Ga naar inhoud

bezoek BMW Welt, Museum en Fabriek Munchen


Z3Mrunner

Aanbevolen berichten

De grote voorpret voor de Munchen rit gaat beginnen!

BMW München trip: Do 12 + Vrij 13 + Zat 14 juni 2008

titelsmall2fg4.jpg

cimg0144smallvh7.jpg

Vertrekpunt en overnachting te Arnhem

Het meetingpoint op 12 juni 5.30u is de parkeerplaats bij het Van der Valk Hotel in Arnhem. We gaan om 5.30u rijden.

Inmiddels zijn er al een aantal forummers die hebben aangegeven ivm het tijdstip van vertrek, de nacht voor vertrek in dit hotel te blijven overnachten.

Dit zijn:

- Marvin

- JuliZ3

- Z3MRoadster inclusief bijrijder

- Z3MRunner

- MDV

- HvLeden

- Mcoupe inclusief bijrijder

Verantwoordelijkheden & time frame

De eerste dag is qua planning nogal krap. Het is belangrijk dat iedereen op tijd bij BMW Welt is. Iedereen die te laat aankomt, kan helaas niet meer mee met de tour. BMW Welt heeft reeds aangegeven hier bijzonder strikt in te zijn, let hier dus goed op. Wees je bewust dat de rit naar Munchen een heel eind rijden is! Onderweg hebben we een lunch ingepland bij de oudste bratwurstkuche uit Duitsland. Echt de moeite waard.

bratwurstkuchesmallae1.jpg

Rit naar Zuid-Duitsland

De organisatie gaat er van uit dat iedereen de eerste dag, vanaf Hotel Arnhem vertrekt. Als je dit niet van plan bent, meldt dit dan vooraf bij de organisatie. Zodoende weten we of we compleet zijn en in ieder geval vanaf Arnhem, richting Duitsland rijden.

Het is waarschijnlijk ondoenlijk om de Z-tjes over de hele afstand richting Zuid-Duitsland bij elkaar te houden. Er zullen mensen zijn die van rustig cruisen houden maar er zijn ook types die bij het woord Autobahn al direct aan de horizon zullen verdwijnen. Er zijn ook rijders die al hebben aangegeven liever via een eigen route naar Munchen vertrekken.

Vanuit Hotel van der Valk in Arnhem zal de aanwezige groep richting Munchen vertrekken om 05.30 uur. Het is ieders eigen verantwoordelijkheid om op de eerste dag, tijdig op de volgend punten met bijbehorende tijdstippen aan te komen:

• 12.00 uur Lunch Nurnberg (indien haalbaar en anders skippen en doorrijden)

• 15.30 uur BMW Welt (verplicht tijdstip melden)

De Outline van de Z3 BMW Munchen trip:

Woensdagavond 11-06-2008

18.00 uur Overnachting in van der valk Arnhem voor de leden die anders te vroeg donderdag van huis moeten vertrekken.

Donderdag 12-06-2008

05.30 uur vertrek nabij Arnhem

12.00 uur Lunch Nurnberg

15.15 uur aan komst BMW Welt Munchen

16.00 uur BMW Welt compact tour. Een kijkje achter de schermen bij BMW Welt. BMW Welt

18.00 Inchecken Hotel

19.00 Diner Typisch zuid Duits restaurant

Vrijdag 13-06-2008

09.00 uur ontbijt

10.15 uur Bezoek OlympiaTurm

11.45 uur Lunch bistro OlympiaTurm

olympiapp7.jpg

13.00 uur Verzamelen BMW Fabriek. Een tour van 2,5 uur in het hart van de BMW fabrieken. BMW Fabriek Maximale groepsgrootte 30 personen.

16.00 uur Vrije invulling

19.00 uur Hofbrauhaus (via de tram van Hotel) voor Bavarian Evening inclusief buffet (euro 19,50 p.p.)

Das Hofbrauhaus Filmpje Hofbrauhaus

Bekijk maar lekker zelf wanneer jullie weer naar het hotel gaan maar let op het gezegde: 's avonds een kerel, 's ochtends een vent. Geen mietjes gedoe de volgende ochtend van: ik ben zo moe, ik voel me niet lekker, ik moet spugen in de cabrio etc.

Zaterdag 14-06-2008

08.00 uur ontbijt

09.00 uitchecken hotel

12.30 Autosalon Singen Auto Singen

13.30 uur lunch

14.30 uur vertrek naar Nederland

Deze outline zal de komende tijd steeds verder worden verfijnd en de inschrijvers hebben inmiddels een gedetailleerd draaiboek ontvangen met alle in's en out's.

Overnachtingen

12 & 13 juni: voor beide overnachtingen hebben we Hotel Amalienburg geselecteerd, vlak buiten Munchen in Obermenzing. Dit kleine hotel is vlak bij Restaurant Weichandhof waar we de eerste avond gaan eten. De tweede avond eten (en drinken) we in het centrum van Munchen in Hofbrauhaus wat we gemakkelijk met tram-metro kunnen bereiken.

h_1_test.jpg

Over het hotel:

- Belangrijkste punt: de Z's kunnen geparkeerd worden in de ondergrondse garage van het hotel :cooltext:

- Voor details over het hotel, zie website van Hotel Amalienburg

- Totaalkosten: 1-persoonskamer 2 nachten = EUR 159 , 2-persoonskamer 2 nachten = EUR 211

- Prijs inclusief ontbijt

- Reserveren: alle deelnemers wordt gevraagd om voor hun eigen reservering zorg te dragen. Dit kan op dit formulier.

- Opmerking: we hebben een redelijke korting kunnen bedingen :cooltext: .. vul bij Annotations 'BMW Holland' in en het bovenstaande tarief zal gehanteerd worden.

- Mocht je problemen hebben met het reserveren bij het hotel, PM me dan even.

bmwweltmediumat4.jpg

werkmediumap6.jpg

gastbedienungmediumoh8.jpg

BMW fabriek

Artikel over BMW Welt

BMW Welt

Eerder bezoek van Navigator BMW Welt (tweede gedeelte foto serie)

Bijdrage van Edwin:

Klik op de link, klik daarna op de knop free download, typ op de volgende pagina de code over en klik op continue.

Vervolgens nog 1 keer op de knop begin download en het bestand wordt opgehaald

BMW Magazine

de Auto - KNAC

Sneak preview:

Link naar reactie
  • Reacties 411
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ZzZekerrrr belangstelling !!!!

Neem even kontakt op met Aad-Z3 die was hier ook mee bezig. Hij heeft geloof ik kontakten die kant op.

Niet al te ver van Munchen ligt Auto Salon Singen link aan de Bodensee. Misschien aardig uitstapje voor de autoliefhebber om daar nog wat leuk speelgoed te bewonderen.

Mbt tijdstip, liever niet in de winter(banden)tijd.

Verder ZzZuperinitiatief !!! :cooltext:

Link naar reactie
ZzZekerrrr belangstelling !!!!

Neem even kontakt op met Aad-Z3 die was hier ook mee bezig. Hij heeft geloof ik kontakten die kant op.

Niet al te ver van Munchen ligt Auto Salon Singen link aan de Bodensee. Misschien aardig uitstapje voor de autoliefhebber om daar nog wat leuk speelgoed te bewonderen.

Mbt tijdstip, liever niet in de winter(banden)tijd.

Verder ZzZuperinitiatief !!! :thumbup:

Super, bedankt voor de tips!! Gaat leuk worden. :D

Link naar reactie

Lijkt me wel iets wat je als BMW liefhebber geZien moet hebben.

Mochten de aardstralen tegen die tijd positief Zijn heb ik er wel oren naar...WAUW...die AC-SchnitZels...Ik heb trek gekregen.

@Roger: Alleen die van Lolo Ferrari Zouden nog opvallen naast Zo'n über-hamburger... :thumbup:

Link naar reactie
Afhankelijk van de datum wil ik ook wel mee !

He top! Als het zo door gaat en we kunnen een acceptabele datum voor een ieder prikken, wordt het nog een groot feest in Munchen. Heb er nu al zin in. :thumbup:

Link naar reactie

:D-->

QUOTE(Richard B @ 29 Jan 2008, 15:56)
leuk idee :thumbup: indien de datum past gaan we mee.

Idem hier . Als de datum past, ga ik zeker mee.

Vorig jaar deed AC Vlaanderen dit bezoek ook (enkel BMW Welt) en had toen al niet de mogelijkheid om mee te gaan.

AC BMW Vlaanderen in Munchen

Eerste deel vd foto's zijn van bezoeken aan AC Schnitzer en Alpina, laatste deel is van in Munchen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.