Ga naar inhoud

Zijruitjes ellende


Superduper

Aanbevolen berichten

Mijn zijruitjes gaan al een heel tijdje wat langzaam naar bendeden of boven, maar ik merk nu dat als het wat kouder is, ze niet verder dan 5 cm naar beneden willen.

Is hier iets aan te doen, zonder de hele deur open te moeten maken?

Om het helemaal goed te doen weet ik dat die deurpanelen eraf moeten. Ik heb dat eerder gedaan maar dat valt zeker niet mee. Als het nu even van buitenaf kan zou dat makkelijk zijn. ;)

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Zal nu in de winter misschien wel iets schelen, maar het klinkt alsof het toch moet gebeuren. Ben bang dat je alles opnieuw in de olie/vet zult moet zetten, dus inderdaad deurpanelen eraf. Op de klusdag Hillegom bij mij door Aad gedaan, ik had hetzelfde probleem.

Link naar reactie

Probeer met het raam naar beneden wat wd40 in beide raamgeleiders te spuiten, flink spuiten overtollige druipt er vanzelf uit. raam paar keer op en neer laten gaan bij geen resultaat moet je dan toch de deurbekleding demonteren en mechanisme inspuiten met vet. succes :D

Link naar reactie
Dank voor de tips, ga het proberen. :smart:

Als er wat handjes aanwezig zijn op de volgende klusdag dan gaan de deurpanelen eraf. In mijn uppie krijg ik ze er niet goed op helaas...

Het is bij mij altijd makkelijk gegaan de deurpanelen eraf halen.

Belangrijk is als je hem terugplaats dat je de rubber alvast op het deurpaneel bevestigd dan gaat hij er gemakkelijker op. (is mijn ervaring)

Groet André

Link naar reactie
Als je de deur open hebt heb je dan het zelfde probleem??Anders wat WD40 op de verticale rubber.

goeie tip!

Zoals elke winter, gaan de ramen nu wat moeilijker, want ik smeer mijn rubbers altijd in met van die anti-vries prut. En dat plakt nog al :smart:

W21.jpg

Link naar reactie
Als je de deur open hebt heb je dan het zelfde probleem??Anders wat WD40 op de verticale rubber.

goeie tip!

Zoals elke winter, gaan de ramen nu wat moeilijker, want ik smeer mijn rubbers altijd in met van die anti-vries prut. En dat plakt nog al :smart:

W21.jpg

Dan heb je de verkeerde :D

Je hebt bij Halfords ook een spuitbusje "rubber treatment" wat opdroogt, dit is o.a. ook bedoeld tegen vastvriezen. Het het houdt je rubber lekker zacht en glimmend en beschermd zomers tegen uitdrogen. Het staat alleen niet op de site, je moet dus ff in de winkel kijken.

Het is een zwart busje met zwart dopje met daaronder een rood spuitmondje. Ik zal thuis ff kijken wat het merk nou was.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.