Ga naar inhoud

Remmen upgrade


Huub

Aanbevolen berichten

Ben eens aan het preorienteren voor een remmen upgrade,ben binnenkort aan vervanging toe en het lijkt mij wel wat om er een beter en mooier remsysteem er onder te laten monteren.Op het web kom je de juiste namen tegen Brembo,santler,mo-vit,zimmerman, stoptech,rotora,tarox,dp-brakes enz.,maar nu de vraag klopt het dat je alleen iets voor voor koopt en is helemaal rondom te veel van het goede en alleen voor track-day's/circuit gebruik.Als je de sets bekijkt word alles per twee aangeboden en niet voor vier???wie weet wat goed genoeg is,hoe en waar te koop/prijzen.

Het zijn nog toekomst plannen :D

Link naar reactie
  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

wie weet wat goed genoeg is,hoe en waar te koop/prijzen.

Het zijn nog toekomst plannen :D

Toevallig heb ik hier met Ron Braspenning in Amsterdam over gesproken.

Dit is voor mij ook een toekomstig project plan. Hij heeft complete Semi Race sets te koop, de naam is me helaas ontschoten. Grote rode remklauwen, geventileerde, geperforeerde schijven rondom, gewapende remleidingen. Vooral geschikt voor de grotere velgmaten, minimaal 18 inch. Prijs per set €2000 inc montage.

Wellicht als er meerdere zijn kan er wat aan de prijs gedaan worden

Link naar reactie
wie weet wat goed genoeg is,hoe en waar te koop/prijzen.

Het zijn nog toekomst plannen :angry:

Toevallig heb ik hier met Ron Braspenning in Amsterdam over gesproken.

Dit is voor mij ook een toekomstig project plan. Hij heeft complete Semi Race sets te koop, de naam is me helaas ontschoten. Grote rode remklauwen, geventileerde, geperforeerde schijven rondom, gewapende remleidingen. Vooral geschikt voor de grotere velgmaten, minimaal 18 inch. Prijs per set €2000 inc montage.

Wellicht als er meerdere zijn kan er wat aan de prijs gedaan worden

Oef, € 2000,- is wel een hele grote pot centen. Ik wil ook nog wel wat betere remmen, maar zoveel ga ik er niet aan uitgeven. Ik denk ook wel dat je zowel voor als achter moet aanpassen. Als je nu veel betere remmen voor hebt, is je hele rembalans naar de maan.

Link naar reactie
Als je de sets bekijkt word alles per twee aangeboden en niet voor vier???

Veel van die remmen worden natuurlijk aan die jongetjes verkocht. Die hebben veelal toch wat inferieure autootjes met alleen schijven voor, en trommels achter....

Ik wil ook wel wat betere remmen. Hoewel ik onlangs ontdekt heb dat ze het best goed doen. Kan het toch wel wat beter... Ik hoor graag je bevindingen.

Link naar reactie

Vind het ook stoer maar heel veel geld en een coureur ben ik ook niet maar lijkt mij wel wat als je voor een €1000 een mooie set zou hebben maaar heeft dat ook kwaliteit en heb je strax niet het idee dat je met een "jamexset"rondrijd???

Link naar reactie

Enne zoals reeds eerder gemeld, je kunt er qua remwerking ook op achteruit gaan en de balans voor en achter is ook erg gevoelig dus alleen aan de voorkant vervangen is ook een gok en ziet er IMHO ook nog eens niet mooi uit.

Voor en achter vervangen komt op een eurootje of 3500-4500. Dat is wel erg veel voor een metertje eerder stil staan en fading tegengaan :muur:

Zeker voor niet circuit gebruik zijn de ///M remmen goed genoeg.

Link naar reactie

Was ook niet van plan om alleen voor te doen maar dit is erg veel geld om stil te komen staan.Wat is wel een goede optie(betaalbaar)je klauwen rood verven :muur: dan maar.

Link naar reactie
Enne zoals reeds eerder gemeld, je kunt er qua remwerking ook op achteruit gaan en de balans voor en achter is ook erg gevoelig dus alleen aan de voorkant vervangen is ook een gok en ziet er IMHO ook nog eens niet mooi uit.

Voor en achter vervangen komt op een eurootje of 3500-4500. Dat is wel erg veel voor een metertje eerder stil staan :muur:

Dan is de prijs van Braspenning nog niet eens zo gek! En geloof me maar, het is heel wat meer dan een metertje hoor..... :muur: Ik heb mee mogen rijden in 1 van hun MQPE's waar ze mee racen. Dezelfde remmen set...maar goed dat ik een 7 punts gordel om had(of was het 5 punts?) anders was ik dwars de de vorruit gegaan.....Wat een vetraging!!!!! En niet geheel onbelangrijk, optisch heel indrukwekkend. Grote rode klauwen voor en achter en vanaf 18 inch heel goed gevulde wielen met geperforeerde schijven. ( het oog wil ook wat :muur: )

De afstelling van voor en achter maak ik me bij Braspenning niet zoveel zorgen over. Ze kennen de ZzZ's met al hun eigenaardigheden.

Link naar reactie
Was ook niet van plan om alleen voor te doen maar dit is erg veel geld om stil te komen staan.Wat is wel een goede optie(betaalbaar)je klauwen rood verven :muur: dan maar.

Dat ga ik ook eerst doen hoor :muur: ... de verbouwing kost nu al genoeg geld en zo kan ik alvast wennen aan de look :muur:

Link naar reactie
Was ook niet van plan om alleen voor te doen maar dit is erg veel geld om stil te komen staan.Wat is wel een goede optie(betaalbaar)je klauwen rood verven :muur: dan maar.

Dat ga ik ook eerst doen hoor :muur: ... de verbouwing kost nu al genoeg geld en zo kan ik alvast wennen aan de look :muur:

Ikke niet hoor vind ik geen porum

Link naar reactie

Heb het al vaker gevraagd, maar nooit antwoord gekregen.....

Wanneer moet je tot vervanging van je remblokken en - of schijven over gaan?

Moet je wachten tot het lampje in je dashboard gaat branden? ( Lampje van de remindicator ). Of ben je verstandiger als je dit eerder doet?

Heeft er iemand ervaring met de op marktplaats aangeboden Remsetjes van Zimmerman? En dan met name onder een Z3 2.8 ( coupe of cabrio ).

Ik ben benieuwd naar jullie reakties!

En trouwens..... rode remklauwen? Bah! ^_^

Link naar reactie

Ze kijken bij mij bij elke beurt naar de stand van zaken bij de remmen en geven dan aan of ze aan vervanging toe zijn of binnenkort komen. Tot nu toe was dat altjid vóórdat het lampje aanging: dit laatste lijkt me dan ook wel echt wel het allerlaatste moment om te gaan vervangen. Volgens mij merk je dan wel eerder dat het allemaal niet zo lekker meer stopt.

Enne, rood geschilderde remklauwen is echt voor het GTI, crx etc volk hoor.

Link naar reactie
Heb het al vaker gevraagd, maar nooit antwoord gekregen.....

Wanneer moet je tot vervanging van je remblokken en - of schijven over gaan?

Moet je wachten tot het lampje in je dashboard gaat branden? ( Lampje van de remindicator ). Of ben je verstandiger als je dit eerder doet?

Heeft er iemand ervaring met de op marktplaats aangeboden Remsetjes van Zimmerman? En dan met name onder een Z3 2.8 ( coupe of cabrio ).

Ik ben benieuwd naar jullie reakties!

En trouwens..... rode remklauwen? Bah! :m:

Zimmermann had ik een keer op mijn vorige Z1, geen problemen, ze roesten alleen heel erg :huh:

Op de Duitse forums zijn sommigen heel enthousiast terwijl andere klagen over gaten die doorscheuren :ok:

Link naar reactie
wie weet wat goed genoeg is,hoe en waar te koop/prijzen.

Het zijn nog toekomst plannen :ok:

Toevallig heb ik hier met Ron Braspenning in Amsterdam over gesproken.

Dit is voor mij ook een toekomstig project plan. Hij heeft complete Semi Race sets te koop, de naam is me helaas ontschoten. Grote rode remklauwen, geventileerde, geperforeerde schijven rondom, gewapende remleidingen. Vooral geschikt voor de grotere velgmaten, minimaal 18 inch. Prijs per set €2000 inc montage.

Wellicht als er meerdere zijn kan er wat aan de prijs gedaan worden

Is die 2000 voor achter en voren en de stahlflex leidingen :huh:

Dan valt het wel heel erg mee :m:

Link naar reactie
wie weet wat goed genoeg is,hoe en waar te koop/prijzen.

Het zijn nog toekomst plannen :ok:

Toevallig heb ik hier met Ron Braspenning in Amsterdam over gesproken.

Dit is voor mij ook een toekomstig project plan. Hij heeft complete Semi Race sets te koop, de naam is me helaas ontschoten. Grote rode remklauwen, geventileerde, geperforeerde schijven rondom, gewapende remleidingen. Vooral geschikt voor de grotere velgmaten, minimaal 18 inch. Prijs per set €2000 inc montage.

Wellicht als er meerdere zijn kan er wat aan de prijs gedaan worden

Is die 2000 voor achter en voren en de stahlflex leidingen :huh:

Dan valt het wel heel erg mee :D

Dat is de all-in prijs ja. Idd zoals ik al eerder zei de prijs valt allezins mee, maar goed... duidelijk niet aan hier besteed ( de klauwen zijn immers rood :m: )

Hoef ik in ieder geval niet met Ron te spreken over meerdere sets en eventuele Forum kortingen.

Link naar reactie
wie weet wat goed genoeg is,hoe en waar te koop/prijzen.

Het zijn nog toekomst plannen :)

Toevallig heb ik hier met Ron Braspenning in Amsterdam over gesproken.

Dit is voor mij ook een toekomstig project plan. Hij heeft complete Semi Race sets te koop, de naam is me helaas ontschoten. Grote rode remklauwen, geventileerde, geperforeerde schijven rondom, gewapende remleidingen. Vooral geschikt voor de grotere velgmaten, minimaal 18 inch. Prijs per set €2000 inc montage.

Wellicht als er meerdere zijn kan er wat aan de prijs gedaan worden

Is die 2000 voor achter en voren en de stahlflex leidingen :)

Dan valt het wel heel erg mee B)

Dat is de all-in prijs ja. Idd zoals ik al eerder zei de prijs valt allezins mee, maar goed... duidelijk niet aan hier besteed ( de klauwen zijn immers rood B) )

Hoef ik in ieder geval niet met Ron te spreken over meerdere sets en eventuele Forum kortingen.

Heb nix tegen de rode klauwen ze moeten van zichzelf rood zijn en niet geverft :)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.