Ga naar inhoud

Momentsleutel??


Aanbevolen berichten

Ik wil mijn ZZZ het plezier doen om een momentsleutel kopen. B)

Ik heb helaas de eigenschap om alles veel te vast te draaien, zo van vast is vast maar nog vaster is beter. :muur: Sorry!

Maar na even op het net gekeken te hebben, zie ik nu al de bomen door het bos niet meer. Tjonge, wat een aanbod.:lol:

Misschien kunnen jullie (sleutelaars) advies geven welke of wat voor momentsleutel ik het beste kan kopen voor ZZZ gebruik? En niet onbelangrijk waar kan hem dan kopen? Internet! :angry:

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb er een met een verstelbereik van (geloof ik) 15-160 Nm. Da's voldoende om ondersteldelen vast te draaien of bijv. wielbouten. Kostte iets van 25 euro bij de Lidl B) , maar is dan ook wel een of ander Chinees merk. Wil je Hazet, Gedore oid. ben je +/- 150 euro kwijt..... Vind ik een beetje teveel van 't goede :muur: In principe moet elke automaterialenhandel zoiets kunnen leveren denk ik.

Link naar reactie
lekker sjoppen op een autobeurs werkt ook vaak. Ik koop veel van dat spul in Essen, maar dat duurt nog lang

Binnenkort in April Techno Classica in Essen. Vind ik de laatste jaren haast leuker dan de Motorshow, laatste keer iets teveel neon en monsterbumpers ;)

Link naar reactie

Aangezien ik al meer dan 6 jaar in de wereld van gereedschappen vertoef, graag een paar tips :

Je hebt inderdaad voldoende aan een momentsleutel met een bereik tot een 160 a 200 NM voor het aantrekken van wielbouten. Meestal hebben die een aandrijfvierkant (waar je de dop opzet) van 1/2 duim.

Als je een gewone mechanische sleutel (geen digitale) hebt, moet je er steeds aan denken dat je de sleutel na gebruik terug ontspant, m.a.w. de sleutel terug op nul zetten.

Denk er steeds aan dat de bout op spanning staat na een eerste klik van je sleutel, niet voor de zekerheid nog een slagje aan geven. Zo komt het dat je ipv van 110 nm vaak 160 nm of meer hebt. Heb daar vaak genoeg testen op gedaan, je zou ervan staan kijken waar je soms op uitkomt...

Ook gelijkmatig en rustig aantrekken, geen ruk aan geven. Je komt meteen weer op een hogere waarde.

Verder kan je inderdaad beter een sleutel in een autoshop o.d. kopen aan een redelijke prijs ipv. de bekende merken.

Alhoewel ik dit niet mag zeggen, ik werk namelijk voor Snap On, zowat het duurste (en het beste wat er is). :m:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.