Ga naar inhoud

Centraal meldtopic voor oplichterij


Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...
  • 1 jaar later...

Ik had al eerder gemeld(evanals MAIK) over e-mails van een potentiele koper maar met een hele rare NL tekst en grammatica.

Ik had netjes geantwoord dat de wagen was verkocht.

Wat denk je krijg ik vandaag weer een email met de volgende tekst: (adres bestaat trouwens niet)

Hallo,

Ik hou echt van de auto en ik besloot te kopen. Ik heb het geld klaar. Voordat wij een bijeenkomst organiseren, zodat ik kan zien dat de auto, kunt u mij vertellen of u eventuele problemen had met het voertuig? Ook kunt u e-mail mij een kopie van het document registratie van deze auto en een afschrift van de dienstregeling geschiedenis.. Ik wil om te controleren of de auto is wettelijk OK en niet gestolen. Ik hoop dat u begrijpt mijn bezorgdheid. Nadat ik over deze informatie zal ik contact met u op voor een afspraak. Ik ben er 100% besloten tot aankoop van uw auto. Hoe zou u graag betaald te krijgen? Bank borg?

Dank u voor uw tijd en antwoord.

Dierick Jan

dierikjan@yahoo.com

Grotestraat 2-11

3118 Werchter

jij ook weer Thomas?

Link naar reactie

Ja hoor, vanochtend hetzelfde mailtje in m'n mailbox. :unsure:

de plaats werchter bestaat niet eens, Wercher wel.

Waarschijnlijk gewoon een manier om je 'voordelig' van je auto af te helpen. Kopie documentregistratie, Bank Borg,... :blink:

neee, dan houd ik 'm wel... :rolleyes:

  • Like 1
Link naar reactie

Ik ken ook iemand die z'n auto te koop heeft staan en dit bericht gisteren heeft ontvangen:

---------- Forwarded message ----------

From: Jan Dierick <dierickjan@yahoo.com>

Date: Tue, Mar 11, 2008 at 11:24 PM

Subject: Re: Reactie op uw advertentie: Nederlandse Z3 - 1.8 - 89.000 km

To: *****

Hallo,

Ik hou echt van de auto en ik besloot te kopen. Ik heb het geld klaar. Voordat wij een bijeenkomst organiseren, zodat ik kan zien dat de auto, kunt u mij vertellen of u eventuele problemen had met het voertuig? Ook kunt u e-mail mij een kopie van het document registratie van deze auto en een afschrift van de dienstregeling geschiedenis.. Ik wil om te controleren of de auto is wettelijk OK en niet gestolen. Ik hoop dat u begrijpt mijn bezorgdheid. Nadat ik over deze informatie zal ik contact met u op voor een afspraak. Ik ben er 100% besloten tot aankoop van uw auto. Hoe zou u graag betaald te krijgen? Bank borg?

Dank u voor uw tijd en antwoord.

Dierick Jan

dierikjan@yahoo.com

Grotestraat 2-11

3118 Werchter

Link naar reactie

Ivo, je had IMHO niet het zoveelste topic over oplichting hoeven openen. Onlangs is er ook al een nieuw topic gestart (jij??) over oplichting en dat was al niet het eerste topic daarover. Dit had in elk geval daarachter gekund. 't Wordt nu wel heel veel van hetzelfde. 't Had zelfs hierachter (pinned en wel) gekund.

Prima om dit te delen, we zijn weer eens gewaarschuwd, maar 't kan ook een keer te veel worden. Nogmaals, alles IMHO, natuurlijk. :rolleyes:

Link naar reactie

Zonder een uitspraak te doen over het openen van deze topic, :rolleyes: wil ik er toch even op wijzen dat het deze oplichter te doen is om de papieren van je auto. Hij wil daar kopietjes van voor een zogenaamde lening; :unsure:

---------- Forwarded message ----------

From: Dierik Jan <dierikjan@yahoo.com>

Date: Wed, Mar 12, 2008 at 11:31 AM

Subject: Re: Reactie op uw advertentie: Nederlandse Z3 - 1.8 - 89.000 km

To: *****

Hallo,

Ik vind het jammer voor al deze problemen, maar mijn bank me ook gevraagd om een kopie van de documenten van de auto vóór toelating van mijn lening. Ik wil heel graag kopen deze auto, maar zoals ik al zei alles wat ik nodig hebben, is een kopie van de documenten.

Dierick Jan

Link naar reactie
  • 3 weken later...
raarraar

ik herkende het terrein.

is vlak bij mij

in sliedrecht!!!!!

z4 is van 2007

33000euro

http://www.autodynamic.nl/

Even onder de advertentietekst aanvinken "in strijd met de regels" dan ligt ie er morgen vanaf.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

stond op markt plaats een z3 voor 3800 euro

dus ik die man een mail gestuurt

en dit mailt hij terug wat moet ik hier van denken ?

Ik heb een paar foto's van de auto bijgedaan. Hier zijn de foto's

Deze auto is in perfecte staat,altijd dealer onderhouden, onderhoudsboekjes ter inzage.

Ik ben in het Verenigd Koninkrijk met de auto, dit is geen enkel probleem.

Ik kan de auto naar je toezenden, je hebt 5 dagen om de auto te testen, voordat ik m'n geld krijg.

De prijs van deze auto 3.800 euro, en de verzendkosten zijn 200 euro (ik betaal de helft van de verzendkosten)

De prijs incl verzendkosten zijn 3.900 euro.

Ik verkoop het voor een zeer lage prijs omdat ik naar het buitenland moet vertrekken voor mijn werk.

Als je enige vragen hebt stuur een e-mail.

PS: Please reply me in English, because I don't speak dutch. My wife is helping me to write you this e-mail. She can speak dutch and she will leave the country tomorrow. She will go in the USA

Link naar reactie

je kunt misschien terugsturen: "if it looks too good to be true, it probably is." :rolleyes:

er is in de "te koop" lounge een oplichters-topic. Lees daar eens doorheen zou ik adviseren. Sledge heeft het al daarnaartoe getoverd!

Link naar reactie
  • Administrator
stond op markt plaats een z3 voor 3800 euro

dus ik die man een mail gestuurt

en dit mailt hij terug wat moet ik hier van denken ?

Ik heb een paar foto's van de auto bijgedaan. Hier zijn de foto's

Deze auto is in perfecte staat,altijd dealer onderhouden, onderhoudsboekjes ter inzage.

Ik ben in het Verenigd Koninkrijk met de auto, dit is geen enkel probleem.

Ik kan de auto naar je toezenden, je hebt 5 dagen om de auto te testen, voordat ik m'n geld krijg.

De prijs van deze auto 3.800 euro, en de verzendkosten zijn 200 euro (ik betaal de helft van de verzendkosten)

De prijs incl verzendkosten zijn 3.900 euro.

Ik verkoop het voor een zeer lage prijs omdat ik naar het buitenland moet vertrekken voor mijn werk.

Als je enige vragen hebt stuur een e-mail.

PS: Please reply me in English, because I don't speak dutch. My wife is helping me to write you this e-mail. She can speak dutch and she will leave the country tomorrow. She will go in the USA

Yep, zelfde soort lulverhaal als die Duitser met die Z3M. Zag hem vorige week ook staan op MP. Oplichterij idd, stel hem maar eens voor dat je hem van 't weekend komt ophalen. ZIJ gaat per slot van rekening het land uit, HIJ niet :rolleyes:. Benieuwd wat hij te melden heeft...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.