Ga naar inhoud

Vanos M-roadster


Mroadster

Aanbevolen berichten

Na een flinke rit gisteren ook over de Duitse Autobahn zag ik een bij de Vanos deksel in het midden, heel lichte zweet vorming. Is dit het 1e signaal tot vervanging? Zit er een pakking die lichtjes lekt of moeten er nieuwe bouten in etc.

We hebben nog één jaar garantie dus.......wat is aan te raden?

Leon

M-roadster s50

Link naar reactie
  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Na een flinke rit gisteren ook over de Duitse Autobahn zag ik een bij de Vanos deksel in het midden, heel lichte zweet vorming. Is dit het 1e signaal tot vervanging? Zit er een pakking die lichtjes lekt of moeten er nieuwe bouten in etc.

We hebben nog één jaar garantie dus.......wat is aan te raden?

Leon

M-roadster s50

Al zijn de boutjes nooit vervangen zou ik eerst eens informeren bij de dealer of jou ZZZ al is gemodificeerd op de vanos.

Let wel, al breekt er een boutje ben je binnen luttele seconden je motorolie kwijt met grote narige gevolgen. :huh:

Link naar reactie

De boutjes is slechts een probleem veroorzaakt door een ander probleem :D

Doordat de S50 Vanos de neiging heeft tot "self-destruction" beginnend bij de solenoids, 25 en 26 op de pic, krijg je overdreven veel trillingen in de Vanos. Dit leidt weer tot lekkende pakkingen en als het te lang duurt of te erg wordt het afbreken van de boutjes.

Als je een getik hoort bij de Vanos kan dit wijzen op kapotte solenoids die tegen de behuizing 16 en/of 10 aan kletteren. Die zullen dan wel heel gauw kapot zijn.

422to.png

Als de :huh: nog onder garantie valt en hij is nog nooit teruggeroepen voor een vervanging van de Vanos, gelijk doen. Er wordt dan een nieuwe Vanos geplaatst. De dealer zal hier wel moeilijk over gaan lopen doen, maar er is een wereldwijde terugroep actie geweest voor dit probleem op de S50.

Link naar reactie

De S50 heeft alleen maar een dubbel Vanos :huh:

Dit probleem is ook alleen maar voor de S50. Andere motoren kunnen natuurlijk ook een probleem krijgen met de Vanos, maar hier is nooit een terugroep actie voor geweest. Zal je dus helaas allemaal zelf moeten betalen dan zonder de mogelijkheid om aanspraak te maken op garanties oid.

Elke Vanos kan stuk natuurlijk :D

Link naar reactie
Gelukkig het is opgelost, er is niks aan de hand.

Olie kwam van toevoerslangetje, geen lekkage meer gezien. Overigens het geluid (ratel) is er nooit geweest. Ik ga wel de Europlus uitproberen voor slecht sluiten linkerraam.

groet,

Leon

Slecht sluiten ramen... veel voorkomend maar makkelijk zelf te verhelpen. Deurpaneel eraf, witte vochtschermen voorzichtig loshalen en ff inspuiten. Bij mij werkte siliconen niet zo goed. Daarna heb ik teflonspray gebruikt en dat werkte super!

Link naar reactie

Zit bovenstaande aandachtig lezen. Als de :newblush: terug is geweest in het verleden i.v.m. de terugroepactie, is daar dan melding van gemaakt op officiële documenten? En dan met name m.b.t. een Duitse auto.

Thnkx,

Ruben

Link naar reactie
Zit bovenstaande aandachtig lezen. Als de <_< terug is geweest in het verleden i.v.m. de terugroepactie, is daar dan melding van gemaakt op officiële documenten? En dan met name m.b.t. een Duitse auto.

Thnkx,

Ruben

In mijn geval heeft de dealer in D een uitdraai gemaakt van de uitgevoerde terugroepacties. Naast de :m: bouten o.a. ook het Mobility system (compressortje) verder niets spannends geloof ik.... Oh ja, iets met de kachel ... :newblush:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.