Ga naar inhoud

(de)montage van interieurlijsten Z4


(S)toploss

Aanbevolen berichten

Ik vind de aluminium interieurlijst op het dashboard en de middenconsole niet mooi en wil deze laten bekleden met leer. Omdat ik dan toch bezig ben neem ik gelijk de rolbeugels mee. Wie heeft een handleiding waarin beschreven staat hoe je een en ander kunt demonteren?

Link naar reactie
  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geweldig, bedankt Paul. Italie is mijn favoriete vakantiebestemming en ik wil al jaren de taal leren maar heb het helaas nog niet gedaan. Alleen met de foto's moet ik desondanks een eind kunnen komen. :blink:

Link naar reactie
  • Administrator
Geweldig, bedankt Paul. Italie is mijn favoriete vakantiebestemming en ik wil al jaren de taal leren maar heb het helaas nog niet gedaan. Alleen met de foto's moet ik desondanks een eind kunnen komen. :blink:

Als je toch iets van tekst wilt weten in NL, geef ff een gil. Wellicht kan ik je helpen.

Link naar reactie
  • Administrator
On line translator werkt niet slecht trouwens :blink:

Dan krijg je zeker zoiets als: Franco nie begrijpe, bodem van kartone :schater:

Link naar reactie
  • Administrator
Precies, en feitelijk ben jij toch ook een "on line vertaler"

Klopt, alleen denk ik dat mijn Italiaans beter is dan de gemiddelde Praatvis :blink:

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Vrijdag in Solingen / Duitsland de via Ebay gekochte carbonleren interieurlijsten opgehaald. Had ook nog de dakmodule liggen en deze gisteren ingebouwd (kap open/dicht via standaard afstandsbediening). Vandaag was het dus tijd voor de interieurlijsten. Op basis van de Italiaanse handleiding (foto's, want tekst begrijp ik weinig of niets van) leek het een piece of cake maar dat viel nog tegen. Ik liep vast op het verwijderen van het middelste ventilatierooster. Maar met de laptop mee in de garage het volgende hierover gevonden:

Klik voor verwijderen ventilatierooster topic Bimmerfest (post#17)

Speciale tools zijn niet nodig. Met twee creditcards hard duwen tussen interieurlijst en ventilatierooster en hij spring er zo uit. Daarna kun je de radio en de bevestigingsschroeven van de interieurlijsten verwijderen. Overigens is het frezen zoals te zien is op foto's van het Italiaanse forum niet nodig. Waarschijnlijk is dat alleen relevant als je een uitschakelbare airbag hebt. De foto waarbij je een rode pijl het rechterventilatierooster in ziet gaan doelt op een speciale bevestigingklem op het meest rechtse pootje van de interieurlijst. Je kunt de lijst er pas uittrekken als je deze handmatig via het rooster hebt losgemaakt. Kostte ook veel tijd om dit te ontdekken omdat je niets ziet. Dit uiteindelijk opgelost door een klein spiegeltje met tape achter het dashboard te plakken. Je kunt dan zien waar de punt van je tangetje blijft en de klem die op het bevestigingspootje zit verwijderen. Alles bij elkaar toch een uurje of vier bezig geweest omdat je niet precies weet hoe het zit. De volgende keer is het niet meer dan een uur werk. Volgend weekend monteer ik de lijst op de middenconsole. Die moet er helemaal uit en zal ook wel weer de nodige verrassingen opleveren. Dan komen ook de foto's van het eindresultaat.

Link naar reactie

Had ik deze foto al eens hier geplaatst? Zo zit het rooster vast ... Eerst links en rechts dicht doen, dan schroevendraaier enrin en met CC de zijkant (een voor een) eruithalen.

Nee volgens mij niet Paul. Heb je nog meer unpublished material, van de middenconsole bijvoorbeeld :wave:

(Begreep al niet wat die Italiaan in dat rooster liep te klooien :unsure: Maar goed nu hebben we hier twee methodes :foto:

Link naar reactie
Had ik deze foto al eens hier geplaatst? Zo zit het rooster vast ...

Eerst links en rechts dicht doen, dan schroevendraaier enrin en met CC de zijkant (een voor een) eruithalen.

Was het maar zo eenvoudig, bij mijn zet kon ik de schroevendraaier er in steken, maar niet over de metalen strips krijgen (verkeerde hoek) Meer dan een uur aan het kloten geweest. Uiteindelijk gelukt, gelijk de gaten groter gemaakt, nu schroevedraaierer in en de boel komt los met een cc

Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Ik zie helemaal geen foto's klopt dat ??

Heb me ook al geregistreerd

Jij hebt toch ruime ervaring met interieurs uitbouwen? Dan moet je het zonder foto's kunnen :schater: Nee serieus toen ik de ombouw deed stonden er foto's bij. Ik zie ze nu ook niet meer :rambo:

NB Mail PVR hij heeft de originele foto's misschien nog wel

Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 11 maanden later...
Ja, maar vooral met de Z3 :newblush:

Bij de Z4 moet ik het nog allemaal uitvinden :D

help de foto`s voor het midden console zijn weg

wie heeft ze nog of weet hoe het moet???

dashbord is inmiddels hout verwijderd en vervangen voor m lijsten in alu erg mooi maar nu het midden console nog!!!

graag met spoed :newblush:

Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • Administrator

Ik weet niet of deze Duitstalige handleiding al eens vorobij gekomen is. Even aanklikken, 10 sec. wachten en extragraties downloaden:

klikkerdeklik

Als die al bekend is mag deze post natuurlijk weer verwijderd worden ...

Link naar reactie

voor iedereen dit dit gaat doen.

suc6

zelf mijn buurman monteur bij toyota heeft bmw een brief geschreven om op stage bij hun in japan te komen.

we zijn intotaal 1 dag bezig geweest wel wat bier gedronken natuurlijk ondertussen.

dashbord is te doen in 1,5 a 2 uur.

midden console reken maar op dik 4 uur

wellicht lukt het nu sneller

gr

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.