Ga naar inhoud

lekkage


mark

Aanbevolen berichten

Nou, niet zo blij mee: m'n kofferbak stond vanmiddag blank; accu eruit gehaald want die stond ook 5 cm in het water; er zit daar blijkbaar geen afvoergaatje.

Gelijk Cabriohoods gebeld waar 4 jaar geleden m'n kap is vervangen en ik kan morgen gelukkig gelijk terecht, hopelijk wordt het opgelost want hier ben ik niet blij mee en als het water niet weg kan krijg je geheid roestproblemen!

Iemand ook zoiets meegemaakt?

Bij zoekfunctie en ''lekkage'' kwam ik dit specifieke probleem niet tegen.

De achterwand van de kofferruimte is nat dus het komt waarschijnlijk waar het dak eindigt [onder achterruitje] vandaan.

Er zal wel een afvoer verstopt zitten ofzo?

Link naar reactie
  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nou, niet zo blij mee: m'n kofferbak stond vanmiddag blank; accu eruit gehaald want die stond ook 5 cm in het water; er zit daar blijkbaar geen afvoergaatje.

Gelijk Cabriohoods gebeld waar 4 jaar geleden m'n kap is vervangen en ik kan morgen gelukkig gelijk terecht, hopelijk wordt het opgelost want hier ben ik niet blij mee en als het water niet weg kan krijg je geheid roestproblemen!

Iemand ook zoiets meegemaakt?

Bij zoekfunctie en ''lekkage'' kwam ik dit specifieke probleem niet tegen.

De achterwand van de kofferruimte is nat dus het komt waarschijnlijk waar het dak eindigt [onder achterruitje] vandaan.

Er zal wel een afvoer verstopt zitten ofzo?

Mark,

Ik heb net hetzelfde aan de hand alleen staat er bij geen water in de koffer maar de binnenbekleding is toch vochtig.

Waarschijnlijk komt het water binnen via de rand van het achterruitje of daar waar het dak eindigt en ik krijg dat verdomd windscherm er niet uit anders kon ik de zaak eens van binnenuit bekijken :foto:

Link naar reactie

en de accubak heeft als het goed is een afvoerslangetje, al is het maar voor het gas wat eventueel vrij kan komen van de accu. :foto:

In ieder geval bij de QP :foto:

Link naar reactie

pas bij Ruud de mijne ook getest.

Bleek niet uit 3e remlicht te komen.

Mijn dak wijkt iets aan beide zijden waar het zeg maar op de portieren aansluit.

Hierdoor loopt er meer water tussen dat en plaatwerk door dan de bedoeling is.

Al het water wat hier tussendoor loopt komt aan bijrijder kant in opvangbakje. Dat bakje kan verstopt zijn waardoor de goot volloopt en het je kofferbak inloopt of de aanvoer van water is teveel voor het bakje en loopt sneller vol dan leeg waardoor het ook de kofferbak inloopt.

Ik heb er normaal dan ook geen last van alleen bij echt ectreme hoosbui of wanneer ik de tuinslang erop zet.

Wellicht kun je er iets mee.

Testen met tuinslang:

Wanneer er wel water onder de auto (aan rechter kant) uitkomt is de afvoer niet verstopt en komt het door teveel aanvoer. Als er geen water uitkomt komt het door verstopt opvangbakje.

Link naar reactie

Afwatering zit zowel links als rechts achter de deurstijl en komt uit in de dorpel, wanneer verstopt loopt het over en komt het water in de bak waar de softtop invalt. deze bak heeft links en rechts twee kabeldoorvoer tules waar het water doorgaat en in de kofferbak komt.

Ook wel eens meegemaakt, wanneer de softtop niet goed aansluit op zijn rubbers op de achterschermen komt er zoveel water dat het niet afgevoerd kan worden maar in de koffer terecht komt.

Link naar reactie
Ook wel eens meegemaakt, wanneer de softtop niet goed aansluit op zijn rubbers op de achterschermen komt er zoveel water dat het niet afgevoerd kan worden maar in de koffer terecht komt.

Goh Ruud, heb jij dat wel eens meegemaakt? :schater::schater:

Link naar reactie

Bedankt voor de reacties!

Ik heb inderdaad als ik de auto was ook wel eens wat nattigheid in de kofferbak, maar nu was het extreem na die hoosbuien van afgelopen dagen.

Denk niet dat het derde remlicht de boosdoener is omdat de achterwand van de kofferruimte nat is;daar loopt het water naar beneden.

De twee afvoeren had ik al eerder doorgeprikt, die komen uit in de dorpel inderdaad, dat hoor je ook als je de koperen staaf er doorheen voert maar die zitten op een andere plek meer naar voren.

Er komt bij mij een grijs slangetje uit in de accubak dat omhoog loopt;ik dacht dat dat voor dampen of gassen was, maar er is geen slangetje naar beneden waardoor de accubak bijna niet droog te krijgen is nu.

Ik hoop dat de oorzaak morgen gevonden wordt en zal hier de bevindingen melden, ter lering en wellicht ook ter vermaak :foto:

Link naar reactie
De twee afvoeren had ik al eerder doorgeprikt, die komen uit in de dorpel inderdaad, dat hoor je ook als je de koperen staaf er doorheen voert maar die zitten op een andere plek meer naar voren.

Waar bevinden zich die twee afvoeren? Moet je daarvoor die bovenste rubber wegnemen?

Link naar reactie

Het dikke rubber [dat blok] daar waar de deuren sluiten, daar zit een opvangbakje met afvoergootje;met een zaklamp eenvoudig te zien, deze moeten regelmatig even doorgeprikt worden.

Mijn lek-probleem is opgelost: de stiknaden rondom het achterruitje moesten opnieuw geimpregneerd worden.

Die naden lieten water door onder in de hoeken en dat lekte in de kapbak achter de stoelen en zo kwam het in de kofferbak terecht en met die hoosbuien van vorige week was dat de oorzaak.

De hele zaak is nu gelukkig weer droog, ondanks de regen. :mellow:

Link naar reactie
Het dikke rubber [dat blok] daar waar de deuren sluiten, daar zit een opvangbakje met afvoergootje;met een zaklamp eenvoudig te zien, deze moeten regelmatig even doorgeprikt worden.

Mijn lek-probleem is opgelost: de stiknaden rondom het achterruitje moesten opnieuw geimpregneerd worden.

Die naden lieten water door onder in de hoeken en dat lekte in de kapbak achter de stoelen en zo kwam het in de kofferbak terecht en met die hoosbuien van vorige week was dat de oorzaak.

De hele zaak is nu gelukkig weer droog, ondanks de regen. :mellow:

Waarschijnlijk zit het bij mij ook in de stiknaden van het achterruitje want de twee afvoeren werken perfekt.

Link naar reactie

Ace, als de hoeken van het achterruitje aan de benedenkant vochtig aanvoelen [van binnen uiteraard] dan zul je ze moeten [laten] impregneren.

Bij mij werd er een mal op het achterruitje gelegd [ter bescherming], vervolgens de sticknaden drooggeblazen met luchtpistooltje en toen werden de naden geimpregneerd met een middel dat door de fabrikant van het ''stoffen''dak wordt aanbevolen.

Omdat ik het dak daar 4 jaar geleden heb gekocht en laten monteren viel dit onder service.

Aanbevolen wordt dit 1x per jaar te doen, zeker als 'ie altijd buiten staat zoals de mijne.

Maar het schijnt dat je ook 'tentensticksels-dichtspul' daarvoor kan gebruiken, mits je het alleen erop spuit als de sticksels absoluut droog zijn.

Link naar reactie
  • 5 maanden later...
Gast AlfredJK

Hallo iedereen,

Allereerst nog maar even voorstellen. Mijn naam is Albert en ik ben sinds enkele weken de trotse eigenaar van een 2.8 van '97.

Ik heb ook last van lekkage in de kofferbak en heb adhv de tips op het forum de boel onderzocht maar helaas nog zonder resultaat .Ik heb het vermoeden dat bij mij de afvoer kanalen verstopt zitten omdat de bak van de softtop ook een beetje nat was. Helaas kon ik de afvoerkanalen niet vinden :D . Is er ook iemand die een afbeelding of foto heeft van deze afvoer kanalen ?

z31qk3.jpg

Link naar reactie
Hallo iedereen,

Allereerst nog maar even voorstellen. Mijn naam is Albert en ik ben sinds enkele weken de trotse eigenaar van een 2.8 van '97.

Welkom en veel plezier met je zzz. Ik hoop voor je dat het water probleem snel opgelost is (bijvoorbeeld: dat het niet meer regent, dan heeft de rest er ook wat aan :newblush:)

Link naar reactie
Gast AlfredJK

Bedankt ik heb ze gevonden. Helaas zonet bij het zoeken nog een probleempje. Ik klapte de rugleuning iets naar voren en krijg 'm met geen mogelijkheid meer terug. Vanavond haal ik de stoel er maar even uit om te kijken , dan kan ik direct de nieuwe seatbushings van whalen gaan monteren.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.