Ga naar inhoud

Help! Console vervangen


ZZZ-Woudsend

Aanbevolen berichten

...en toch lukt het niet. Ik heb het forum al afgezocht en heb ook al wat handleidingen gevonden. Inclusief de bekende oem tekeningen. Ik wil mijn middenconsole vervangen.

Ik lees overal dat het een kwestie is van 4 schroefjes. Ik kan ze alleen niet vinden! Wel vind ik deze afgedek plaatsjes. Zitten hier de schroeven onder die ik moet hebben? Ik heb al geprobeerd om ze er af te halen. Helaas gaat dit niet. Ik beschadig de boel alleen maar :kisstogether:

Wie o wie kan even helpen aan te geven waar en welke schroeven ik nu moet hebben? Dit kan nog niet zo ingewikkled zijn?

Link naar reactie
  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Volgens mij is het niet mogelijk. Gewoon doorprikken en een paar nieuwe halen bij de dealer (kost niet veel) Andere optie is deze eruit proberen te lepellen, maar met als mogelijk gevolg dat je de behuizing beschadigd. :kisstogether:

Link naar reactie

Misschien dat de foto's eerder zijn genomen, maar onder het asbakje zit ook een grote centrale schroef. Dan heb je aan de achterzijde nog twee schroeven aan de zijkanten, en ik meen ook aan de binnenzijde van het afdekplaatje al weet ik dat niet meer zeker.

Radio losnemen.

Kachelpaneel is aan de bovenzijde los te wippen wanneer je de radio verwijderd hebt.

Boven de radio zit het middenconsole ook nog met twee schroeven vast!!!

Schakelhoes+pook lostrekken.

En die vier aangegeven schroeven. Die dopjes zijn een PITA, maar met heel klein plat schroevendraaier moet het los te wippen zijn.

Handremhoes lostrekken en terwijl je de achterzijde van het middenconsole omhoog trekt, de hoes door de opening manouvreren.

De nodige knopjes kun je tijdens het verwijderen van het console omhoog wippen en de schakelaar lostrekken.

Begin het console aan de achterzijde omhoog te trekken, aan de voorzijde zit hij in het dashboard gehaakt.

Niet de moed opgeven, het is vast een enkel schroefje. :kisstogether:

Link naar reactie

Dank voor alle hulp. Ik ben inmiddels een heel end op weg. Zal later nog wel wat pics posten. Het was meer werk dan ik dacht. Ik ben nu aan het afronden. Loop nog tegen een paar kleine probleempjes aan. Wellicht dat iemand nog antwoord heeft:

Onder de console bevinden zich nog twee kleine lampjes. Waar horen deze precies? Volgens mij een bij de aansteker en eentje voor bij het asbakje. Ik kan alleen niet vinden waar ze nu precies geplaatst moeten worden. (Weer niet goed opgelet bij het uitelkaar halen....) Kan iemand uitsluitsel geven waar ze precies horen?

Link naar reactie
Wellicht dat ze uit de kachelknoppen gevallen zijn, maar die lampjes zitten stug vast normaal. Het lampje van de aanstekerplug clip je vast, die van de asbak heb ik nooit goed vast gekregen, die steek ik altijd in de asbak in de hoop dat hij blijft zitten.

Vastclippen? Op de plug zelf? Mmmm...dan moet ik de console weer gedeeltelijk los gaan halen :kisstogether:

Link naar reactie

even een update en wat foto's. Het loopt toch een beetje uit de hand :kisstogether: Enniewees...Ik heb er inmiddels een nieuwe zwarte console in:

dsc2099bv8.jpg

Maar..... heb besloten om - nu alles er toch uit ligt - mn console verder te upgraden naar het facelift interieur. Vind dat ronde klokje namelijk prachtig en de knoppen / schakelaars iets gestyleerder overkomen. Via e-bay al een en andere voor een zacht prijsje op de kop getikt. Daarnaast ook de dealer weer aan het sponsoren. Ik hoop zaterdag het meeste in huis te hebben.

Zoals de boel er nu bij ligt wordt ik ook niet echt vrolijk van... :nono:

dsc2100pf1.jpg

Zodra de boel af is zal ik wat pics van het eind resultaat plaatsen

Oja...wie kan mij meer vertellen over het aansluiten van het ronde klokje ten opzichte van de oude. Ik begreep dat er wat knipwerk benodigd is. En zoals je op de foto kunt zien is er nogal wat keus in het aanbod van te knippen draden ;)

Link naar reactie

Alright. Heb het klokje. Ben alleen bang dat dit toch iets complexer gaat worden. Der oude aansluiting heeft zes polen en de nieuwe slechts drie! Er staan nummers op de polen. Bijgaand wat foto's om de boel te verduidelijken. Wie weet een oplossing om het nieuwe klokje aan te sluiten?

Stekkertje:

dsc2151kn4.jpg

Oude en nieuwe aansluiting:

dsc2153pk0.jpg

De knop voor het bedienen van het dak wordt naar achteren verplaatst. Uiteraard zijn de draden nu te kort. Kan deze gewoon knippen en er een stuk tussenplaatsen of verzin ik nu iets wat geen slimmem oplossing is???

Wederom dank voor alle hulp!

Link naar reactie
Ahum, daarom heb ik dit in mijn zzz door Ruud laten doen.

Maandag jl. om precies te zijn en ome Ruud was er precies een uur mee bezig.

Ook m'n hardtop heeft ie gefixt.

Nog bedankt he Ruud!

Ziet er super strak uit :angry: Ik vind het alleen leuk om het zelf te doen. Al zal ik nooit zelf aan het motorisch deel gaan lopen knutselen. Als ik er echt niet meer uit ga komen dan op naar Ruud.

Link naar reactie

Ja. Het is inderdaad een analoog klokje. Geen boordcomputer. In de oude situatie heb ik met zes draden te maken. Het ziet naar uit dat ik de originele stekker dus ook moet vervangen. Kun je deze stekkertjes gewoon bij een electronica zaak kopen of wordt het weer een ritje naar de dealer?

Link naar reactie

Wellicht dat een goede electronicazaak iets voor je heeft, en ik weet ook niet of de dealer je hier aan kan helpen. Ik herken hem volgens mij op deze pagina:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=61&fg=15

nummer 3: 61138377072

De overige kabels isoleer je gewoon met wat tape.

De knop voor het bedienen van het dak wordt naar achteren verplaatst. Uiteraard zijn de draden nu te kort. Kan deze gewoon knippen en er een stuk tussenplaatsen of verzin ik nu iets wat geen slimmem oplossing is???

Ik prefeer zelf altijd om nieuwe kabels aan elkaar vast te solderen en dan een krimpkousje eromheen te zetten, maar een kabelschoentje kan natuurlijk ook altijd.

Link naar reactie

Mmmm. Ik heb zojuist het kloje uit elkaar gehaald. Nu kan ik het originele stekkertje plaatsen om even te testen. (deze heeft zes polen terwijl het klokje maar drie heeft) Het klokje begint direct te oranje te branden. Hij doet dit alleen continue. Ook als het contact uit staat. Is dit de bedoeling? Lijkt me eerlijk gezegd niet...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.