Ga naar inhoud

Lampje van het ventilatieunit stuk?


napoje

Aanbevolen berichten

Naar blijkt zijn bij veel Z3's de lampjes van het ventilatiepaneel stuk. Reparen moeilijk? Valt mee...

aan te schaffen: BULB SOCKET WITH BULB 61138353797 x2 (of meer als je aansteker of asbaklicht het begeven heeft)

Er bevinden zich bij/onder het middenconsole 4 lampjes met stekkers. 2 voor het ventilatieunit, 1 voor de aansteker, 1 voor de asbak. De lampjes zitten op een stekkertje en niet los.

LET OP: HAAL JE ACCU LOS! De schrijver van dit item heeft door zijn geknoei de dimmer van de lichtschakelaar kortgesloten en dan heb je helemaal geen binnenverlichting meer en kan je een nieuwe schakelaar à €28,- ex. montage kopen.

bulbhvac-1.jpg

Het bereiken van de unit is geen sinecure. Je kan proberen de flappen van het zijconsole links en rechts om te buigen en met een zaklamp de fittingen te zoeken.

beleuchtung.JPG

Je kan hem anders loshalen door de radio eruit te halen (denk om radiocode bij OEM radio's) en de twee klemmen bovenop los te halen en naar achteren te kantelen. Zo kan je hem via de zijkant na je toehalen.

bulbhvac-5.jpg

Zo zit dat in elkaar...

bulbhvac-3.jpg

bulbhvac-4.jpg

Voor diegene die het allemaal te weinig licht vinden, er is een mogelijkheid een derde lampje in de unit te plaatsen maar die zit er NIET standaard op, dus moet er een nieuwe fitting afgetapt worden.

hvacbulb2.jpg

En zo zit het lampje van de asbak: (hiervoor moet je hem wel loshalen)

f4a6e15b48b02af93ac228b25d1fe7d7.jpgt_ascher_854.jpg

Bronnen:

bimmerfest zroadster.netz3-roadster-forum.de

aangepast door sledgehammer
Link naar reactie
  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ps: weet iemand een partnr voor die stekkertjes? (niet de lampjes zelf)

UPDATE: da's partnr 61138352580 maar de online etk zegt "endend" Lijkt me sterk want veel bmw sites verwijzen hierna. Kan iemand het thuis even checken op zijn PC-etk want ik heb een mac en daar draait die niet op :lol:

bron

Link naar reactie

Volgens de ETK €0,89

Mooie post, precies zoals ik het mij had voorgesteld. Nog even wat vragen.

- Klemt de fitting van het asbakje bij jou, of zit dat ook gewoon los erin?

- Hoe krijg je die twee ijzerdraden los van de verwarmingsunit?

Offtopic, maar misschien wel interessant, je kunt hier goed zien hoe de stand van de warm/koude lucht wordt bepaald. Misschien door een nieuwe unit met een grotere slag te plaatsen, is de toevoer precieser te regelen.

Link naar reactie
Volgens de ETK €0,89

Mooie post, precies zoals ik het mij had voorgesteld. Nog even wat vragen.

- Klemt de fitting van het asbakje bij jou, of zit dat ook gewoon los erin?

- Hoe krijg je die twee ijzerdraden los van de verwarmingsunit?

Offtopic, maar misschien wel interessant, je kunt hier goed zien hoe de stand van de warm/koude lucht wordt bepaald. Misschien door een nieuwe unit met een grotere slag te plaatsen, is de toevoer precieser te regelen.

Ik heb geen asbak... ik heb een middenarmsteun :lol: en als iemand wil roken dan helpt ie mee aan het asfalteren van ' herens wegen :schater:

Die ijzerdraden zou ik maar lekker met rust laten... heb ik ook gedaan.... je kan hem naar de zijkant buigen.

Link naar reactie
Weet iemand misschien net als op bovenstaande manier hoe je het lampje van de benzinemeter kan vervangen

die zit (denk ik 90% zeker) vast binnenin de tellerunit. Maar dat is wel te doen.

Je zult je klokkenwinkel eruit moeten halen.

Sterker nog, ik heb het wel eens ergens gelezen ... :blush:

Link naar reactie
Weet iemand misschien net als op bovenstaande manier hoe je het lampje van de benzinemeter kan vervangen

die zit (denk ik 90% zeker) vast binnenin de tellerunit. Maar dat is wel te doen.

Je zult je klokkenwinkel eruit moeten halen.

Sterker nog, ik heb het wel eens ergens gelezen ... :blush:

hier te lezen :D

Link naar reactie
Weet iemand misschien net als op bovenstaande manier hoe je het lampje van de benzinemeter kan vervangen

die zit (denk ik 90% zeker) vast binnenin de tellerunit. Maar dat is wel te doen.

Je zult je klokkenwinkel eruit moeten halen.

Sterker nog, ik heb het wel eens ergens gelezen ... :blush:

je hebt het hier gelezen :D en deze is ook handig.

Link naar reactie

Maar mijn lampjes op de instrumenten zijn stuk! :blush:

Geen nood!

Maak 2 schroeven boven het stuur los

cluster.JPG

e361.JPG

Haal de unit naar je toe, en schuif hem naar links.

219887444BocfEH_ph.jpg

Haal de 3 kabels los. Die zitten met een hefboomsysteem vast. (naar beneden trekken)

219887393rQdkRZ_ph.jpg

Hierachter zitten de lampjes:

219887499BVOWpj_ph.jpg

p404281704oes.jpg

BMW Handleiding lampjes plaatsen BMW Handleiding unit uitnemen

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ik had nooit geweten dat er uberhaupt lampjes zaten in m'n middenconsole. Totdat ik op een dag chromen verwarmings knoppen monteerde en er ineens lampjes aan floepten :D

Na een waar weken twijfelachtig aan en uit gaan doen ze het nu al een tijdje prima :m: :D

Ze kunnen niet ALLES goed bij BMW :lmao:

Link naar reactie
  • 2 weken later...
De leek heeft wel groot gelijk. :huh: Moet het lampje van de mistlichtschakelaar ook branden? Ow, en hoe zit dit bij M-modellen, want deze hebben geen mistlicht. Blindplaatje?

De indicatie van voor- en achtermistlamp was bij mijn 1.8 van 2000 verlicht.

Bij mijn 2.8 van 1998 is die indicatie niet verlicht. Volgens mijn dealer is dat bij de 1998 correct, want ook ik had die vraag. Maar is het ook waar??

Link naar reactie
bij :foto: ij brandt zowel het knopje van het mistachterlicht als de hoogteverstelling van de koplampen niet  :huh:

Wat bedoel je: is niet in voorzien, of lampjes kapot??

Waren op mijn 1.8 wél verlicht. Op de 2.8 niet.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.