Ga naar inhoud

Protech? Flon4000 of iets anders ?


Marvin

Aanbevolen berichten

Ik wil m'n ZZZ eigenlijk een professionele poetsbeurt laten geven, maar goede raad en/of kwaliteit is duur ! :upsidedown:

Protech behandeling kost ong. €550 !!!! 3 to 5 jaar glansgarantie ! :lol:

Flon4000 (is ook teflon) behandeling kost ong. €250 !! 3 jaar glansgarantie ! ;)

Zelf doen ?????????????? Kost hoop tijd, en doe ik wel goed !!?? :drank:

Reactie of ervaringen graag ? :D

Link naar reactie
  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Voor zover je dit zelf al niet gevonden hebt in vroegere posts:

Er zijn een paar mensen die hun ZZZtjes een behandeling hebben gegeven, waaronder Huub.

Als je het zelf wilt doen, hier een oud draadje.

Klasse Rob dat je ff gereageerd heb ! <_<

Ik zal niet de laatste zijn die over het poetsen begint. Mooi dat je me dan naar oude posts link ! :blink:

Die Flon4000 behandeling leek me wel wat. De prijs was incl. interieurreiniging (alsof dat nodig is ?!), en de velgen worden behandeld !! :lol:

Link naar reactie
Normaal kun je als particulier zijnde niet eens aan dat spul komen. Mocht je er wel aan komen, is het best zelf te doen. Je moet er wel een halve dag voor uit trekken.

Mijne staat in de waxoyl. En dat loont zich wel degelijk. <_<

:lol: O.k. Sledge ! ;)

Waar ik dit wil laten doen zegt men met 4 uur klaar te zijn !? Zelf doen valt te overwegen maar ik dacht voor de eerste keer dit maar eens aan profs over te laten ! :blink:

Link naar reactie
Het mooie aan de profs is dat ze eerst de auto polijsten/alle krassen weghalen.

Durf ik zelf nog niet aan dus een van de twee gaat er komende zomer aan geloven, vermoedelijk pro-tech die leveren toch goed werk :lol:

<_< Alleen Protech doet minder en is 2X zo duur (€ 550) ?! :blink:

Link naar reactie
kijk eens bij z3 techniek algemeen en dan onder de link car care,daar vind je voldoende info

Je bedoelt deze: Car care

Marvin, iedereen heeft zijn eigen mening en voorkeuren w.b.t. het onderhouden van het "voorkomen" van je auto. D'r is dus niet 1 de beste. Het is maar net wat je belangrijk vind, hoeveel geld je wil uitgeven, hoe handig je zelf bent en hoeveel tijd je d'r voor over hebt.

Bedenk dat niks zaligmakend is. Je auto wordt altijd weer stoffig en vies. Er bestaat niks waardoor je je auto nooit meer hoeft te wassen.

Om het maar ff bij de lak te houden: er zijn vele manieren om het te beschermen en/of te verbeteren.

Ik zou met goed onderzoeken wat het beste bij je past en dan met een schone lei beginnen. Dus idd je auto (laten) polijsten) en dan goed behandelen met het oog op de lange termijn. De meeste waxen zijn voor de korte termijn prima maar je blijft wel bezig. Zo'n Protech behandeling lijkt me fijn omdat je dan altijd een basis beschermlaag hebt. Persoonlijk vind ik het wel veel geld. Ik gebruik zelf nu Zaino. Dat is eigenlijk ook zoiets hoewel dat minder lang blijft zitten (ongeveer een half jaar) maar het kost niet zo veel tijd om het aan te brengen, en het is veel goedkoper. Daarna hoef je je auto alleen nog maar te wassen en in te spuiten met de glansversteker en hij glimt weer. Het is ideaal voor mensen die een vaak zelf wassen. Je kan het dus gewoon zelf doen. Wat ik begrepen heb bij Protech is inderdaad ook dat je spul mee naar huis krijgt om het bij te houden. Als je het dan goed bijhoudt heb je altijd een mooie glimmende en goed beschermde auto (tegen b.v. vogelpoep om maar wat te noemen)

Link naar reactie

Ik heb protech op mijn Z ... Fantastisch moet ik zeggen. Wast heel snel en is nog als nieuw.

Mijn kleur dichtheid was 96% toen hij nieuw was. Zonder protech, zou dat na 3 jaar tot ongeveer 60% teruglopen. Met protech, een paar procenten maar.

Auto is in maart 2 jaar oud, en is nog steeds mooier dan degene die in de showroom staan :m:

Link naar reactie

Ik heb vanmiddag net een afspraak gemaakt voor een FLON4000 behandeling ! :D

7 feb. wordt tie gedaan. Duurt ruim een hele middag. ZZZ wordt eerst grondig gewassen, daarna ontvet, evt echt opvallende krassen "weg" gepolijst, wordt voorzien van FLON , dit moet uitharden ,en daarna opglans brengen :wub:

Krijg er eenmalig een flacon auto shampoo glans bij. Tussen door "doen" ze de velgen nog ! maar met wat anders denk ik dan FLON. :D

Denk nou niet dat ik er te lui voor ben om het zelf te doen, maar ik ben nog zo zuinig op de ZZZ dat ik het het eerst aan de profs over wil laten !? :D

Kan best zijn dat ik er de hele middag bij ga staan kijken, het is toch 500 meter bij me huis vandaan. ;)

Ik laat het resultaat nog horen ! :D En tzt zien ! ;)

O ja, de prijs !? Altijd interressant voor de forum-members! Via de BMW dealer was het €250, bij een niet aangesloten poetser €230 en bij deze bij FLON aangesloten poetser €225, maar B) toen ik vertelde dat het een cabrio was ( ik heb nog geen H?T !?), werd de prijs €175 !!!!???? ;)

Niet verkeerd dacht ik ? :D

Link naar reactie

De ZZZ is behandeld met FLON4000 en hij glimt als de bekende honde L@L in de maneschijn ! :lmao:

Super glad voel het aan. Als je een doekje op een beetje schuin oppervlak leg ,glijd deze er spontaan af !!?? :blink:

De wat lichtere oude poets krasjes zijn verdwenen. :blink:

Steenslag plekjes werden ook ff bijgewerkt.

En nu maar hopen dat het zo goed is als beloofd wordt ?! :blink:

In Naarden kunnen sommige van jullie het resultaat bewonderen ! :blink:

Gr. Marvin.

Link naar reactie
Ben zeker benieuwd, kleine steenslag putjes worden ook weggewerkt door ze?? Hebben ze de kleuren dan allemaal wel in huis daarvoor? :)

Wat is hun garantie over hoelang het goed blijft zitten?

Er wordt 3 jaar glans garantie ge-garandeerd. :m:

Je krijg hier een garantie certificaat voor thuis gestuurd.

Na 1 jaar krijg je een oproep voor een gratis glanscontrole.

Indien eea niet meer volgens de spec's van FLON, wordt de auto opnieuw gedaan !

Bij de eerste keer krijg je een spons en speciale shampoo gratis.

Zie m'n eerdere berichten over de tochwel verschillende prijzen ?!

De poetser had een grote koffer met alllemaal lak kleuren, echter ik had net een lakstift bij de bmw dealer gehaald.

Ik ben benieuwd hoe het zich houd.

http://www.flon4000.nl/ :)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Van het weekend de ZZZ de eerste wasbeurt gegeven met de bijgeleverde flon shampoo. Kreeg amper water op de lak, want het rolt er steeds af !!?? ;)

Dacht met het aflappen, gewoon met zgn glasvezel doek, dat er na opdrogen een waas over zou blijven , maar dat viel mee. Je hoeft niet na te poetsen op zo.

De fijne krasjes in de toplaklaag zie je toch nog wel hoor, maar zwart blijft wat dat betreft een lastige kleur. :blush:

Link naar reactie
Van het weekend de ZZZ de eerste wasbeurt gegeven met de bijgeleverde flon shampoo. Kreeg amper water op de lak, want het rolt er steeds af !!?? :blush:

Dacht met het aflappen, gewoon met zgn glasvezel doek, dat er na opdrogen een waas over zou blijven , maar dat viel mee. Je hoeft niet na te poetsen op zo.

De fijne krasjes in de toplaklaag zie je toch nog wel hoor, maar zwart blijft wat dat betreft een lastige kleur. :blush:

Graag ;) :D :banaan: :drank:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.