Ga naar inhoud

Gaspedaal


M@r©

Aanbevolen berichten

Vorige week ontdekte ik een zgn bout achter (onder) mijn gaspedaal. Als ik het pedaal volledig intrap komt het er tegenaan. De bout zit in het schutbord geschroefd..

Op de autobahn lijkt het erop dat ik niet harder kan dan tot "de bout" iets van 180 (weg liep iets omhoog). Het lijkt op iets van een snelheidsbegrenzing. Bij BMW is dat toch pas bij 250? ;)

Is dit "normaal" ? zo nee, iemand dit wel eens eerder gezien?

Kan ik hem zomaar weghalen?

Ik heb nog garantie, dus als dit gedaan is omdat er iets mis is..

Overigens heb ik de auto laten keuren en daar kwam uit dat hij in topstaat verkeerd :) Ook de keurmeester kon "de bout" niet verklaren.

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bout is normaal :) Is geen snelheidsbegrenzing, je moet gewoon eens ff onder kap kijken of je gasklep volledig open gaat voor zover je geen E-gas hebt ;)

Okidoki, is die gasklep makkelijk te vinden bij een 1.8? Gewoon bij het volledig intrappen, kijken of de gasklep nog verder kan?

Link naar reactie

Aan die bout zal het echt niet liggen. Ziet er inderdaad erg "goedkoop" uit, maar hij doet gewoon zijn werk. Wanneer je hem verder naar binnen draait (ALS dat al mogelijk is, volgens mij zit die vast gelast) moet je ook het pedaal onder een grotere hoek indrukken.

Demonteer het groen omcirkelde afdekplaatje en controleer of de klep zich volledig opent. Met de paars omcirkelde knop kun je hem eventueel afstellen. Niet te strak want dan loopt je stationair toerental hoger.

naamloosnt7.png

Wat voor iemand was de vorige eigenaar? Als de auto "lui" is gereden kun je proberen de motor te reinigen. 200 mag toch wel op de teller verschijnen, ook bij een 1.8 :)

Link naar reactie
Precies, zou je ff moeten kijken of je de kabel ziet lopen bij de :( S50 was dat vaak een euvel dat de kabel te veel speling had en de zes gaskleppen niet volledig open gingen :D

Bout zit er niet voor niets, draai je hem verder in dan zal de spanning op de gaskleppen/kabel komen, bij volgas, en dan gaan er dingen stuk. (Mits er een kabel is natuurlijk, anders kan het je een potentiometer kosten, ook niet goedkoop)

Kortom kijk even of de gasklep(pen) volledig openen, en stel in principe de kabel af niet de bout.

JCK

Link naar reactie

Thnx voor de tips allemaal -_-

Goed om te weten dat die bout standard equipment is :(

De vorige eigenaar (vrouw) is er erg netjes op geweest, ik weet natuurlijk nix over haar rijstijl/leeftijd (ook 60 plussers kunnen snelheidsduivels zijn :thumbup: )

Hoe kan je de motor reinigen? Is dat meer dan af en toe de autobahn op?

Ik ga vanmiddag eens proberen het afdekplaatje te verwijderen, maar ik denk niet dat er iets mis is met de stand van de gaskleppen.

Link naar reactie

Vorig jaar, terugweg van vakantie in Frankrijk: 200 op teller, gezien afwijking iets boven de 190 (1.8, pre facelift)

volgens gps wijkt teller ongeveer 4 km by honderd, 5 km by 130 af, heb nog niet bij hogere snelheden kunnen tesaten, (ome koos kijkt te veel toe -_- )

rob

Link naar reactie
Vorig jaar, terugweg van vakantie in Frankrijk: 200 op teller, gezien afwijking iets boven de 190 (1.8, pre facelift)

volgens gps wijkt teller ongeveer 4 km by honderd, 5 km by 130 af, heb nog niet bij hogere snelheden kunnen tesaten, (ome koos kijkt te veel toe :D )

rob

Gisteren met mijn 1.8 207 op de GPS gehaald.

Was een kleine 211 op de teller.

Link naar reactie

Wat voor benzine tank je? Ik gooi er gewoon euro in, volgens BMW max vermogen met super=hoger octaan.

Verder zat ik max afgeladen, bagage en 2 personen en ben ik zelf ook niet de lichtste :schater:

rob

Link naar reactie
Demonteer het groen omcirkelde afdekplaatje en controleer of de klep zich volledig opent. Met de paars omcirkelde knop kun je hem eventueel afstellen. Niet te strak want dan loopt je stationair toerental hoger.

Ik kan met mijn vinger de klep nog iets verder openen, een soort laatste "click", maar het lijkt of het wel goed staat zo. Ik ga daar ook maar niets aan afstellen..

Misschien maar eens RON98 tanken, of gewoon geen 200 rijden :unsure:

In ieder geval bedankt voor de info :offtopic:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.