Ga naar inhoud

Temperatuur van Z3 motor stijgt naar rode zone


levisken

Aanbevolen berichten

Heb vandaag vastgesteld dat terwijl ik aan het rijden was op de autosnelweg, +-120Km/U, dat mijn temperatuurmeter begon uit te wijken naar de rode zone.

Bij mijn aanschaf van mijn Z3, maart 2005, heb ik dit probleem ook al eens gehad maar dit werd verholpen bij de BMW garage waar ik hem gekocht heb.

Graag had ik geweten of dit eenregelmatig probleem is bij Z3's?

Ikzelf rij met een Z3 1800cc van eind '97

Vriendelike groeten,

Jelle

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Bij mij was het wel een regelmatig probleem:2x thermostaat vervangen,waterpomp vervangen en kort geleden de krukassensor;nu lijkt het voorlopig verholpen,maar qua oorzaak bij de jouwe:take your pick...

Link naar reactie
Heb vandaag vastgesteld dat terwijl ik aan het rijden was op de autosnelweg, +-120Km/U, dat mijn temperatuurmeter begon uit te wijken naar de rode zone.

Bij mijn aanschaf van mijn Z3, maart 2005, heb ik dit probleem ook al eens gehad maar dit werd verholpen bij de BMW garage waar ik hem gekocht heb.

Graag had ik geweten of dit eenregelmatig probleem is bij Z3's?

Ikzelf rij met een Z3 1800cc van eind '97

Vriendelike groeten,

Jelle

:blink: dit is zeker geen regelmatig probleem.

als eerste kijken er voldoende koelvloeistof in zit, als dit goed is zou je naar de benzinemeter moeten kijken als de temp.meter gaat oplopen, veranderd deze ook van waarde dan spanningstabilisator vern.

buiten deze zijn er nog wat andere mogelijkheden die dit kunnen veroorzaken maar eerst maar eens deze 2 dingen chekken. :D

Link naar reactie

Voor de duidelijkheid Jelle:er zijn 2 types waterpompen;die met kunststof schoepen staan bekend als zwak,breekt een schoep af dan werkt 'ie vaak nog wel,maar niet zo goed meer.

Defecte thermostaten komen ook vaker voor dan defecte spanningsstabilisatoren dus laat gewoon even je koelsysteem checken.

De mijne is waarschijnlijk wat gevoeliger voor temp.stijging vanwege het tunen en dus meer toeren kunnen draaien dan standaard,maar over de afgelopen 3 jaar valt het allemaal nog wel mee.

Link naar reactie

In ieder geval al bedankt voor de informatie, ik ga morgenvroeg eens tot bij mijn BMW-garage gaan en dit probleem daar laten in orde zetten, ik heb nog 6 maand garantie zodus!

Ik hoop dat ik mijn Z3 nie te lang zal moeten missen want het is nu momenteel heel zalig cabrioweer!

Feit is Z3's moeten in topconditie blijven!!!

Grtz jelle

Link naar reactie
Voor de duidelijkheid Jelle:er zijn 2 types waterpompen;die met kunststof schoepen staan bekend als zwak,breekt een schoep af dan werkt 'ie vaak nog wel,maar niet zo goed meer.

Defecte thermostaten komen ook vaker voor dan defecte spanningsstabilisatoren dus laat gewoon even je koelsysteem checken.

De mijne is waarschijnlijk wat gevoeliger voor temp.stijging vanwege het tunen en dus meer toeren kunnen draaien dan standaard,maar over de afgelopen 3 jaar valt het allemaal nog wel mee.

:fez: waterpomp met kunstof schoepenwiel raakt los van de as zodat er te weinig cirqulatie plaatsvind :blink:

Link naar reactie
  • 4 jaren later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.