Ga naar inhoud

tuning en onderhoud


pti

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Is hier iemand die ervaring heeft met tuning?

Soms heb ik wel eens de neiging m'n z3 2.8 coupe te laten tunen.

B.v. met snelle nokkenas of een compressor of door chiptuning.

Maar wat zijn daarvan de gevolgen voor het reguliere onderhoud?

Kan de auto nog naar de gewone BMW garage ter onderhoud aangeboden worden?

Wordt de service interval kleiner?

Komt de auto nog door de APK keuring?

En...is het het eigenlijk wel allemaal merkbaar die extra PK's?

Ik heb laatst een 3.0 gereden ipv m'n 2.8 en dacht eigenlijk niet echt veel verschil te voelen tussen beide auto's. Loont tuning wel?

Groet,

Peter

Link naar reactie
  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Best lonende tuning is je eigen auto goed verkopen en een ;) aanschaffen.

Beste alternatief hiervoor is een Kompressor. ;)

Chiptuning brengt niet veel en andere nokkenassen verhogen wel je vermogen maar vragen ook een hoger toerental dus relatief minder trekkracht onderin, net een van de mooie dingen van de grote ZZZ zescilinders.

TIP: Geloof niet in al die indianenverhalen met 10% en nog meer vermogen.

BMW heeft origineel zijn dingen gewoon goed voor elkaar. B)

Link naar reactie
Ik heb laatst een 3.0 gereden ipv m'n 2.8 en dacht eigenlijk niet echt veel verschil te voelen tussen beide auto's.

Bijna 200 pk verschil merk je niet??? ;)

Rob, laat die fles eens staan ;)

Link naar reactie
Ik heb laatst een 3.0 gereden ipv m'n 2.8 en dacht eigenlijk niet echt veel verschil te voelen tussen beide auto's.

Bijna 200 pk verschil merk je niet??? ;)

Rob, laat die fles eens staan ;)

Op z'n ideaalst 39 pk Rob B)

Whiskey maakt meer stuk dan je lief is computer.gif

Link naar reactie
Ik heb laatst een 3.0 gereden ipv m'n 2.8 en dacht eigenlijk niet echt veel verschil te voelen tussen beide auto's.

Bijna 200 pk verschil merk je niet??? :blink:

Rob, laat die fles eens staan :rolleyes:

Wat zei ik???? :muur: Effe afwezig.... :blush: Hebben jullie een stomme opmerking gelezen?? Ik niet. :sleepy:

Link naar reactie
Ik heb laatst een 3.0 gereden ipv m'n 2.8 en dacht eigenlijk niet echt veel verschil te voelen tussen beide auto's.

Bijna 200 pk verschil merk je niet??? :blink:

Rob, laat die fles eens staan :rolleyes:

Wat zei ik???? :muur: Effe afwezig.... :blush: Hebben jullie een stomme opmerking gelezen?? Ik niet. :sleepy:

Jazeker....................... :D

Lees even goed Rob.................... :schater:

Link naar reactie
Ik heb laatst een 3.0 gereden ipv m'n 2.8 en dacht eigenlijk niet echt veel verschil te voelen tussen beide auto's.

Bijna 200 pk verschil merk je niet??? :rolleyes:

Hint Rob........................ lees bovenstaande nog eens goed door.

Ik kan het bijna niet meer aanzien...................... :sleepy:

Link naar reactie

Sodeju, wat een respons!

Zo te lezen zijn er maar weinig mensen die hun z3 getuned hebben.

Je kan je geld ook maar beter in drank stoppen... hik.

Ik denk dat ik die coupe maar verkoop en alles ga "verstoken" aan een opvoersetje voor mezelf.

Link naar reactie
Sodeju, wat een respons!

Zo te lezen zijn er maar weinig mensen die hun z3 getuned hebben.

Je kan je geld ook maar beter in drank stoppen... hik.

Ik denk dat ik die coupe maar verkoop en alles ga "verstoken" aan een opvoersetje voor mezelf.

Tuning is te doen op de 2.8, het is alleen relatief duur ten opzichte van de winst die je kan krijgen.

Eerst zou je eens te rade moeten gaan bij jezelf wat je er aan kwijt wilt zijn.

Ik heb het nodige gedaan en het heeft zeer zeker effect gehad, voor de "normale" winkelprijzen had ik het echter nooit gedaan.

Rob.......................... een 2.8 en een 3.0 hebben geen 200 pk verschil. hooguit 39 pk. :rolleyes:

Link naar reactie

:schater::schater::schater::schater::schater::schater::schater:

Ik heb toch weer even op de grond gelegen na deze posts gelezen te hebben.

Even terug te komen op het tuning verhaal, zoals chris al aangaf ga eerst voor je eigen na hoeveel vermogen je erbij zou willen hebben en hoeveel euries je dat waard vindt.

Met iets vermogenwinst hoef je niet erg diep in je knip, bij een 2.8 kan je merkbaar vermogen van z'n 20 - 30 pk erbij krijgen door simpelweg een 2.5 inlaatspruitstuk te monteren en het gasklephuis wat uit te vrezen en te poleisten.

(De 2.8 is wat geknepen op z'n luchtinlaat)

Het verhaal gaat alleen op bij een enkel vanos.

Wil je gaan voor 50-100 pk kan je dit het beste doen met een turbocompressor maar kostenplaatje tussen de 3000 en 5000 euries

Ik heb zelf al zoiets klaarliggen (inlaatspruitstuk) en als ik er even tijd voor heb het te monteren.

Daarna nog even op de vermogensbank om het allemaal te chekken.

btw, zit nog steeds te wachten voor een meeting bij pierre in de omgeving waar dit mogelijk is. wat ook weer een leuke meet en greet kan worden. :rolleyes:

Link naar reactie
:schater::schater::schater::schater::schater::schater::schater:

Ik heb toch weer even op de grond gelegen na deze posts gelezen te hebben.

Even terug te komen op het tuning verhaal, zoals chris al aangaf ga eerst voor je eigen na hoeveel vermogen je erbij zou willen hebben en hoeveel euries je dat waard vindt.

Met iets vermogenwinst hoef je niet erg diep in je knip, bij een 2.8 kan je merkbaar vermogen van z'n 20 - 30 pk erbij krijgen door simpelweg een 2.5 inlaatspruitstuk te monteren en het gasklephuis wat uit te vrezen en te poleisten.

(De 2.8 is wat geknepen op z'n luchtinlaat)

Het verhaal gaat alleen op bij een enkel vanos.

Wil je gaan voor 50-100 pk kan je dit het beste doen met een turbocompressor maar kostenplaatje tussen de 3000 en 5000 euries

Ik heb zelf al zoiets klaarliggen (inlaatspruitstuk) en als ik er even tijd voor heb het te monteren.

Daarna nog even op de vermogensbank om het allemaal te chekken.

btw, zit nog steeds te wachten voor een meeting bij pierre in de omgeving waar dit mogelijk is. wat ook weer een leuke meet en greet kan worden. :rolleyes:

Ja, heb binnenkort een weekje vrij en dan ga ik eens bij Ron langs, de airbox bewonderen. Misschien een ritje maken hij heeft AFAIK ook andere nokkenassen gemonteerd :sleepy:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.