Ga naar inhoud

Z3 invoeren?


Gast Gast_Marc

Aanbevolen berichten

Een kennis van me woont in Duitsland en biedt me zijn Z3 aan (1.9 uit '96) tegen een gunstige prijs. Indien ik besluit tot aankoop over te gaan, is het dan gemakkelijk om de auto naar NL te krijgen? Dwz, kan ik de auto vanuit Dtsl naar NL rijden op Duitse platen, om vervolgens een afspraak met de RDW te maken? Iemand ervaring?

Link naar reactie
  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Let op:

Deze site verdwijnt zeer binnenkort omdat ik van provider verander.

sla de gegevens op als u ze nodig heeft, want binnekort (1 september 2004) zijn ze niet meer beschikbaar. Het begon allemaal met deze Tigra

Importeren, waar begin je aan !!! 

U wilt een auto kopen maar u deinst terug van de hoge vraagprijzen in Nederland? Kijk toch eens verder om u heen! Dit is Europa. We hebben de € en dat maakt het vergelijken van de prijzen in Nederland met de prijzen in de landen om ons heen een stuk makkelijker. U ziet dan al snel dat de prijzen voor auto's in Duitsland een stuk lager liggen dan in Nederland. Zeker als u een beetje autofreak bent is het de moeite om een kijkje over de grens te nemen. Geen land waar de mensen zoveel extra's op auto's zetten als in Duitsland. Spoilers, skirts, sportuitlaten, verlagingsets, lichtmetalen velgen, racestoelen etc, meestal zit er wel iets van dat op. En Duitsers zijn trots op hun auto. Ze zijn er (doorgaans) dan ook zuinig op.

Ik heb zoveel vragen 

Maar ja, een auto importeren, dat is toch moeilijk en wat kost dat bij elkaar eigenlijk? Moet ik nog BTW betalen? En hoeveel BPM moet ik betalen? Wat kost een keuring en hoe krijg ik die auto naar Nederland? Mag ik wel in een Duitse auto rijden? Hoe zit het met de verzekering? Waar moet ik nog meer aan denken? Lees verder en u krijgt het antwoord.

Wij zochten een auto voor mijn vrouw en hebben toen (augustus 2002) zelf een Opel Tigra geïmporteerd vanuit Duitsland. We hebben er in totaal, dus inclusief alle bijkomend kosten nog geen €  5.000,- voor betaald. Probeer voor die prijs maar eens in Nederland een (mooie) Tigra te kopen!

Okay, u heeft dus besloten een auto vanuit Duitsland te importeren. Maar hoe gaat dat chronologisch in zijn werk? Goed, daar gaan we:

Zoek op internet

Begin eerst uw zoektocht op een van de Duitse autosites. Alle "links" staan trouwens onderaan de pagina netjes gerangschikt. Mijn ervaring was het beste met mobile.de . Veel aanbod en scherpe prijzen, auto's te selecteren op postcode, kleur, waarde, aantal gereden kilometers etcetera. Op faircar.de lijkt het aanbod bijna uitsluitend van handelaren te komen en zijn de prijzen hoger. Op autoscout.de komt u vaak auto's tegen die ook op mobile.de te koop staan. Koop de eerste weken sowieso niet. Kijk meerdere keren per week op internet om een goed beeld te krijgen welke auto's snel verkocht zijn en dus scherp geprijsd zijn, en welke auto's schijnbaar een te hoge vraagprijs hebben. U weet dan na een tijdje wat een goed bod is en wat niet. U merkt vanzelf dat hoe dichter de verkoopplek van de auto bij Nederland ligt, des te hoger is de vraagprijs. Zuid Duitsland is goedkoper, maar het laagst zijn de prijzen in het voormalige Oost Duitsland. Men heeft daar minder geld te besteden dus dat drukt blijkbaar de prijzen. Waarschijnlijk is er ook bezuinigd op het onderhoud dus goed opletten is geboden! Duitsers zijn doorgaans "Pünktlich", dus ze hebben alle garagenota's. En een volledig verkoopcontract invullen en ondertekenen is er een vanzelfsprekendheid. Leg alles vast, laat ze verklaren dat de auto schadevrij is, geen verborgen gebreken heeft etcetera. Dat is de gebruikelijke gang van zaken in Duitsland en wordt niet gezien als een blijk van wantrouwen.

Verkoopcontracten zijn te downloaden op de verschillende autosites. Klik als u een auto gaat kopen op een van deze twee links:

(ver)koopcontract 1 of (ver)koopcontract 2

 

Kijken

U heeft een keuze gemaakt. Maak een afspraak en ga kijken. Mijn eerste keer kijken werd een teleurstelling. De auto - een verlaagde zwarte Opel Tigra 1.6 uit 1995 met dubbel airbags, airco en prachtige BBS velgen- zag er op de foto goed en glimmend uit , maar bleek in het echt erg dof te zijn uitgeslagen en had twee flinke krassen over de rechter zijkant van de auto. Ook bleek de vering 'kneiterhard' te zijn. Een kart heeft meer vering!! Hoewel de verkoper z'n prijs liet zakken naar uiteindelijk € 3.400,- was dit niet de auto die ik zocht. Dat was dus 2½ uur heen en 2½ uur terug rijden voor niks. Gelukkig heb ik een leasebak, heb ik dus geen kosten en blijft het bij verloren tijd. Goed doorvragen dus voordat u een afspraak maakt. Hoe is de lak? Zitten er krassen op? Zijn er gebreken?

Meerdere keren bleek ik achter het net te vissen omdat het een paar dagen duurde voordat ik per email antwoord kreeg en dan was de auto al weg, want ook handelaren struinen internet af. De handelaren bellen vaak dezelfde dag dat de auto op internet wordt aangeboden en bieden er een handelaarsprijs voor. Ze komen zelfs met autoambulance voor rijden, wapperen met bankbiljetten. Het schijnt te werken. Maar geduld is een schone zaak en de keuze is ruim genoeg.

Mijn vrouw had slechts een paar specifieke eisen. De Opel Tigra moest zwart metallic of zilvergrijs metallic zijn, uitgerust met airco of liever een schuifdak, hij moest 2 airbags hebben, en de auto moest lichtmetalen velgen hebben. De meeste Tigra's zijn rood of blauw van kleur, daarna komt zwart en dan de overige kleuren. Zilvergrijs metallic zie je maar weinig. Uiteindelijk vond ik in Billstedt, een 'suburb' van Hamburg, een zilvergrijze Tigra met prachtige OZ Racing velgen, brede banden met lage wang, verlaagd, sportuitlaat, elektrisch schuifdak, en aluminium accenten (zoiets als dashboard met wortelnoten inleg, maar dan geen wortelnoten maar aluminium versieringen), en nog geen 90.000 kilometers op de teller. De vraagprijs was €  5.000,- maar na 2 weken niet verkocht te zijn deed ik een bod van € 4.300,-. Pas een week daarna werd telefonisch gereageerd door de verkoper. Of ik nog geïnteresseerd was. Aldus een afspraak gemaakt en het volgende weekend zouden we richting Hamburg gaan. Overnachten deden we van vrijdag op zaterdag bij mijn ouders in Assen zodat de reis vanuit Assen naar Hamburg 'slechts'  2½ uur was. De gehele reis in 1 keer rijden is bijna 5 uur !! Te ver voor Nederlandse handelaren die de koopjes van net over de grens ophalen. Die hadden dan ook niet gebeld.

Oja, bij Oldenburg, vlak voordat de snelweg ophoudt, staan 3x vlak achter elkaar verkeersborden aan beide zijden van de rijbaan met daarop aangegeven dat de maximum snelheid daar 100 km per uur is. Er staat vlak daarna meteen een fotocamera in de flauwe bocht naar links in de middenberm. Deze is niet tijdig te zien, dus snelheid aanpassen!!

Na wat heen en weer bieden -de auto had een elektrisch gebrek, de "leerlaufgange" oftewel het electronisch gedeelte dat de toeren bij stationair draaien op ±  900 tpm houdt, had kuren. Dit onderdeel was net vervangen maar deed het nog steeds niet goed- kochten we 'm uiteindelijk voor €  4.000,-. De week er op hebben we 'm opgehaald en contant betaald.

Kentekenbewijs 

Zorg dat u zowel het Fahrzeugschein als de Fahrzeugbrief krijgt. Zorg dat de auto TUV geprüft is, en dat de TUV nog geldig is. Elke wijziging op/aan de auto moet vermeld staan op het Fahrzeugschein. Zelfs een bredere bandenmaat dan standaard moet er op aangetekend zijn.

Verzekeringen 

Exportverzekering

Bijna niemand weet dat maar in Duitsland kun je wel degelijk een exportverzekering afsluiten. Dat kan bij elk Duits ADAC station. Kost wel een paar centen. € 120,- namelijk. € 80,- voor de verzekering en € 40,- voor de 'zulassung'. Dan is ie 15 dagen W.A.-verzekerd. Klik op Adac.de voor verdere gegevens.

Let op: voor de Zulassung moet u ook naar het gemeentehuis. Die is dicht in het weekend. Als u 's-ochtends tussen 9 en 12 uur e.e.a. op het gemeentehuis regelt kunt u het exportkenteken dezelfde dag nog krijgen. Vergewis u eerst goed bij Adac hoe dit exact in zijn werk gaat om niet voor verassingen komen te staan.

Het kan ook goedkoper: Leg schriftelijk vast dat de vorige eigenaar de W.A.-verzekering (aansprakelijkheidverzekering) in stand houdt tot u thuis bent.

Leg schriftelijk vast dat u overeengekomen bent dat u pas juridisch eigenaar bent op het moment dat de auto bij u voor de deur staat, anders kan de (Duitse) verzekeraar bij schade moeilijk doen. Immers, als de auto aan u verkocht is, is de verkopende partij, de verzekeringnemer op de polis, geen eigenaar meer en kan de verzekeraar zich op het standpunt stellen dat het verzekeringscontract dus beëindigd is. Een verzekering is een overeenkomst tussen twee partijen. Als de verzekeringnemer, één van de twee partijen, geen verzekerbaar belang heeft (de auto is aan u verkocht) dan is de overeenkomst tussen de verzekeraar en de vorige eigenaar ook niet meer geldig. Goed regelen dus.

Gelukkig zitten zowel de verkoper als ik "in de verzekeringen" en hebben we het goed schriftelijk vastgelegd.

U kunt ook proberen de auto voor aanvang van de terugreis in dekking te geven bij uw huidige verzekeraar. De meeste verzekeraars doen daar erg moeilijk over, of doen het helemaal niet.

De terugreis 

Rijd voorzichtig naar huis. In Nederland bent u in overtreding want u mag als Nederlander niet in Nederland met een auto met een buitenlands kenteken rijden. Officieel moet de auto op een autoambulance vervoerd worden. Hoe verzinnen ze het. Wat denk je dat dat kost?!! Laten ophalen kost € 0,70 per kilometer (tel de kilometers héén en terug bij elkaar op!). Zelf ophalen met een gehuurde autoambulance als aanhanger achter je auto kan ook, maar dan moet je een flinke auto hebben om te trekken en dan nog de huur van de auto-ambulance en de tijdsduur: Je kunt niet hard rijden met een zwaar beladen aanhanger achter je auto!

Van Hamburg tot de grens heb ik in de Tigra gereden en mijn vrouw in onze leasebak. Aan de grens hebben we van auto gewisseld en heeft mijn vrouw het stuk in Nederland gereden. Een vrouw achter het stuur komt vertrouwd(er) over en als je je netjes aan de maximum snelheid houdt is de kans dat je aangehouden wordt te verwaarlozen.

Vraag thuisgekomen direct bij de RDW een keuring aan. Houd rekening met een wachttijd van weken tot maanden, en bepaal je keuze van het keuringsstation aan de hand van de verschillende wachttijden, maar ook welk RDW-station de service heeft om -zonder meerkosten- dezelfde dag het kentekenbewijs aan te vragen bij het RDW in Veendam. Het RDW station in Amsterdam heeft die service en het kentekenbewijs ligt dan binnen een paar dagen bij u thuis op de vloermat. Bij ons zat net het weekend er tussen. Donderdag was de auto gekeurd en dinsdag lag het kentekenbewijs op de vloermat. Het RDW keuringsstation in Amsterdam had (nu niet meer schijnt het) echter ook lange wachttijden. Iets wat wij ons te laat realiseerden en zo kwam het dat de Tigra na de koop 2½ maand gestald moest worden in afwachting van de keuring. De auto mag officieel niet op de openbare weg staan! Gelukig konden wij onze Tigra stallen bij een vriendelijke Opel dealer die de auto zelf een beurt gegeven heeft, 'voorgekeurd' heeft en het electrische probleem verholpen had (de reparatie koste ± € 300,-). Je moet er namelijk niet aan denken dat de auto op een kleinigheidje afgekeurd wordt en je weer weken of maanden moet wachten voor de herkeuring.

C.V.O. 

Vraag bij de Nederlandse importeur van het merk van uw keuze of een C.V.O. verklaring nodig is. Dit is afhankelijk van de leeftijd van de auto. Ik geloof vanaf bouwjaar 1996 verplicht. Een C.V.O. is een Certificaat van Overeenkomst, oftewel een verklaring van de officiële importeur dat de gekochte auto voldoet aan de geldende eisen in de Europese Gemeenschap, die ook in Nederland gelden. Kosten (bij Opel Nederland) €  81,-, vooraf te betalen. Het C.V.O. heeft u na betaling na ± 10 dagen in huis.

Let op. Inmiddels heb ik van diverse lezers vernomen dat het verkrijgen van een C.V.O. niet altijd zo makkelijk gaat als bij Opel Nederland. Importeurs van andere merken verwijzen soms naar de Duitse importeur of fabrikant, of wensen zelf eerst een (kostbare) keuring te verrichten. Er was zelfs een keer iemand die geen C.V.O. kreeg van de importeur omdat de importeur geen zaken doet met particulieren. Daar sta je dan met je goede gedrag...

Als u al weet welk merk u wilt kopen, vraag dan alvast van te voren hoe de procedure is bij de Nederlandse importeur van dat merk.

D-day 

Maak de ééndag-kentekens zelf. U krijgt van het RDW een schriftelijke bevestiging van uw afspraak en een ééndagskentekenbewijs toegestuurd. Gewoon een plankje spaanplaat wit verven en met zwarte verf de letters en cijfers er op schilderen. De afmetingen van de plank en van de letters & cijfers staan voorgeschreven in de begeleidende brief van het RDW bij het ééndagskentekenbewijs.

Rijd de auto naar het RDW-keuringssation. Lever de Fahrzeugbrief, Fahrzeugschein en het C.V.O. in, en wacht 20 tot 30 minuten (waarom duurt dat zo lang??) op het invoeren in de computer en het controleren van de stukken door het RDW personeel.

Rijd als u aan de beurt bent de auto naar de toegewezen ingang/brug en dan duimen draaien maar..... De keuring is niet veel meer dan een APK keuring en duurt 20 minuten. Wat me opviel was dat er erg nauwgezet naar de wielophanging en stuurinrichting gekeken werd. De ophanging kreeg van alles te verduren door dat de banden op beweegbare platen gezet werden die alle kanten opgingen.

Gelukkig werd er niets gezegd over de wel erg dikke banden die bijna buiten de carrosserie uitsteken of de wel erg lage grondvrijheid (verlaagd met 4 cm in combinatie met de lage wang banden).

BPM betalen 

Nadat de auto goedgekeurd is, krijg je nog geen verklaring. Nee, dan krijg je een formulier waarmee je naar iemand gaat die in het gebouw in een apart kantoortje zit en het hele formulier overtypt in een ander systeem op de computer. Lekker handig! Weer een ½ uur wachten. Dan op naar de douanebeambte, die ook in hetzelfde pand zit. Deze persoon gaat de B.P.M. vaststellen. Helaas, niemand daar. Het is namelijk lunchtijd. Weer bijna een uur wachten...

B.P.M. wordt geheven over de uitvoering inclusief accessoires af fabriek. Dus in ons geval inclusief 2e airbag en electrisch schuifdak. Na ontkennend te hebben geantwoord op de vraag of de auto met ABS was uitgerust, werd dit door de douane beambte daadwerkelijk controleerd. Sjoemelen met de accessoires hoef je niet te proberen.

Er werd geen BPM gerekend over de verlagingset, de mooie OZ-Racing velgen of de brede Toyo lage-wang banden. Dat setje koste nieuw DEM 5.000,-. dus zo'n € 2.300,-. Of dat 'procedure' is of gewoon vergeten weet ik niet. We hebben er niks van gezegd natuurlijk. Waarschijnlijk hoeft er geen BPM over betaald te worden omdat het geen accessoire 'af fabriek' betreft.

Op de site van VWE (zie de link onderaan de pagina) is er een mogelijkheid om te laten uitrekenen hoeveel B.P.M. betaald moet worden. Klopte bijna op de €-cent in ons geval. Handig!

Oja, u kunt bij het RDW en de douane gewoon pinnen hoor....

BTW 

B.T.W. hoef je niet te betalen als de B.T.W. al in het E.U.-land waar je de auto koopt is betaald. Dus "Mehrwertsteuer ausweisbar" betekent weliswaar dat je 16 % BTW terug kan vragen in Duitsland,of een ander land dat lid is van de Europse Gemeenschap, maar dan moet je wel weer 19 % BTW in Nederland betalen. Heeft voor particulieren geen zin dus.

De kosten op een rijtje 

€ 4000,00  aankoop auto

€ 45,00  verwijderingsbijdrage

€ 81,00  C.V.O.

€ 93,00 R.D.W. keuring

€ 9,75 tenaamstelling kentekenbewijs deel II

€ 636,00 afdracht verschuldigde B.P.M.

€ 22,00 nieuwe kentekenplaten

€  4.888,75 Totaal (extra kosten dus € 888,75)

Verklarende woordenlijst 

Scheckheft gepflegt = dealer onderhouden

Beifahrerairbag = pasagiersairbag

Doppelairbag = twee airbags

Klima = airconditioning

Sportfahrwerk = sport(ieve)vering

Tiefer gelegt = verlaagd

Auspfuff = uitlaat

ALU's = lichtmetalen velgen

gecleand = merklogo's en typeplaatjes verwijderd

Leuchtmachine = dynamo

UTM = umtauschmotor = ruilmotor

ATM = austauschmotor = ruilmotor

Einwandfrei = zonder gebreken

ZV = zentralverschiedlung = centrale deurvergrendeling

ZV mit FB = fernbedienung = centrale deurvergrendeling met afstandbediening

EFH = elekrische fensterheber = electrisch raambediening

elFH= elekrische fensterheber = electrisch raambediening

ES = elektrisch scheiben = electrische raambediening

SD = schiebedach = schuifdak

ESD = elektrische schiebedach = elektrisch bestuurd schuifdak

Colorverglasung = getinte ramen

Verbundglas = zo'n blauwe band bovenin je voorruit

Servo = stuurbekrachtiging

Nebelsw= nebelscheinwerfer = mistlampen

Breitreifen = brede banden

Links

Autosites

                               

Exportverzekering

VWE

Lees wat het kost als u geen poespas wilt en alles wil uit besteden. Het bedrijf VWE in Heerhugowaard kan alle zorgen uit handen nemen of zoals u wilt een deel van de handling op zich nemen. Ook voor het uitrekenen van de verschuldigde B.P.M. kunt u hier terecht.

VWE.NL

RDW keuring

Lees wat de kosten van de keuring zijn en vooral: wat de wachttijden zijn bij welk keuringstation. De verschillen kunnen aanzienlijk - tot wel 2 maanden - zijn.

RDW.NL

Vragen? Opmerkingen?

Stel je vraag of ventileer je mening in het gastenboek door te klikken op de afbeelding '  view my guestmap '. Als daar geen antwoord op komt, dan kun je een e-mailtje sturen naar mij maar éérst in de guestmap proberen a.u.b.!!

geen antwoord gehad, dus toch maar een email naar Erik

last updated 04-01-2003

 

Net terug van de keuring 

 

 

 

Link naar reactie

Zelf ben ik op een exportkenteken van de dealer naar huis gereden. Beetje hulp van de dealer verkrijgen komt altijd van pas ;)

Je mag als Nederlander eigenlijk niet op D kenteken rijden, maar te hard rijden mag ook niet :(

Natuurlijk wel een NL verzekering afgesloten op chassisnummer voordat ik ging rijden !

Maar als je vriend/kennis de auto nog een dagje langer in de verzekering laat, kan je gewoon op zijn platen rijden, toch :D

Link naar reactie

Heb zoiets ongeveer ook als eens hier op het forum geroepen. FF de zoekfunctie benutten! :(

Als er nog vragen zijn gewoon ff mailen doe dit al 10 jaar gemiddeld twee, drie keer per jaar, heb dus alles wel eens meegemaakt en ken ook alle opties ondertussen. Zo kan ik al een tip geven de exportverzekering van het ADAC alleen te nemen als er geen alternatief is. Mijn ervaring is dat er bij het betreffende strassenverkehrsamt (hij noemt het gemeentehuis) meestal goedkopere exportverzekeringen worden aangeboden.

;)

groet,

Pierre

Link naar reactie
  • 3 jaren later...

De linkjes in het artikel doen het helaas niet meer :kisstogether: . Ik ga volgende week een Z3 uit Duitsland ophalen. Ik dacht alle documentatie wel te hebben. Nu lees ik echter dat je in veel gevallen ook een CVO moet afgeven. Geldt dit ook voor het invoeren van een Z3 en is deze makkelijk te verkrijgen via BMW Nederland?

Link naar reactie
De linkjes in het artikel doen het helaas niet meer :rolleyes: . Ik ga volgende week een Z3 uit Duitsland ophalen. Ik dacht alle documentatie wel te hebben. Nu lees ik echter dat je in veel gevallen ook een CVO moet afgeven. Geldt dit ook voor het invoeren van een Z3 en is deze makkelijk te verkrijgen via BMW Nederland?
Yep, geld ook voor een Z3, even chassisnummer doorgeven aan de dealer en hij regelt de rest. Volgens mij heb ik hier overigens 30 euri voor moeten betalen :kisstogether:
Link naar reactie
Een kennis van me woont in Duitsland en biedt me zijn Z3 aan (1.9 uit '96) tegen een gunstige prijs. Indien ik besluit tot aankoop over te gaan, is het dan gemakkelijk om de auto naar NL te krijgen? Dwz, kan ik de auto vanuit Dtsl naar NL rijden op Duitse platen, om vervolgens een afspraak met de RDW te maken? Iemand ervaring?

Voor 1998 heb je een CVO nodig, heb je deze niet ... dan is het enige wat de RWD doet, je auto wegen voor een kentekengewicht.

Is de auto van 1998 of later, dan nemen ze direct het gewicht van de Fahrzeugbrief over.

Je kunt als je geen CVO (in het Duits: EWG) hebt, deze beter ook niet aanvragen. Het wegen bij de RDW is goedkoper.

Je mag als Nederlander nooit in Nederland rijden met een buitenlandse auto (behalve huurauto of auto van je eigen buitenlandse bedrijfje), je loopt het risico op een boete van 2 maal het verschuldigde BPM-tarief.

Link naar reactie
He...nu krijg ik verschillende antwoorden. Wel of geen CVO?? De een zegt van wel en de ander niet...

De Z3 in kwestie is er eentje uit 1997. Heb ik dan voldoende aan de fahrzeugbrief?

Je hebt hem NIET nodig.

Wanneer je wel een CVO hebt, nemen ze het gewicht van de CVO over op het kentekenbewijs (en wegenbelasting)

Wanneer je geen CVO hebt, word de auto gewogen (zorg dat je met een zo goed als lege tank aankomt, kan je jaarlijks wat tientjes schelen) en dit gewicht komt op je kentekenbewijs.

Ik weet dit 300% zeker... heb dit eerder al gedaan.

Link naar reactie

Ik wil hier wel even op reageren, zoals jullie bij mijn invoeringsperikelen hebben kunnen lezen had ik bij mijn Z4 invoeren (bj. 2003) GEEN! CVO en op de fahrzeugbrief stonden 2 typegoedkeuringen in mijn geval

hierdoor moest mijn auto opnieuw worden gewogen met het feit dat ik iedere maand een belastingtarief hoger betaal dan andere Z4 rijders, dus lijkt het mij een prima idee voor de keuring toch een CVO te regelen om alle narigheid van een of andere lul van een keuringsmeester uit te sluiten.

André

Link naar reactie
enne waarom heeft Rob dit bericht bewerkt? :)

Omdat de mods het reply-gedrag een beetje volgen. Zie hier.

Martin replied in dit geval direct onder jouw bericht jouw verhaal*) opnieuw.

Bij het onnodig herhalen van foto's en/of teksten halen we die weg.

*) Ik wil hier wel even op reageren, zoals jullie bij mijn invoeringsperikelen hebben kunnen lezen had ik bij mijn Z4 invoeren (bj. 2003) GEEN! CVO en op de fahrzeugbrief stonden 2 typegoedkeuringen in mijn geval

hierdoor moest mijn auto opnieuw worden gewogen met het feit dat ik iedere maand een belastingtarief hoger betaal dan andere Z4 rijders, dus lijkt het mij een prima idee voor de keuring toch een CVO te regelen om alle narigheid van een of andere lul van een keuringsmeester uit te sluiten.

André

aangepast door Rob
Link naar reactie
Zelfs al heb je een cov maken ze nog fouten, kom er laats achter dat ik een M QPE heb :schater:
Ik heb hem zaterdag in real live mogen aanschouwen :rolleyes: ik wist niet dat er QPe's waren met zo,n groot open dak :schater: btw het is wel de mooiste QPe van het forum no affence QPe boy's :thumbup:
Link naar reactie
Ik heb hem zaterdag in real live mogen aanschouwen :rolleyes: ik wist niet dat er QPe's waren met zo,n groot open dak :schater: btw het is wel de mooiste QPe van het forum no affence QPe boy's :thumbup:

Jaaaaaaaaaaaja, via het forum durf je wel! :schater::schater:

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Ik zit er ook over te denken een auto uit Duitsland te halen... een Audi TT Roadster in mijn geval.

Het lijkt er dus op om het beste wel voor een CVO te zorgen, om alle mogelijke narigheid te voorkomen.

Maar nu mijn vraag, waar haal ik die vandaan voor een duitse auto.. bij de leverancier in DUitsland of bij de importeur in Nederland. En wat heb je nodig voor het aanvragen hiervan, want ik heb ergens gelezen dat dat dus ook zo 10 dagen kan duren?

Hoop wat te horen!!

Link naar reactie

Je hebt de CVO niet persé nodig....

Meestal krijg je hem vanuit Duitsland mee van de eigenaar.

Wanneer je hem niet hebt, moet je bij de RDW 19,- EURO weegkosten betalen .... dat is altijd beter dan lang wachten op een CVO (EWG) en er misschien dik voor betalen.

Maar waarom in godsnaam een Audi TT Roadster???

De nadelen t.o.v. een Z3:

- Voorwiel aandrijving (in het beste geval 4-wiel, maar dat is nog geen achterwiel)

- Enorme hoeveelheid electrische storingen (vooral het dashboard, calculeer daar maar alvast een euro of 600 voor in)

- Vierpitter turbo met korte turbo-levensduur (trek hier ook 1000 Euro voor uit)

- Het is eigenlijk een VW-Golf onderhuids ... oftewel een Golf ik rokkostuum

- Etc.

Conclusie: Direct een Z3 aanschaffen!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.