Ga naar inhoud

Verbruik(BC)


Aanbevolen berichten

Ik vraag me af wat jullie gemiddelde verbruik is en dan diegene die de BC aangeeft.

Ik zit met zo'n 10.000km sinds aankoop om 9.3l per 100km, maar aangezien mn km die ik per tank kan rijden die de BC aangeeft ook nooit kloppen vraag ik mij af of dit een reele waarde is.

Dit is met een 2.8 en valt mij zeker niet tegen, ik moet erbij zeggen dat ik geen overdreven snelle rijder ben?

Groetjes

Link naar reactie
  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Met mijn "oude" 2.8 kwam ik zelfs op 8.9/100 km (niet vaak hoor), dus de 9.3 (wat ik ook wel vaak gehad heb) is een, in mijn ogen, redelijk goeie weergave van het werkelijke verbruik.

Ik heb geen idee in hoeverre het aangegeven verbruik overeenkomt met het werkelijke, maar ik kwam toch altijd redelijk in dezelfde buurt uit met de berekeningen.

pfffffffff gelukkig heb ik geen BC meer........... kijk ik er ook niet meer naar :blink::)

Link naar reactie
Verschil tussen 2.0 en :huh:

Samen opgereden, leuk aan het gas gehangen :D

Bij vol tanken en uitrekenen van de afgelegde km's

Verbruik 2.0 gemiddeld 1 op 9,2

Verbruik :) gemiddeld 1 op 9,3 :D

Hoezo een :lol: loopt duur :schater::schater::schater:

Ruud, ik snap niet hoe je het voor elkaar krijgt! Ik kom iedere keer uit op zo'n 1 op 7,2 gisteren zelfs 1 op 6,5

Link naar reactie
Ruud, ik snap niet hoe je het voor elkaar krijgt! Ik kom iedere keer uit op zo'n 1 op 7,2 gisteren zelfs 1 op 6,5

1 op 6,5 is wel erg weinig, Ik haal met normaal rijden 1 op 11 (8,8 liter/100 Km volgens de BC), gemeten over de laatste 743 Km. (met een 2.8 dus.)

Ik moet er wel eerlijk bijzeggen dat als ik veel in de stad rij, het verbruik stijgt naar 1 op 8.

Link naar reactie

Ik rij ook vooral in de stad. En gisteren met ChrisXL op weg naar Friesland ging het ook af en toe weer lekker hard. Maar toch ook weer flinke stukken rustig aan op de cc gereden maar met 306km op de dagteller was de tank ook echt helemaal tot op de laatste druppel leeg. Ik was blij dat ik de pomp nog haalde...

Chris, weet jij al wat je verbruik was?

Link naar reactie

Ook met de rit naar, in en van Friesland naar NoordHollandNoord en met stevig door trappen heen en terug toch een gemiddelde gehaald van 9,6 liter op 100 km, dus ongeveer 1 : 10,4 !

Redelijk gemiddelde voor de 2.0 dacht ik.

En terug ook nog een stevige windkracht 7 op de neus !!!

Hier nog een :thumbup: van de 7 ZZZ's die via de afsluitdijk retour gingen, waaronder onze Limbo's Sledgehammer en Zedri !!!! FF omrijden maakt de mannen niet uit ! Kanjers ! :kisstogether:

dscf00795lf.jpg

:harhar:

Link naar reactie

De 1.9 van Anne deed de Frieslandrit met 7,9 l./100 km = 1l.:12,8 km = heel netjes.

Normaal gebruik van de gestroomlijnde 2.8 = 10,2 l./100km = 1l.:9,8 km.

Dit zijn voor ons normale waarden.

Gezien onze rijstijl, van mij "pittig", van Anne: rustig, "maar niet remmen voor de bocht" valt het mij mee.

Link naar reactie
De 1.9 van Anne deed de Frieslandrit met 7,9 l./100 km = 1l.:12,8 km = heel netjes.

Normaal gebruik van de gestroomlijnde 2.8 = 10,2 l./100km = 1l.:9,8 km.

Dit zijn voor ons normale waarden.

Gezien onze rijstijl, van mij "pittig", van Anne: rustig, "maar niet remmen voor de bocht" valt het mij mee.

Ben benieuwd wat het verbruik was op de rit naar en op de Afsluitdijk :thumbup:

van Anne: rustig
Daar geloof ik niks meer van :D :blink:
Link naar reactie

Met onze 2.8 automaat is het toch heel moeilijk om de 1:9 te halen, dat lukt alleen met NIET leuk rijden. ga je een beetje van de auto (motor) genieten dan kost dat bij ons toch echt een litertje meer.

Link naar reactie
Ben benieuwd wat het verbruik was op de rit naar en op de Afsluitdijk :thumbup:

Daar geloof ik niks meer van :D :blink:

Ik heb Anne een tijd achter me gehad. Hoezo rustig?????????? :wave:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.