Ga naar inhoud

Beenruimte maken.


Marvin

Aanbevolen berichten

:wave: In navolging van al diverse vragen op het forum over het maken van meer beenruimte voor de bestuurders met een wat lang of langer lijf als anderen, nogmaals een verhaal (nu in het Nederlands) over het weghalen (slopen) van "De Bult" !!! :D

1. Demonteer de stoel (2 moeren (13) vooraan en 2 bouten (16) achteraan).

2. Haal de portierlijst weg door met 2 handen en met enige kracht deze recht naar boven los te trekken.

Zichtbaar zijn 2 pluggen , dit zijn er echter drie.

44tbcqb.jpg

Zo, die is los !

470nl82.jpg

3. Haal de 2 kruiskop schroeven van de deuromlijsting weg.

Nu kan je de bekleding hier makkelijker ondervandaan halen.

29axi7d.jpg

4. Peuter nu een laag van het zachte foam weg waaronder "De Bult" zich verschuild !

4goqbt4.jpg

5. Er is nu een deel van het harde schuim wat doorgaat voor "De Bult" te zien.

43wxuno.jpg

6. Peuter nu zo verder zodat "De Bult" loskomt en te verwijderen is.

2rxd3rs.jpg

7. Uiteindelijk ziet tie er zo uit als tie verwijderd is.

2ed5gf4.jpg

4i6qfs8.jpg

8. Rest nog wat wegpeuteren van het zachte foam zodat er achter de bekleding een beetje gelijke dikte overblijft.

9. Uiteindelijk ziet het er zo uit !

47vrw9d.jpg

"De Bult" is verdwenen en na het terug plaatsen van alles kan je je verbazen over de extra centimeters ruimte die je heb gekregen !!! :unsure:

HIER , misschien ten overvloede, de Engelse versie van dit verhaal !

Link naar reactie
  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Netjes gedocumenteerd! Al zal ik die cms niet nodig hebben :D

Ik vraag me wel af of het niet toch een functie zal hebben bij een forse impact van achteren. Het stoeltje ziet er nu wat ielig uit in de rug. Heb je trouwens geen mooie roosters voor de speakers achter je stoel? Of was je daar ook mee aan de slag gegaan nu je de ruimte hebt.

Link naar reactie

Mooi verslag Marfff... :D

Van die deurlijst is een clip blijven Zitten in het chassis, kun je die eenvoudig terugplaatsen of wordt dit dan een lijmklusje ???

Link naar reactie
Netjes gedocumenteerd! Al zal ik die cms niet nodig hebben :unsure:

Heb je trouwens geen mooie roosters voor de speakers achter je stoel? Of was je daar ook mee aan de slag gegaan nu je de ruimte hebt.

Had ik er ff af, maar niet voor de Bult hoor Ies !! :unsure:

Link naar reactie
Mooi verslag Marfff... :unsure:

Van die deurlijst is een clip blijven Zitten in het chassis, kun je die eenvoudig terugplaatsen of wordt dit dan een lijmklusje ???

Geen probleem hoor Frido, de 2 zichtbare waren al los getrokken en de laatste schoof ik de lijst uit van daan, dus die bleef ff nog zitten !! Er was geen reden om hem eruit te halen !! :unsure:

Link naar reactie

Kijk dat zijn nog eens reportage's, zo kan iedereen wel klussen aan de auto.

Marvin volgens mij kun je nog een kleine aanvulling doen betreffende de bekabeling dat de accu eerst even losgekoppeld dient te worden omdat anders het airbag lampje kan gaan branden toch? of heb ik het helemaal mis of overheen gekeken? ;)

Groet,

André

Link naar reactie
Kijk dat zijn nog eens reportage's, zo kan iedereen wel klussen aan de auto.

Marvin volgens mij kun je nog een kleine aanvulling doen betreffende de bekabeling dat de accu eerst even losgekoppeld dient te worden omdat anders het airbag lampje kan gaan branden toch? of heb ik het helemaal mis of overheen gekeken? ;)

Groet,

André

Volgens mij is er niets aan de hand zolang je het contact maar uit laat !!?? ;)

Zie HIER !

Link naar reactie

En toch kan ik me nog steeds niet voorstellen dat die bult geen functie heeft... Ze bouwen zoiets toch niet "zomaar" in??

Ik ga voor de functie veiligheid, zoals Superduper ook al aangeeft. Maar inderdaad, wie het écht weet mag het zeggen. :unsure:

Link naar reactie
En toch kan ik me nog steeds niet voorstellen dat die bult geen functie heeft... Ze bouwen zoiets toch niet "zomaar" in??

Ik ga voor de functie veiligheid, zoals Superduper ook al aangeeft. Maar inderdaad, wie het écht weet mag het zeggen. :newblush:

Natuurlijk is het veiligheids aspect heel belangrijk, maar voor de iets te lange members onder ons is het een mooie oplossing !

Ik reken me zelf met een 1.85 m niet eens tot de langeren onder ons, maar m'n kuipie moest voor mijn gevoel altijd al op de achterste stand en dan nog dacht ik aldoor "dat tie voor het mooie ff verder naar achter zou moeten kunnen !?" . :wacko:

Dus met het slopen van "de bult" dat voorelkaar ! :newblush:

En die veiligheid ??? Tja ! <_<

Link naar reactie

Goeie reportage, alleen een beetje veel van het goede. De stoelen hoeven er helemaal niet uit!

  1. stoel op voorste stand
  2. dorpel losmaken
  3. zijflank losmaken (2 schoeven)
  4. 5 minuten pulken en trekken, dan komt de bekleding los
  5. bult wegsnijden
  6. alles terugdoen
  7. rijen maar

totaal: een hal uur.

Wal.

Link naar reactie

Waarom zou die bult er in eerste instantie gemaakt zijn.

Ik kan me toch niet voorstellen dat al die productiekosten gemaakt worden voor een bult die een aantal mensen in de weg ziet en de rest nooit ziet... ?

Link naar reactie
Goeie reportage, alleen een beetje veel van het goede. De stoelen hoeven er helemaal niet uit!
  1. stoel op voorste stand
  2. dorpel losmaken
  3. zijflank losmaken (2 schoeven)
  4. 5 minuten pulken en trekken, dan komt de bekleding los
  5. bult wegsnijden
  6. alles terugdoen
  7. rijen maar

totaal: een hal uur.

Wal.

Ach , ze houden hier nou eenmaal van plaatjes erbij Wal !!! ;)

En die stoel is er ook in een wip uit, vond ik ff makkelijker werken !! :blink:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.