Ga naar inhoud

ABS waarschuwingslampje aan


RobC

Aanbevolen berichten

Sinds ik mijn ZZZ heb, kreeg ik géén brandend ABS waarschuwingslampje.

Onlangs, rijdend naar Hillegom voor de klusdag, ging 'ie voor de eerste keer aan.

Brandde in Hillegom nog een paar keer na starten, maar bij vertrek naar huis alles weer OK.

Nu, een week later, nog steeds geen brandend ABS lampje. Wat kan dat geweest zijn en met name: is het noodzakelijk dit te laten nakijken????

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Misschie een los lampje???Is zelf te vervangen :D

:unsure::m:

Een ABS waarschuwingslampje, Huub. Jij geintjes maken??? :m:

Nee is dat zo raar??Dat een lampje stuk kan zijn.

Link naar reactie
Misschie een los lampje???Is zelf te vervangen :D

:m::m:

Een ABS waarschuwingslampje, Huub. Jij geintjes maken??? :D

Nee is dat zo raar??Dat een lampje stuk kan zijn.

't Is een ABS waarschuwingslampje in het dasboard, dat normaal gesproken nooit zou moeten branden. Als 't lampje kapot is gaat 't toch niet branden? :unsure:

Link naar reactie
Brandt ie wel als je nu start? (niet nu, het is midden in de nacht). Als het niet aangaat is het waarschijnlijk wel doorgebrand. Misschien dat Huub dat bedoelt

Nee, het brandt niet meer. Op zich goed, natuurlijk. Heeft het soms iets met een sensor te maken??

Misschien ben ik niet duidelijk. Lees mijn eerste post nog eens.

Link naar reactie

Als ik mijn QPe op contact zet dan branden alle lampjes en daarna dooft alles weer ter controle.Dan snap ik niet wat je bedoeld.

En het lampje moet gaan branden als je de ZZZ flink in de ankers gooit en de ABS aan gaat.

Link naar reactie
Als ik mijn QPe op contact zet dan branden alle lampjes en daarna dooft alles weer ter controle.Dan snap ik niet wat je bedoeld.

En het lampje moet gaan branden als je de ZZZ flink in de ankers gooit en de ABS aan gaat.

Heb je gelijk in. Zo gaat het bij mij ook. Da's dus goed.

Maar als je onderweg rustig over de A1 rijdt, moet het ABS waarschuwingslampje niet plotseling gaan branden. Dan is er dus iets aan de hand met de ABS.

De hele week brandt, rijdend, het lampje niet meer. Dat is dus goed.

Ik vraag me alleen maar af wat het geweest kan zijn, dat het lampje oplichtte.

En dan kom ik uit op een sensor. Meen dat ooit ergens gelezen te hebben.

Link naar reactie

dan zou er iets aan de hand zijn als onder het rijden het ABS lampje gaat branden,maar wat dat zal zijn??Misschien dat het een waarschuwing is dat je als een oudere L :unsure: L aan het rijden bent(Maar als je onderweg rustig over de A1 rijdt)en wat sportiever moet rijden met je raspaardje

Link naar reactie
dan zou er iets aan de hand zijn als onder het rijden het ABS lampje gaat branden,maar wat dat zal zijn??Misschien dat het een waarschuwing is dat je als een oudere L :unsure: L aan het rijden bent(Maar als je onderweg rustig over de A1 rijdt)en wat sportiever moet rijden met je raspaardje

Kijk, Dat bedoelde ik dus! We zijn er. Maar nu het lampje niet meer brandt zal het wel OK zijn. :m:

Rustig rijden is bij mij tegen de 150 km/h. Dan snort 'ie lekker, heeft de Eisenmann een mooie diepe brom en loopt 'ie mooi, de 1.8. Alsof 'ie wordt bestuurd door een 37-jarige jonge god uit L. :m::schater:

Link naar reactie

A B S waarschuwd voor Absoluut Broeierige Snollen [in het verkeer wel te verstaan] :schater:

Kan best gevaarlijk Zijn. :unsure:

Link naar reactie

Misschien lullig, maar met dit soort dingen zou ik dan toch echt even naar de dealer gaan. Die kan het storingslog uitlezen en kijken wat de waarschuwingssignaal heeft veroorzaakt. Dan kan hij ook bepalen of het kwaad kan of niet, en eventueel repareren.

Dit aan de hand van een collega die in een Golf GTI tijden (ok, dat was zowieso al niet slim) rondreed met een rood waarschuwingslampje voor de remmen. Volgens haar zelfdiagnose was de sensor van de handrem kapot (is hetzelfde lampje). Deze diagnose werd ruw bijgesteld toen ze een keer op volle snelheid moest uitvoegen, omdat er totaal geen remkracht meer in de auto zat.. ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.