Ga naar inhoud

Uitschakelen airbag aan bijrijderskant


Babyz3

Aanbevolen berichten

Heeft iemand ervaring met het (laten) uitzetten van de airbag aan de bijrijderskant? Volgens de dealer is dit niet mogelijk, maar ik wil binnenkort mijn baby in de maxicosi in de Z3 gaan vervoeren, de airbag moet dan dus uit zijn. Dat er een lampje blijft branden vind ik niet zo erg, maar werkt de airbag aan de bestuurderskant nog wel goed als we de stekker van de airbag aan de bijrijderskant lostrekken?

Link naar reactie
  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Uitzetten van de bijrijders airbag is mogelijk. Bij mij was deze uitgeschakeld (i.v.m. een maxi cosi) toen ik de mijne kocht. Later is deze door de BMW dealer opnieuw geactiveerd.

Volgens mij is de procedure als volgt:

Vooraf dient de dealer een code op te vragen bij BMW Nederland. Hiervoor heeft hij het chassisnummer van de auto nodig.

Deze code is slechts 1 dag geldig

Op de betreffende dag wordt de airbag gedeactiveerd en krijg je een brief waarin de BMW organisatie afstand neemt van alle verantwoordelijkheid van letsel door het niet werken van de airbag. Hiervoor zul je een exemplaar moeten tekenen wat de dealer behoudt.

Bij deze wijze brand het airbag lampje niet.

Het opnieuw activeren werkt op een zelfde wijze.

Voorgaande kan alleen bij een BMW dealer. De voormalige BMW dealer bij mij in de buurt die nu sub-dealer is kan het al niet meer. Dit houdt verband met bevoegdheden op het computersysteen schijnbaar.

Mocht je eigen dealer het niet kunnen kun je altijd info opvragen bij BMW nederland.

Veel succes

Link naar reactie
Je meldt je aan op het forum, stelt een vraag en die vraag wordt op korte termijn perfect beantwoord.

Wat een klasse forum hebben we hier toch. Chapeau! :rolleyes:

En dat alles zonder je te hoeven introduceren. :fiew:

Wilko * Anne trekt me mee in de bitchmode*

Link naar reactie

Wanneer je het stekkertje op de bijrijders airbag losneemt gaat idd. het lampje branden.

Wanneer het lampje brand is het gehele systeem buiten werking.

Simpele oplossing : stekker losnemen van de bijrijders airbag en afstoppen met weerstand.

Lampje blijft uit en systeem blijft in werking, behalve de bijrijdersairbag dan :rolleyes:

Link naar reactie

Bedankt voor jullie snelle reacties. En dat inderdaad zonder introductie van mijn kant. Daarom alsnog een korte introductie: we rijden nu bijna 4 jaar met veel plezier in onze Z3 (zwart, 2.2) en konden het na al die jaren rijplezier niet over ons hart verkrijgen om hem weg te doen wegens gezinsuitbreiding. Gelukkig hebben we ook nog een praktische auto voor als we met ons drieen op pad gaan. En gelukkig zijn er tegenwoordig ook zeer handige kinderwagens te koop die zelfs in de kofferruimte van een Z3 passen. We hopen dus nog vele jaren plezier aan onze Z3 te beleven. Ik verheug me nu al op de ritjes met de maxicosi naast me.

Groeten,

Karin

Link naar reactie

Je bevindt je in een behoorlijke groep van mensen met een identieke situatie. Sommigen doen hun z3 weg, sommigen houden hem en sommigen hebben hem te koop, maar niet zo'n haast. Daarnaast zijn er verbluffend veel Karins ondertussen.

Het kinderstoel vraagstuk is ook al enkele keren naar voren gekomen en de oplossing die Roodkapje nu biedt is misschien wel het beste. Weet alleen niet wat de aansprakelijkheid van Roodkapje is en of hij dat moet afdekken. -_- :blink:

Veel plezier bij het rijden met de maxicosi. Mijn Karin lijkt het ook leuk en eigenlijk nog leuker als onze zoon (nu 4 maanden) en ik er samen mee kunnen rijden. :D :lol:

Link naar reactie
Bedankt voor jullie snelle reacties. En dat inderdaad zonder introductie van mijn kant. Daarom alsnog een korte introductie: we rijden nu bijna 4 jaar met veel plezier in onze Z3 (zwart, 2.2) en konden het na al die jaren rijplezier niet over ons hart verkrijgen om hem weg te doen wegens gezinsuitbreiding. Gelukkig hebben we ook nog een praktische auto voor als we met ons drieen op pad gaan. En gelukkig zijn er tegenwoordig ook zeer handige kinderwagens te koop die zelfs in de kofferruimte van een Z3 passen. We hopen dus nog vele jaren plezier aan onze Z3 te beleven. Ik verheug me nu al op de ritjes met de maxicosi naast me.

Groeten,

Karin

Klasse reactie, Karin! ;)

Link naar reactie
Bedankt voor jullie snelle reacties. En dat inderdaad zonder introductie van mijn kant. Daarom alsnog een korte introductie: we rijden nu bijna 4 jaar met veel plezier in onze Z3 (zwart, 2.2) en konden het na al die jaren rijplezier niet over ons hart verkrijgen om hem weg te doen wegens gezinsuitbreiding. Gelukkig hebben we ook nog een praktische auto voor als we met ons drieen op pad gaan. En gelukkig zijn er tegenwoordig ook zeer handige kinderwagens te koop die zelfs in de kofferruimte van een Z3 passen. We hopen dus nog vele jaren plezier aan onze Z3 te beleven. Ik verheug me nu al op de ritjes met de maxicosi naast me.

Groeten,

Karin

Goed gedaan Karin.

Anne

Link naar reactie

Welkom Karin.

Leuk om te zien hoe verschillend sommigen met gezinsuitbreiding omgaan. Hangt natuurlijk ook van de situatie af, ik weet het.

Maar blijf er zo lang mogelijk van genieten zou ik zeggen.

Enne net als iedereen ben ook ik benieuwd naar de ;) :foto:

Link naar reactie
  • 7 jaren later...

Even een oud onderwerpje erbij pakken:

Welke weerstand (ohm) hebben we het over ?

Dan kan ik zelf wel een knopje maken om die airbag aan en uit te zetten voor het wegrijden.

Want ja; onze kleine gaat over een tijdje naar de opvang en dan kan Pappa haar brengen met de stoere coupe!

Link naar reactie

Zou het airbag systeem over de toeren gaan als je schakelaar met 2 standen neemt(6-polig)en dan op 2 pennen het voertuig en op een ander paar de airbag en het 3e paar die 2.5Ohm weerstand? Dan kun je makkelijk schakelen tussen met en zonder airbag. :)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.