Ga naar inhoud

Waar op letten bij aanschaf Z3


Gast Gast_ELN

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben me aan het oriënteren op de aanschaf van een BMW Z3. Het zou onze eerste worden (tevens ook onze eerste cabrio)

Nu zou ik graag wil weten is waar ik op moet letten bij de aanschaf (technische aspecten, enz)

Ik heb op diverse autosites gekeken (waaronder autoweek.nl) om idee van prijs te krijgen enz. We hebben een budget van € 11.000,00 volgens de hits die ik krijg op autoweek zijn daar best mogelijkheden (het betreft hier auto’s vanaf ’98 met +/-100.000 km)

Zijn dit normale prijzen?

Alvast bedankt

Link naar reactie
  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dit zijn zeker de gangbare prijzen binnen de handel op dit moment.

Waar zoek je naar 1.8, 1.9, 2.8??

Bij 11.000 zal het waarschijnlijk wel de 4 cylinder worden en daar heb je vreselijk veel keus in op dit moment.

Vind je een auto naar wens kun je hem altijd hier posten, misschien is er iemand die de auto hier kent.

Meld je even aan als lid hier, dan weten we ook met wie we praten :rolleyes:

Link naar reactie
Gast Gast_BMW-Z-CSi

Ga, als de financiën er toe reiken, voor een 2.8. Ik heb de mijne gekocht bij Van Roy Cars in Eindhoven. Zo af en toe heeft hij ze staan, imports uit Duitsland met weinig echte kilometers. Goede, eerlijke service en perfecte auto's! Ik ben in eerste instantie voor een 1.9 gaan kijken, maar met een 2.8 thuisgekomen en tot op de dag van vandaag nog geen seconde spijt gehad. Niets geen problemen met de auto, die eigenlijk zo goed als voor dagelijks gebruik wordt gebruikt.

Succes!

Link naar reactie
Hallo,

Ik ben me aan het oriënteren op de aanschaf van een BMW Z3. Het zou onze eerste worden (tevens ook onze eerste cabrio)

Nu zou ik graag wil weten is waar ik op moet letten bij de aanschaf  (technische aspecten, enz)

Ik heb op diverse autosites gekeken (waaronder autoweek.nl) om idee van prijs te krijgen enz. We hebben een budget van € 11.000,00 volgens de hits die ik krijg op autoweek zijn daar best mogelijkheden (het betreft hier auto’s vanaf ’98 met +/-100.000 km)

Zijn dit normale prijzen?

Alvast bedankt

Voor 11.000 kan je heel veel kanten op als je een 1.8/1.9 zoekt, maar dat wist je waarschijnlijk zelf ook al.

Maar goed, ik kan het niet vaak genoeg zeggen: Niet doen en spaar door voor een 2.8!!! :rolleyes:

Link naar reactie
Sluit me bij ivodl aan, kies voor een 2.8........ gegarandeerd meer fun :D

Kan nog niet mee praten over een 2.8, maar ga het liefst minimaal voor een 6 cilinder. Schitterende motor, en je zal niet steeds het idee hebben, als je voor de 4 pitter kiest, van "had ik toch maar daar voor gekozen "! :rolleyes:

Heb de mijne vorige maand bij de Adelaar in Apeldoorn gekocht en was heel tevreden over de verkopers en het aanbod . :D

Voor de rest, veel vergelijken, niet te snel beslissen en een beetje geluk hebben met de keuze.

Succes !

Link naar reactie
Mmmmm,

Wel een vertekend beeld zo hoor ! Een 4 cilinder is ook een prima auto waar je lekker mee kan cruisen, dus gewoon kijken wat je zelf wil en laat je niets aanpraten :D :rolleyes:

Turtle

Dat is op zich zéker juist, maar op de langere duur ga je iets missen: vermogen. Er is immers méér dan cruisen, n.l. ook eens de lol snel weg te zijn, eens iemand vlot voorbij accelereren, kortom genieten van de cabrio op zich, plús genieten van een relatief krachtige motor. De 6-cylinder geeft nu eenmaal meer kicks dan de 4 cylinder, al kom je met de 1.9 16V heel goed mee! Ga je voor een 4-cylinder, neem dan die en niet de futloze 1.8 8V. Ivodl en ik spreken uit ervaring, we zijn beide tot voller tevredenheid overgestapt van de 1.8 naar de 2.8.

Dat je jezelf niets moet laten aanpraten is geheel correct, maar doe je voordeel met de goedbedoelde raad hier.

Link naar reactie
Meld je even aan als lid hier, dan weten we ook met wie we praten :D

Oke bedankt tot zover ik heb gisteren een proef rit gemaakt in een 1.9 I. en ik vond de auto goed rijden. Ik kan me wel voorstellen dat een 2.8 veel dynamischer rijdt. Ik heb ooit een 320I 6 cilinder gehad en die vond ik perfect qua rij eigenschappen.

Helaas ben ik bang dat mijn budget niet verder reikt dan € 11.000,- (anders heb ik thuis een probleem denk ik ^_^ )

Ik heb nog wel wat vragen waar jullie hopelijk antwoord op kunnen/willen geven

Als ik naar de specs kijk via deze link http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cac...&vpos=&id=12447 lijkt of al deze motoren gelijk zijn. Klopt dit of zijn er van deze serie ook verschillen tussen bv 4 of 6 cilinder. en klopt het dat ze allemaal 16V zijn?

Bij voorkeur zoek ik een zwart model.

Hoe is het trouwens om het hele jaar in deze auto te rijden? (ben wel voornemens om een hartop erbij te nemen)

Ik heb bijna altijd een lease auto gereden en ga nu voor het eerst weer privé. Ik kan natuurlijk weer een gewone auto (BMW 320) kiezen alleen lijkt het mij wel leuk om te kiezen voor een z3 aangezien ik al heel lang een cabrio wens heb.

Wat zijn doorgaans betrouwbare verkoopadressen?

Ik hoorde van en vriend die zelf veel aan het sleutelen is (nu een oude Jaguar XJ6 uit 1972) dat je beter geen import auto uit bv Duitsland kan nemen omdat hij heeft gelezen dat Duiters in het algemeen een 'slechtere auto's' exporteren. Persoonlijk heb ik dit nooit vernomen, wat is jullie ervaring?

Meld je even aan als lid hier, dan weten we ook met wie we praten ;)

Ps over het lid worden ik heb mijn registratie gegevens ingevuld en een bevestiging gegeven. Wat moet ik meer doen? Om als lid te worden?

Link naar reactie
Ik heb nog wel wat vragen waar jullie hopelijk antwoord op kunnen/willen geven

Als ik naar de specs kijk via deze link http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cac...&vpos=&id=12447  lijkt of al deze motoren gelijk zijn. Klopt dit of zijn er van deze serie ook verschillen tussen bv 4 of 6 cilinder. en klopt het dat ze allemaal 16V zijn?

Bij voorkeur zoek ik een zwart model.

Hoe is het trouwens om het hele jaar in deze auto te rijden? (ben wel voornemens om een hartop erbij te nemen)

Wat zijn doorgaans betrouwbare verkoopadressen?

Kijk eens hier. daar vind je alle motortypen. De M43 1.9 is geen 16v. De M44 wel. Dat scheelt dus enorm, 118 PK tegen 140 PK

Over verkoop adressen... Ik denk dat de meeste hier deze en deze en deze wel betrouwbaar kunnen noemen.

Link naar reactie
ik heb gisteren een proef rit gemaakt in een 1.9 I. 

klopt het dat ze allemaal 16V zijn?

Nogmaals, ga in het geval van een 4-cylinder voor de 1.9 16V (1900cc, 140 pk). Die is beduidend pittiger dan de 1.8 8V (eveneens 1900cc, 118 pk).

Haal die twee met beide 1900cc niet door elkaar. Niet elke 4-cylinder heeft dus 16V, dat heeft alleen de 1.9.

Of je gaat voor de schitterende look van de auto van MarcZ3, 4-cylinder 1.8, maar geheel Z3M uitgevoerd.

Link naar reactie
Ik heb nog wel wat vragen waar jullie hopelijk antwoord op kunnen/willen geven

Als ik naar de specs kijk via deze link http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cac...&vpos=&id=12447  lijkt of al deze motoren gelijk zijn. Klopt dit of zijn er van deze serie ook verschillen tussen bv 4 of 6 cilinder. en klopt het dat ze allemaal 16V zijn?

Bij voorkeur zoek ik een zwart model.

Hoe is het trouwens om het hele jaar in deze auto te rijden? (ben wel voornemens om een hartop erbij te nemen)

Wat zijn doorgaans betrouwbare verkoopadressen?

Kijk eens hier. daar vind je alle motortypen. De M43 1.9 is geen 16v. De M44 wel. Dat scheelt dus enorm, 118 PK tegen 140 PK

Over verkoop adressen... Ik denk dat de meeste hier deze en deze en deze wel betrouwbaar kunnen noemen.

Die adressen zijn wat duur, bij de particulier zijn ook goeie ZzZ's te vincen, is wat langer zoeken.

Over het aanmelden, je had het al gedaan, nu gewoon inloggen onder die naam met passwoord, kom je niet meer als gast te staan. :D

Link naar reactie

let op de volgende z3 kwaaltjes als je bij een particulier koopt:

• de voeten van de spiegel... die gaan vaak oxyderen.

• de verwarming. die moet een beetje warm worden als je hem ietsje opendraait en veel als je hem helemaal openzet anders moet er ergens een ventiel vervangen worden. topic

• de ophanging van de voorwielen. die gaan vaak speling vertonen met gevolg bij spoorvorming bokkig gedrag. topic

• alle lampje op het dashboard moeten branden als het licht aanstaat topic

• elektrische ramen kunnen weleens moeilijk opengaan. Is te verhelpen door het mechanisme te olieën topic

Link naar reactie

Over je vraag of je het jaarrond kan rijden...

Ik rijd dagelijks ruim 100 km met mijn Z3 2.8 en het bevalt mij perfect. Je moet wel rekening houden dat passagiers en/of veel bagage meenemen niet echt een optie is.

Qua comfort vind ik het een heerlijk autootje om iedere dag mee te mogen rijden. :D

Link naar reactie

ik heb geeneens een andere auto. de kap kan je ook prima 's winters gebruiken... een hardtop is geen noodzaak. wel handig. (achterruitverwarming). Alleen met sneeuw is een z3 lastig.

Link naar reactie
Ik hoorde van en vriend die zelf veel aan het sleutelen is (nu een oude Jaguar XJ6 uit 1972) dat je beter geen import auto uit bv Duitsland kan nemen omdat hij heeft gelezen dat Duiters in het algemeen een 'slechtere auto's' exporteren. Persoonlijk heb ik dit nooit vernomen, wat is jullie ervaring?

Al vaker gezegd: borrelpraat ^_^ Mijn ervaring is dat de Duitsers juist wat meer auto-minded zijn, en de auto's beter onderhouden zijn en meer opties hebben. Zo mag je in D niet zomaar allerlei zaken aan je auto versleutelen, bijna alles moet door de TüV goedgekeurd worden. uitzonderingen hierop zijn er natuurlijk altijd.

Als je die van mij niet koopt :D , en geen inruil hebt, ga dan lekker in D shoppen!

Link naar reactie

Klopt wat hierboven gezegd wordt.

Heb het al meermaals verteld hier : vaak krijg je via een Duitse handelaar de nodige garanties (zeker bij een BMW handelaar) en de wagens zijn meestal beter onderhouden en uitgerust dan bij ons (toch zeker in Belgie)...

En anders die van Marc, een wagen van een echte liefhebber... B)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.