Ga naar inhoud

Nadeel van de M-techniek


Eggybee

Aanbevolen berichten

Ik heb het eerste (en misschien wel enige) nadeel van de :thumbup: ontdekt...

Links achter was mijn band wat zacht, dus ik wilde deze even oppompen bij het locale BP-station.

Nu bleek het stalen deel van het rubber deel losgekomen te zijn.

De lucht ontsnapte dus langs de buitenkant van het ventiel.

Nu komt het nadeel...

Met de bandenpomp/lekkage stop krijg je dit waschijnlijk niet dicht aangezien het gat (de lekkage) te groot is.

Nu had ik gelukkig wat tie-wrappies in m'n auto liggen.

Deze om het ventiel getrokken zodat het rubber weer goed tegen het stalen deel geperst werd.

Natuurlijk gebeurt dit op zaterdag middag 18h00 zodat iedere zichzelf respecterende bandentent dicht is.

Het blijkt echter prima te werken, de band is nogsteeds op spanning.

Morgen wel even een nieuw ventiel laten plaatsen, maar ik was toch even gered!!

Dus.... tie-wrappies niet vergeten. Beter mee verlegen, dan om verlegen.

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

U en ik bezitten een reservewiel, heer Rob. De dubbel uitgelatenen onder ons niet...............

Michiel.

Grote bekken, maar owee als er een spijkertje op de weg ligt?? :schater::schater::schater:

Link naar reactie
Grote bekken, maar owee als er een spijkertje op de weg ligt?? :schater::schater::schater:

Ach, die :notworthy: -flipperbekken zijn nog tot daaraantoe, maar dat ze aan 1 gat in de achterkant nog niet genoeg hebben, hè :schater: .

Michiel.

Link naar reactie
Shit happends, is waarschijnlijk met een nieuwe band monteren het ventiel genekt.

Niet echt een nadeel van de :rant: techniek, ik heb inwendige vaste ventielen, beurt niets mee ;)

Ik vind het niet meer dan normaal dat je ook een nieuw ventiel krijgt wanneer je een nieuwe band laat monteren, of ben ik nou gek :offtopic:

Vertel eens meer over die inwendige ventielen !!

Zit daar het afsluit mechanisme binnen in (zeg maar in de band)?

En heb je dan alleen maar een slangetje met een dopje aan de buitenkant?

Link naar reactie

En dat kan op iedere velg ???

Mooi dingetje !!!

Zodra ik nieuwe banden laat monteren (achter over een maand of 2 gok ik) laat ik deze ook monteren.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.