Ga naar inhoud

Winterstalling


socrates69

Aanbevolen berichten

Hey ZZZ-ers,

Ik weet het, ik weet het; het is wat vroeg in het jaar. Maar binnekort (over een maandje ofzo) gaat de Z3 in de winterstalling. Zijn er meer forum leden die dit doen? :huh:

* Hoe werkt een druppelaar, en is zo'n ding aan te raden? (oh ja, waar kan ik zo'n ding vandaan halen?)

* Nu hoor ik van veel mensen dat je iets aande banden moet doen B) maar ja wat en hoe? Ik hoor 0,3 bar boven normaal, ik hoor ook (hier ergens op het forum) dat 4 bar toch wel minimaal is. En gisteren sprak ik met iemand die z'n cabrio altijd op blokken zet zodat de banden de vloer (net ) niet raken. :D

* Als je de accu loskoppelt, hoe zit het dan met het alarm en de radio? Worden ze dan ge-reset met alle nare gevolgen vandien?

Sja,

dank, dank, dank voor alle input

Pieter

ps... een Z3-loze winter -zucht- :lol:

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Mijn ZZZ moet helaas de winter door, wel maar part-time gelukkig.

Die andere Z staat op hogere bandendruk stop er altijd 3+ bar in en de accu staat aan de druppelaar, deze is te koop bij iedere goede automaterialen zaak. :lol:

Doe ik al jaaaaaaren zo en nooit probs, alleen trilt in het begin van het nieuwe seizoen altijd een beetje in het stuur maar dat verdwijnt snel.

Probeer hem wel af en toe een beetje in een andere houding te rollen :schater:

Op een mooie herst/winterdag ff uitrijden kan natuurlijk ook nooit kwaad immers rust roest!

Op blokken is natuurlijk nog beter maar dat is zo'n gedoe, opletten dat die blokken de onderkant niet beschadigen B)

Van de accu afhalen betekent idd automatisch resetten, kan echter geen kwaad :D

Link naar reactie
Op blokken is natuurlijk nog beter maar dat is zo'n gedoe, opletten dat die blokken de onderkant niet beschadigen :lol:

Van de accu afhalen betekent idd automatisch resetten, kan echter geen kwaad :D

Pierezz,

Als ik voor die blokken zou gaan (heb toch een garage over B) ) dan zet ik ze toch precies op de plek waar ik anders de krik onder zou zetten? Of denk ik nu verkeerd?

Enneh van dat resetten .. krijg ik dan de radio en alarm nog wel aan de praat? Ik heb hier ergens gelezen dat je dan een speciale code nodig hebt.

Gr.

Pieter

Link naar reactie

Op de radio zit inderdaad een code, als het goed is krijg je bij de gebruikershandleiding een radio-pas waar de code opstaat. Heb je die niet, zou ik van te voren even langs de dealer rijden. Die kunnen via het serial-nummer van de radio de code opvragen.

Met het alarm gebeurd verder niks naar mijn weten. B)

Link naar reactie

Op blokken is natuurlijk nog beter maar dat is zo'n gedoe, opletten dat die blokken de onderkant niet beschadigen :huh:

Van de accu afhalen betekent idd automatisch resetten, kan echter geen kwaad :m:

Pierezz,

Als ik voor die blokken zou gaan (heb toch een garage over :blink: ) dan zet ik ze toch precies op de plek waar ik anders de krik onder zou zetten? Of denk ik nu verkeerd?

Enneh van dat resetten .. krijg ik dan de radio en alarm nog wel aan de praat? Ik heb hier ergens gelezen dat je dan een speciale code nodig hebt.

Gr.

Pieter

Als je hem op blokken zet zijn idd de krikpunten de beste ;)

Link naar reactie

kleine opmerking...

wel opletten met druppelladers. Je hebt de goedkope versies die een constante, weliswaar lage spanning, naar de batterij sturen. Probleem hierbij is dat de loodzuurbatterij te warm kan wordt en wanneer deze continu boven de 14.4V geladen wordt (meet de spanning van die goedkope druppelladers na een weekje of zo maar eens na... niet schrikken!) kan de batterij beginnen te sulferen...

Een goede druppellader heet een onderhoudslader :blink:

Deze werkt minimaal met 3 stappen:

1. Bulkladen. Laden tot de accu 80% gevuld is. De lader levert een vrijwel constante stroom totdat het accuvoltage het maximum niveau bereikt.

2. Absorptieladen. Tijdens het absorptieladen wordt het voltage constant gehouden. In deze periode neemt de stroom af naargelang de accu voller raakt.

3. Onderhoudspulsladen. In de onderhoudsfase levert de lader een puls zodra het accuvoltage afneemt. De accu is tussen de 95% en 100% vol.

Dit is de meest veilige onderhoudsmodus voor een accu die voor langere periode aangesloten is (maanden).

Ben zelf enorm tevreden over mijn Ctek Multi XS 3600...

groeten,

GVfB

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.