Ga naar inhoud

Aandrijving bestuurdersstoel


Aanbevolen berichten

Aan beide kanten van het motortje van de electrische stoelbediening zit een "staafje". Het probleem is nu dat er aan één kant het staafje (aandrijvingsasje of zo, hoe noem je zoiets) er uit ligt en mijn stoel maar aan een kant naar voren/achteren gaat. Lastig om scheef te zitten. Wie heeft de truc om dit staafje er terug in te krijgen? Ik krijg het niet voor elkaar :D

Automatische vergrendeling van mijn linker portier doet het ook niet meer. Moet de auto dus nu met de sleutel openen. Lastig. Al gelezen dat dit een nieuwe motortje kost én natuurlijk ook de nodige werkuren. Nog iemand tijd over? :thumbup:

Jammer genoeg kan ik het weekendje Friesland niet meerijden dus die "klusdag" is geen optie :wave:

Link naar reactie
  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

196.png

Jammer dat je niet in Friesland komt,kan je niet alleen de zaterdag???is niet het hele weekend. :wave:

Ahum .. leuk plaatje Huub. Moet ik er alles uithalen of zo?

En nee, donderdag t/m zaterdag volg ik een cursus in Brabant. Verwacht dan pas laat thuis te zijn :D om mijn koffertje weer te pakken :thumbup: voor een paar dagen teambuilding in de Ardennen :(

Link naar reactie
Cora, wat doe je allemaal op die stoel :thumbup: als je eens in de buurt ben wil ik het wel fiksen :wave:

Ik niets! Ik heb hem afgelopen weekend wel aan vrienden als trouwauto uitgeleend (omdat ik getuige "mocht" zijn en daarom ook een heel weekend mee mocht feesten op een kasteeltje) ... misschien dat de heren (ja, die gingen trouwen) te ruigen naar het kerkje zijn gereden? :D

Dank voor je aanbod Rob .. en anders rij ik een keertje bij jou aan .. kan jij ook nieuw motortje voor mijn centrale vergrendeling van mijn deur vervangen?

Link naar reactie
Aan beide kanten van het motortje van de electrische stoelbediening zit een "staafje". Het probleem is nu dat er aan één kant het staafje (aandrijvingsasje of zo, hoe noem je zoiets) er uit ligt en mijn stoel maar aan een kant naar voren/achteren gaat. Lastig om scheef te zitten. Wie heeft de truc om dit staafje er terug in te krijgen? Ik krijg het niet voor elkaar :(

Automatische vergrendeling van mijn linker portier doet het ook niet meer. Moet de auto dus nu met de sleutel openen. Lastig. Al gelezen dat dit een nieuwe motortje kost én natuurlijk ook de nodige werkuren. Nog iemand tijd over? :P

Jammer genoeg kan ik het weekendje Friesland niet meerijden dus die "klusdag" is geen optie :(

Cora, dit heb ik ook al eens aan de hand gehad, in Fryslan nota bene: iemand de stoel laten verstellen die dacht dat-ie ff hard :notworthy: moest sjorren aan de "beugel" onder de stoel...... komt je wsl bekend voor?

Met een torx-sleuteltje (kopen zo'n set, als je die niet al hebt) kun je de motor gemakkelijk losdraaien. Het aandrijvingsasje terugzetten en de boel weer vastzetten. Je moet wel goed opletten dat de stoel exact recht staat in de rails. Dat staat-ie vast niet, want natuurlijk geprobeerd te verstellen. Zonodig dus rechtzetten door aan een zijde te draaien waardoor de stoel in de geleiding verschuift.

Succes. Michiel.

Link naar reactie
Ja, ik gooi er ook maar wat info in ! :notworthy:

Hmmmm ... dank je Marvin. Door jouw plaatjes weet ik nu ook dat het de aandrijfkabel is. En die is te "onflexibel" (ander woord geeft weer gefrons hier op het forum) om hem er weer terug in te zetten.

Link naar reactie
Ik niets! Ik heb hem afgelopen weekend wel aan vrienden als trouwauto uitgeleend (omdat ik getuige "mocht" zijn en daarom ook een heel weekend mee mocht feesten op een kasteeltje) ... misschien dat de heren (ja, die gingen trouwen) te ruigen naar het kerkje zijn gereden? :notworthy:

Dank voor je aanbod Rob .. en anders rij ik een keertje bij jou aan .. kan jij ook nieuw motortje voor mijn centrale vergrendeling van mijn deur vervangen?

Zeg maar Ruud, alles kan :P ik denk dat ik nog een goede gebruikte heb liggen, nieuw kan ook zoals ik al zij alles kan :(

Link naar reactie
Zeg maar Ruud, alles kan :( ik denk dat ik nog een goede gebruikte heb liggen, nieuw kan ook zoals ik al zij alles kan :(

Tuurlijk .. :notworthy: Ruud! Sorry ... :P

Zou toppie zijn. Over een paar weken heb ik weer wat meer tijd over om naar je toe te rijden. Neem nog contact met je op, ok?

Link naar reactie
Cora, dit heb ik ook al eens aan de hand gehad, in Fryslan nota bene: iemand de stoel laten verstellen die dacht dat-ie ff hard :notworthy: moest sjorren aan de "beugel" onder de stoel...... komt je wsl bekend voor?

Met een torx-sleuteltje (kopen zo'n set, als je die niet al hebt) kun je de motor gemakkelijk losdraaien. Het aandrijvingsasje terugzetten en de boel weer vastzetten. Je moet wel goed opletten dat de stoel exact recht staat in de rails. Dat staat-ie vast niet, want natuurlijk geprobeerd te verstellen. Zonodig dus rechtzetten door aan een zijde te draaien waardoor de stoel in de geleiding verschuift.

Succes. Michiel.

Dank Michiel. Ik denk dat ik mijn oplossing bij Ruud gevonden heb .. tenzij ik zelf te ongeduldig ben en het toch nog zelf ga proberen.

Link naar reactie
:notworthy:

Had het leuker gevonden als je je hier wat meer had laten zien, ook zonder problemen. Ik vind het jammer dat je het forum nu wel weet te vinden. :P Maar dat had je al begrepen.

Link naar reactie
Had het leuker gevonden als je je hier wat meer had laten zien, ook zonder problemen. Ik vind het jammer dat je het forum nu wel weet te vinden. :P Maar dat had je al begrepen.

grumpy grumpy????? :notworthy:

Link naar reactie

Wel een interesant onderwerp :notworthy:

H. Antonis Leest het onderwerp: Aandrijving bestuurdersstoelVandaag, 23:30p_pm.gifHuub Leest het onderwerp: Aandrijving bestuurdersstoelVandaag, 23:35p_pm.gifM-roadster Leest het onderwerp: Aandrijving bestuurdersstoelVandaag, 23:24p_pm.gifMarvin Leest het onderwerp: Aandrijving bestuurdersstoelVandaag, 23:34p_pm.gifMichiel Leest het onderwerp: Aandrijving bestuurdersstoelVandaag, 23:35p_pm.gifRob Bezig met zoeken...Vandaag, 23:35p_pm.gifRoodkapje Bekijkt forum indexVandaag, 23:35p_pm.gif

Link naar reactie
grumpy grumpy????? :P

Joh, het maakt mij allemaal geen ene r**t uit. Kan alleen niet tegen bepaalde dingen. Maar prachtig dat er gelukkig members zijn die dat heerlijk opvangen... :notworthy:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.