en de najaarsrit maken we al maximaal gebruik van de "onze kleine meiden gaan logeren bij Oma en Opa" faciliteit. :birthday:

Link naar reactie

Tja, daar ben ik gelukkig al van verlost, hier is het meer van : grote jongen gaat bij vriendin logeren...

September is idd vrij "vol", maar deze rit in Duitsland wil ik wel eens meemaken, temeer daar ik deze regio nog niet ken.

Maar ze zijn daar vrij aktief vwb toeren organiseren, ik blijf het volgen en laat jullie weten waar en wanneer de volgende is.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Het is al bijna Z3-weekend in Duitsland! :(

Frank, Chris en Jacqueline, veel plezier dit weekend. :rolleyes:

De weerprognose is goed. Als jullie net zo'n lekker weer hebben als wij afgelopen weekend in de Eifel :blink: , komt het goed :thumbup:

Link naar reactie

Zo, morgennammidag vertrekken we naar Duitsland, voor het Edersee - treffen.

We zullen met iets meer dan 40 Z 3's zijn, zal de moeite zijn.

Breng volgende week wel verslag uit ...

@ Jacq en ChrisXL : ik vermoed dat we pas tegen 20u zullen aankomen in't hotel.

We kunnen pas na 16u vertrekken voor de ong. 345 km verplaatsing vanuit Belgie.

Link naar reactie
excuseer, geniet van de rit Zetfanaten!

Nou tis je vergeven hoor :wave:

Ik ben weer thuis, 3½ uur over gedaan, lekker doorgetrapt en weinig drukte op de weg. De tourrit was echt grandioos al was het meer een rallyrit. Omdat Chris en ik nog moesten tanken was het team waar wij in waren gedeeld al vertrokken en mochten we met ene Olaf mee. Heb weinig van Sauerland gezien, we scheurden als 1 grote stofwolk door de omgeving. Af en toe op een recht stuk even om me heen gekeken vlug... "Owja mooi hier, aah bocht..."

Zelf reed ik tamelijk achterin en veel tegenliggers die ik zag reden wit weggetrokken met minstens 1 band in de berm (aardig!).

Heb af en toe wel gedacht... het is niet te hopen dat het Duitse Z4 forum ook net een tourritje maakt en ons treft als tegenligger want dat gaat rommel geven. Het team van Olaf de snelle kwam ook een uur eerder aan dan het eerstvolgende team.

Maar het was wel reuze gezellig, de Duitsers allemaal leuke gezellige mensen, en alles was in de puntjes georganiseerd. Chris trok veel bekijks met zijn Engels gestuurde banaan en had denk ik de meest gefotografeerde Z3 van de dag. In het echt ook absoluut een briljant mooie wagen. Frank viel ook wel op met z'n coupé tussen alle roadsters want daar waren er ook niet echt veel van.

Ook grappig, geen één Z4. We kwamen onderweg nog een Z4 tegen en daar werd niet eens naar gezwaaid. Naar de Z3 die we later als tegenligger passeerden werd uitbundig gewuifd.

Al met al een fantastische dag gehad, m'n bumper is qua steenslag wel een beetje afgeschreven maar die wilde ik toch al opnieuw laten spuiten. En met Frank, zijn vrouw Christel, Chris en zijn vriendin Donna ook veel gelachen. Had het niet willen missen! :thumbup:

IMG_1879.jpg

Meer foto's

Link naar reactie
Uhum. Jacqueline is een vrouwennaam in NL.

Awel , nu ge't zegt... om mijn verhaal te beginnen van onze Edersee trip, wil ik hier effe op inpikken.

Een vrouw die meer dan 400 km in d'er eentje (enkele reis) rijdt, dan als laatste van een groep gaat rijden (waar je constant de "gaten" mag toerijden) en dit met de glimlach doet, wel daar heb ik een hoop respekt voor. Bij ons zouden ze zeggen : ze rijdt als nen echte vent met b...len aan z'n lijf :P ;)

En tussen ons gezegd Jacq, in die "poetsersbody" van jou zit een racersmind , daar ben ik wel zeker van :D

Wij kwamen vrijdagavond met een tijdspanne van ong. 20 min, vanuit drie richtingen in ons hotel aan.

Zaterdagmorgen dus, de Duitse stipheid leren kennen. :thumbup: Ik alvast voorop gereden, jongens, de rest komt eraan.

Ja maar, we moeten nu vertrekken, dus dat wordt de tweede groep voor hun. Voor het einde van de rit, zie ik een groep in m'n spiegels verschijnen, met daartussen een gele :m: . Verd..., die groep gaat sneller. Na de lunch dus maar bij die groep aangesloten en toen begon de "driving fun" pas echt. (tot spijt van m'n vrouw :D ). En dan schrijven die duitsers nog op voorhand dat er niet "geraced" mocht worden. Die groepsleider Olaf was zo'n beetje de plaatselijke Frido :schater:

Iig, de wegen waren er rustig genoeg voor, voldoende overzichtelijk en grootse deel van de groep wist met wat ze bezig waren...

Middagmaal in rijkelijke buffetvorm, na de middag een fotoshoot in een knappe locatie en 's avonds nog een lekkere maaltijd met veel "bezingesprache dazu"... Einde van de dag stond de teller zo'n 240 km verder.

Vanmorgen hebben we daar nog zo'n 75 km toegevoegd, alvorens tegen de middag in Bad Wildungen aan een ander kasteel te stoppen voor alweer een lunch. :blink: Chris en ikzelf vonden het toen tijd om afscheid te nemen van "ze Germans"...

Voor mijn part komt hier zeker nog een vervolg van. Zoals Jacq al aangaf, zijn ze allen compleet Z3-verslaafd. Een aantal van hun heeft er zelfs twee :blink: Een Roadster om te touren en een Qp als everyday car. Verder heb ik met een aantal van hun al gesproken over een Eifel/Ardennen rit, de Moezel rit, een Vogezen annex Zwitserlandtour,enz.... U hoort er nog van, zoals ze dat zeggen...

@ Jacq : zoals reeds gezegd, mijn mening bijgesteld, chapeau en tot een volgende keer graag...

@ Chris : het deed echt goed je nog eens te ontmoeten, thanks en hopelijk snel nog eens samen rijden...

@ Donna : your sharp image of us Z3 drivers, in that funny Irish accent, nice... But next time bring your Beetle, see if we can find a bunch of them to take a ride like this...

Hier nog wat foto's :

ederseez3de08021wx7.jpg

ederseez3de08023kh0.jpg

achteruit rijden mag nog wat geoefend worden, de rest is dik in orde ;)

ederseez3de08025fv2.jpg

Hey, waar is dat stuurwiel... (Chris en Donna kregen de meeste aandacht, hoe zou dat komen,...)

ederseez3de08040uy3.jpg

Mijn QP eindelijk in een deftige omgeving...

ederseez3de08033mc2.jpg

Met 40 Z3's waren we uiteindelijk. Zeer de moeite...

ederseez3de08089tt3.jpg

Zondagmorgen : eentje nam z'n hotelkamer, annex keuken, enz. mee op de rit. Chris heeft er de hele weg tegenaan mogen kijken. Ik ben 'm nog net bij't verlaten van de parking gepasseerd. (ben toch niet gek zeker...)

ederseez3de08110tx5.jpg

En weerom toeren op schitterende wegen

ederseez3de08131ya6.jpg

De duitse Huub was er ook...

ederseez3de08132um5.jpg

De Qp van Jorg, een van de organisatoren. Z'n vrouw Gabi was er met de 3.0 Roadster...

ederseez3de08144aw6.jpg

Terug naar huis. 't Was plezant. We moeten dit nog eens doen...

PS : ik zal nog wel een link naar de rest van de foto's plaatsen.

Link naar reactie
@ Jacq : zoals reeds gezegd, mijn mening bijgesteld, chapeau en tot een volgende keer graag...

Bedankt! Hoop ooit net zo goed te kunnen sturen als jij en Chris ;)

Als jullie in de buurt van Zoetermeer zijn, altijd welkom!

achteruit rijden mag nog wat geoefend worden, de rest is dik in orde :blink:

Ik geloof in vooruitgang :schater: Maar dát komt nooit meer goed haha, altijd slecht in geweest. :thumbup:

Briljant trouwens, dat je die zilveren Z3 nog mét caravan op de foto gekregen hebt.

Hier staan nog foto's van jouw team van voor de lunch:

http://rs252.rapidshare.com/files/147192183/edersee2008.zip

De Eiffelrit moet ook geweldig zijn. De Duitsers vertelden vol passie over géén stoplichten, géén tegenliggers, géén flitspalen, géén politie en heel veel scheurwaardige bochten.

Een echte "Knalrit"

Ik heb er eigenlijk nu al zin in :P

Weet iemand de website of forumnaam van de spuiter uit Wateringen? (Arno heet hij toch? Ik ben erg slecht in namen).

@z3mroadster: Was best leuk, die teams: Ze vertrokken met zo'n 5 minuten tijdsverschil en zo'n 12 auto's per groep. Ook bij de lunch wat minder hectisch dan 40 auto's die allemaal tegelijk willen parkeren.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.