Ga naar inhoud

Scottish Highland tour 2006


ChrisXL

Aanbevolen berichten

  • Reacties 182
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Day 1 - Tuesday 2th May

Vertrek 19:00 Europoort – Hull

De avond lekker gezellig bijpraten en elkaar weer op de hoogte brengen van wat er in de afgelopen maanden is gebeurd

Day 2 – Wednesday 3th May

Vertrek uit Hull rond 8:30 in de richting Glasgow

Routes en overnachting nog nader te bepalen.

Day 3 - Thusday 4th May

Invulling nog nader te bepalen em te specificeren.

's ochtends vroeg een "Dawn Raid", later in de ochtend gepland: bezoek velgen fabriek. Middag vrij, shoppen Glasgow/ Edinburgh??

Day 4 - Friday 5th May

Ontmoeten de Schotse en de rest van de UK rijders in Luss aan de oevers van Loch Lomond.

Vandaar noord waards langs o.a. Glen Coe, Fort William, de Ben Nevis (hoogste berg in de UK).

Highlander2.jpg

De reis eindigt in Ullapool, waar onze basis zal zijn voor de volgende twee nachten.

’s Avonds gezamenlijk eten en drinken

Day 5 - Saturday 6th May

Na de lange rit van vrijdag, zal de zaterdag een meer ontspannen dag worden.

Rond 11:00 zal de rit ons over adem benemende Highland wegen voeren

Deze wegen brengen ons langs de west kust van Schotland tot in de Bergen voor fantastische uitzichten. Er zijn een aantal prachtige stranden langs de route en we hopen op één van deze een picnick te kunnen organiseren. Natuurlijk zal een backup plan zijn voor als het gaat regenen.

Na deze korte tour moeten we rond 15:30 weer in het hotel terug kunnen zijn. Tijd genoeg om daarna te relaxen en de stad te verkennen voor de avond activiteiten aanvangen. We hopen een traditionele Scottish Highland Ceilidh te kunnen boeken.

Day 6 - Sunday 7th May

De rit terug naar Luss. De route brengt ons nu langs Inverness en de beroemde Loch Ness.

Een stop is geplanned bij kasteel Urquhart, dus genoeg kans om Nessie te spotten.

Dan verder naar Spean Bridge, Aberfeldy en de Trossachs in. Bij goed weer gaan we door de Dukes Pass.

De overnachting en plaats is nog nader te bepalen

Day 7 – Monday 8th May

De route naar Hull voor vertrek 19:00 naar Zeebrugge is nog in de pen.

Day 8 – Tuesday 9th May

Aankomst Zeebrugge ca. 08:00

aangepast door ChrisXL
Link naar reactie

Beide is met P&O, eigenlijk gemakshalve gekozen voor de eventuele Belgen en Limbo's. Maar prijstechnisch maakt het niet uit of het Europoort of Zeebrugge wordt. Hangt allemaal een beetje van de inschrijvingen af.

Prijzen in Schotland zijn allezins redelijk te noemen. Het zijn niet de standaard Uk prijzen en het is buiten seizoen. Ik ben nog in onderhandeling betreffend bepaald prijzen met hotels, maar ik heb eerst volumes nodig om te kunnen onderhandelen.

Zonder kortingen praten we over £35-50 pp/pn en benzine ongelood 95 is op dit moment rond de 87 pence/liter. (ik vertrouw erop dat de UK-ers ons langs de goedkopere pompen leiden)

Link naar reactie
Chris, fantastisch weer, dat je dit organiseert. Ik zou meteen ja zeggen als ik niet rekening te houden had met eenzeker vrouwelijk persoon. <_< Dus ik kom hier nog op terug

Dat probleem heb ik dus ook...

Dus Chris, laat maar doorkomen die lijst met hotelletjes :angry:

Link naar reactie
Chris, fantastisch weer, dat je dit organiseert. Ik zou meteen ja zeggen als ik niet rekening te houden had met eenzeker vrouwelijk persoon. :D Dus ik kom hier nog op terug

Dat probleem heb ik dus ook...

Dus Chris, laat maar doorkomen die lijst met hotelletjes ;)

Doe mij als het kan ook zo'n lijst?

Dan ga ik ook even <_< babbelen thuis en een goed moment :angry: uitzoeken om erover te beginnen.

Link naar reactie

ChrisXl;

zie er veelbelovend uit; onder voorbehoud van het thuisfront ga ik graag met jullie mee.

gr. :lmao:

Link naar reactie

het thuisfront kan in mijn geval 3 jonge en/of een wat oudere jongedame(s) zijn; dus dat wordt eerst ...........uitzoeken resp. rad van fortuijn, strootje trekken, wie er mee kan, wil, tijd heeft, vrij kan krijgen, geen tentamens heeft etc. en ga zo maar door.... ;) dus er is er in ieder geval een die een dergelijke tocht wel ziet zitten. :lmao:

Link naar reactie

Ik begin met de lijst samen te stellen. Met hoeveelheden kan ik namelijk beter onderhandelen met de verschillende hotels.

ChrisXL....................2 personen........2.8 R

Crusader.................2 personen.........3.0 R

Frans.......................2 personen.........2.8 R (tentative)

Berre...................... 1 persoon..........2.0 R

Edwin.......................2 personen.........2.8 R

Ivo...........................2 personen.........//M QP

Ivodl.......................2 personen...........2.8 R (??????? ^_^ )

Dennuz................... ? personen...........2.8 QP

aangepast door ChrisXL
Link naar reactie

Elly gaat proberen een weekje vrij te regelen van haar werk :D

Maar ik zie haar nog geen drie kwartier met een camera zitten :D

Na zo'n mooi filmpje (qua uitzicht op een JLO originalo) krig ik zin in Haggis :D

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.